[ASP SQL] 2 velden als primary key

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben bezig met een database te bouwen in ASP, dergelijke commando;s als

SQL = "CREATE TABLE permissions([user] text, [actie] text,[Tijd] text,[Gebeurtenis] text,[Type] text)"

zal vast niet onbekend zijn. Nu wil ik graag een tabel maken waarbij ik 2 velden samen als primaire sleutel aan kan duiden. Helaas is mij dit nog niet gelukt. 1 veld lukt wel, maar 2 tegelijk helaas niet...

iemand een suggestie om de SQL commando zodanig aan te passen zodat dit wel lukt?

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky_me op 17-01-2003 16:26 ]

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
primaire = uniek dus gaat niet

• Lucky_me
gaat wel. in Acces lukt het ook. Bedoel een samengestelde sleutel creeeren. Sorry had ik iets duidelijker moeten zijn

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:00
Kawa schreef op 17 January 2003 @ 16:26:
primaire = uniek dus gaat niet

Dat gaat wel, alleen moet de combinatie van die 2 velden dan een unieke combinatie zijn.
Check eens in een SQL manual/tutorial hoe je een primary key constraint definieert en hoe je zegt op welke velden die key moet liggen.

https://fgheysels.github.io/

• Lucky_me
Ik wil het over de eerste 2 velden. Deze 2 velden samen moeten een unieke combinatie zijn.

Een gebruiker kan meerderdere permissies hebben. en een permissie kan van toepassing zijn op meerdere gebruikers. VEEL op VEEL relatie dus.

Jan 1
Jan 2
Klaas 1
Piet 1

Bijv zoiets moet mogelijk zijn. SQL help al veel geraadpleegd, helaas geen resultaat

Verwijderd

Als je gewoon eerst een tabel in de enterprise manager maakt met een samengestelde key en vervolgens generate sql script, zie je hoe het in sql gedaan wordt

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Bij het creeren van je tabel het volgende gebruiken: Primary key ( kolom1, kolom2)

standaard SQL.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.