Toon posts:

[NForce2] IGP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek Winfast K7NCR18G-Pro mobo gekocht.
(IGP + MCP-T)

Daar een xp 2000+ en 512 pc2700 DDR geheugen ingestopt
(en een hd, dvd en een cd-fikker)

Ik heb een 300 watt voeding.

Nu probeer ik de IGP te installeren, dat lukt maar ik krijg artifacts op het scherm, en na een tijdje een STOP, als gevolg van een memory access violation.

Ik heb alle drivