[ECCP2]hoeveel extra netwerkbelasting?

Pagina: 1
Acties:

• L3n-M3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik kan mischien 50 p4 op school aan het grazen zetten. De systeem beheerders willen alleen weten hoeveel extra netwerk belasting het oplevert als ze op al die computers een clients zouden installen????

Hoe groot is eigenlijk een dp als ie klaar is :)

iig bedankt en mischien ga ik binnenkort eccp2 ownen >:)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Dat "ik" van jou bevalt me helemaal niet, voorlopig nog steeds"we"

[ Voor 14% gewijzigd door Glashelder op 17-01-2003 16:15 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Len-men schreef op 17 januari 2003 @ 16:08:
Ik kan mischien 50 p4 op school aan het grazen zetten. De systeem beheerders willen alleen weten hoeveel extra netwerk belasting het oplevert als ze op al die computers een clients zouden installen????

Hoe groot is eigenlijk een dp als ie klaar is :)

iig bedankt en mischien ga ik binnenkort eccp2 ownen >:)
succes met dat laatste, 't is ECC2, nix te "p" :P
en één DP'tje is volgens mij behoorlijk klein, min of meer te verwaarlozen, maar er is veel veranderd sinds ECCp-109, dus ik kan er naast zitten. (niet over die naam, het project heet nu echt ECC2-109 :P )

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 16:18:
[...]

succes met dat laatste, 't is ECC2, nix te "p" :P
en één DP'tje is volgens mij behoorlijk klein, min of meer te verwaarlozen, maar er is veel veranderd sinds ECCp-109, dus ik kan er naast zitten. (niet over die naam, het project heet nu echt ECC2-109 :P )
Maar als je dat "verwaardeloosbare" nou keer 70a 80 doet, hoeveel netwerkbelasting levert dit op. En veroorzaakt dit instabilitiet?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

130 bytes per dp ongeveer (hangt af van je email adres).
Op een P4 2Ghz doe je 750k its/sec.
Dat levert dus ongeveer 75 dps'per 24 uur op.

75*130 = 9750 bytes per 24 uur.

Zeg maar erg weinig dus.
dat keer 50 = nog steeds weinig (you do the math).

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• E-jey
  • Niet online
ok dan denk ik dat we morge toch maar naar de systeem beheerder gaan @school :P

enne heeft de ecc2-109 client alle berekeningen bij zich net als bij eccp-109 of downt hij die steeds???

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

dual-zip schreef op 17 januari 2003 @ 16:21:
[..]
En veroorzaakt dit instabilitiet?
:? Hoe bedoel je? Nee. Het kost je bijna niets, en er wordt helemaal niets instabiel...
E-jey schreef op 17 januari 2003 @ 16:32:

enne heeft de ecc2-109 client alle berekeningen bij zich net als bij eccp-109 of downt hij die steeds???
Heeft hij bij zich (zoals jij dat noemt :P)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01 22:23

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Je kan ecc2 zelfs helemaal zonder internetverbinding draaien, alleen moet jij dan zelf af en toe de puntjes handmatig verzenden (of af en toe even inbellen, of op een diskette meenemen en ergens anders uploaden)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• L3n-M3n
  • Laatst online: 04-11-2025
ik vind het dan toch handiger om adsl/kabel te hebben (hoef je het niet op een diskette te zetten en mee nemen ;))

• E-jey
  • Niet online
Len-men schreef op 17 januari 2003 @ 16:46:
ik vind het dan toch handiger om adsl/kabel te hebben (hoef je het niet op een diskette te zetten en mee nemen ;))
nu hbb ze 100mbit oid op school liggen dus over die Inet verbinding maak ik me niet zo druk :P

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01 22:23

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

is ook zo, maar als je compu's kan assimileren zonder internet is dat dus wel degelijk mogelijk. Dat gaat bij de meeste andere projecten niet.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

dual-zip schreef op 17 januari 2003 @ 16:14:
offtopic:
Dat "ik" van jou bevalt me helemaal niet, voorlopig nog steeds"we"
Vanwaar deze vijandelijke toon :?

• E-jey
  • Niet online
NG schreef op 17 January 2003 @ 17:09:
[...]

Vanwaar deze vijandelijke toon :?
hij heeft nog niet helemaal door dat we een team zijn ;) :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Funcracker schreef op 17 January 2003 @ 16:28:

Zeg maar erg weinig dus.
Komt nog is bij dat ze niet 24/7 draaien :'(
E-jey schreef op 17 januari 2003 @ 17:16:
[...]

hij heeft nog niet helemaal door dat we een team zijn ;) :P
IK heb dat wel door maar wil dat dus even duidelijk maken :)
Funcracker schreef op 17 januari 2003 @ 16:34:
[...]

:? Hoe bedoel je? Nee. Het kost je bijna niets, en er wordt helemaal niets instabiel...
[...]
Ik (wij, denk dat zij dat ook willen :)) willen absoluut NIET dat het netwerk plat komt te liggen >:), daar krijgen we een hoop gezeik mee en daar heb ik dus absoluut geen zin in, dus als iemand iets van bugs wist ofzo, dan ging het dus NIET door.
Funcracker schreef op 17 January 2003 @ 16:28:

Zeg maar erg weinig dus.
Onze school is helaas belazert en heeft 1,7 ghz wilamettes gekocht :'(. die idote systeembeheerders ook altijd, kennen de naam AMD zeker niet, ze hadden beter Athlon XP'n 1800 kunnen kopen >:) (veel beter voor ECC2)
E-jey schreef op 17 januari 2003 @ 16:50:
[...]

nu hbb ze 100mbit oid op school liggen dus over die Inet verbinding maak ik me niet zo druk :P
Let hierbij op 100mbit netwerk maar geen 100mbit internet, daar geloof ik helemaal niets van (kunen ze niet betalen!)

[ Voor 36% gewijzigd door Glashelder op 17-01-2003 18:38 ]

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

lol, kreeg ik mijn netwerkbeheerder maar zover :(

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

X-G schreef op 17 januari 2003 @ 18:56:
lol, kreeg ik mijn netwerkbeheerder maar zover :(
Vergis je niet, het is nog niet zover

• E-jey
  • Niet online
dual-zip schreef op 17 januari 2003 @ 18:30:

Let hierbij op 100mbit netwerk maar geen 100mbit internet, daar geloof ik helemaal niets van (kunen ze niet betalen!)
jezus jij bent ff lekker bezig geweest. JE heb bijna elke bericht geqoute :P

enne kennisnet word door de overheid betaald ;) (grotedeels)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

E-jey schreef op 17 januari 2003 @ 19:35:
[...]

jezus jij bent ff lekker bezig geweest. JE heb bijna elke bericht geqoute :P

enne kennisnet word door de overheid betaald ;) (grotedeels)
ach, ik was effe van het topicje af. Wat betreft kennisnet, weer wat geleerd :)

Verwijderd

Funcracker schreef op 17 januari 2003 @ 16:28:
Hier moet ik het oneens zijn met je. Een DP verzenden kost je precies 108 + len(email) + len(its) bytes. len(email) is de lengte in karakters van het gebruikte emailadres (gemiddeld 20 karakters ofzo) en len(its) is de lengte van de iteration count, die typisch 7 of 8 karakters is. Dat komt dus inderdaad in de buurt van de 130 bytes die je opgeeft, maar je vergeet dat de client na een flush ook altijd een stats request doet. Terug email adres doorsturen enzo. Bovendien krijgt de client ook een antwoord van de server/proxy, dus terug dataverkeerd (zij het download ipv upload). Je moet ook de connectie met de server opzetten, disconnect command sturen, enzovoort.
Ik denk dat een 300 tal bytes per DP dus wel een betere schatting is van de totale traffiek die zo'n client genereert. Maar de conclusie blijft idd dat het weinig traffiek meebrengt. Zelfs een hele vette bak komt aan niet meer dan enkele tientallen kilobytes per 24h...
Zeg maar erg weinig dus.
Daar ben ik het wel mee eens ;)

• E-jey
  • Niet online
en kan je niet een client maken die geen stats enzo opvraagt en alleen de dp verzend ? :)

[ Voor 3% gewijzigd door E-jey op 17-01-2003 21:45 . Reden: typo ]

• SWfreak
  • Niet online
Die stats zijn trouwens niet zoveel hoor. 300 bytes per DP is overdreven.
Acknowledgements zijn 1 byte. Commano's voor versturen van DP en opvragen stats ook 1 byte. Dan nog de stats zelve, 2 * 10 bytes = 20 bytes (ik geloof niet dat er meer dan 10 miljard DP's gevonden zullen worden) plus len(email), maar op dit moment zal het iets van 15 + len(email) bytes zijn. Dan kom je rond de 175 bytes uit.
Ik heb geen idee wat connecten kost, maar dat is niet zo interessant.
Conclusie, die stats zijn niet zo erg zwaar...

[ Voor 11% gewijzigd door SWfreak op 17-01-2003 23:14 . Reden: Wiskunde, avond, :O => :( ]

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 10:43
Het probleem van de beheerder zal eerder zijn.. hoeveel recources gebruikt zo'n client. Sommige clients gebruiken veel geheugen zoals muon en daar kan de PC wel trager van worden. Bovendien kost het meer stroom om alle CPU's op 100% te laten lopen.

* Jack Flushell wilde geen anti-reclame maken, maar gewoon een punt duidelijk maken.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

* Glashelder denkt sowiezo dat de systeembeheerder het zal afkeuren omdat hij er geen moer aan heeft

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

SWfreak schreef op 17 januari 2003 @ 23:11:
Die stats zijn trouwens niet zoveel hoor. 300 bytes per DP is overdreven.
Acknowledgements zijn 1 byte. Commano's voor versturen van DP en opvragen stats ook 1 byte. Dan nog de stats zelve, 2 * 10 bytes = 20 bytes (ik geloof niet dat er meer dan 10 miljard DP's gevonden zullen worden) plus len(email), maar op dit moment zal het iets van 15 + len(email) bytes zijn. Dan kom je rond de 175 bytes uit.
Ik heb geen idee wat connecten kost, maar dat is niet zo interessant.
Conclusie, die stats zijn niet zo erg zwaar...
Je haalt de woorden uit mijn mond :)
Maar wel goed punt _piranha_, ik had daar even niet aan gedacht. Maar de stats ophalen is veel minder dan 130 bytes, dus 300 is ruimschoots overdreven. 175 bytes is denk inderdaad een aardige schatting.
E-jey schreef op 17 januari 2003 @ 21:43:
en kan je niet een client maken die geen stats enzo opvraagt en alleen de dp verzend ? :)
Jawel.. Dat kan wel degelijk.. Dus als je die +/- 45 bytes per dp een probleem vindt, is het te fixen. Ik hoop dat je C aardig onder de knie hebt dan :)
Jack Flushell schreef op 17 januari 2003 @ 23:25:
Het probleem van de beheerder zal eerder zijn.. hoeveel recources gebruikt zo'n client. Sommige clients gebruiken veel geheugen zoals muon en daar kan de PC wel trager van worden. Bovendien kost het meer stroom om alle CPU's op 100% te laten lopen.

* Jack Flushell wilde geen anti-reclame maken, maar gewoon een punt duidelijk maken.
Mem usage is iets van 1.8 megabyte.. Te verwaarlozen in deze tijd. Over CPU heb je gelijk, maar ik geloof dat deze luitjes het al gevraagd hebben en de beheerders zich daar kennelijk niet druk over maakten..
Right?

[ Voor 23% gewijzigd door Funcracker op 18-01-2003 01:20 . Reden: Nog een quote ]

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Funcracker schreef op 18 januari 2003 @ 01:17:
[...]
Je haalt de woorden uit mijn mond :)
Maar wel goed punt _piranha_, ik had daar even niet aan gedacht. Maar de stats ophalen is veel minder dan 130 bytes, dus 300 is ruimschoots overdreven. 175 bytes is denk inderdaad een aardige schatting.

[...]
Jawel.. Dat kan wel degelijk.. Dus als je die +/- 45 bytes per dp een probleem vindt, is het te fixen. Ik hoop dat je C aardig onder de knie hebt dan :)

[...]

Mem usage is iets van 1.8 megabyte.. Te verwaarlozen in deze tijd. Over CPU heb je gelijk, maar ik geloof dat deze luitjes het al gevraagd hebben en de beheerders zich daar kennelijk niet druk over maakten..
Right?
Het makkelijkst om het precies te weten te komen is door met een inbelverbinding (wat is dat? :+) te kijken wat er staat bij de hoeveelheden verzonden en ontvangen data.
Maar het blijft mierenneuken, want het is bijna niets. En al zou je maar 1 keer per week de resultaten uploaden dan is het nog in een minuutje over.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• E-jey
  • Niet online
E-jey schreef op 17 January 2003 @ 16:32:

Ik zeg nu wel morgen, maar ik denk dat ik er maar maandag van ga maken :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

E-jey schreef op 18 January 2003 @ 12:53:
[...]

Ik zeg nu wel morgen, maar ik denk dat ik er maar maandag van ga maken :P
Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
/me de 24 uur waren nog niet voorbij :P

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 18-01-2003 16:50 ]

Pagina: 1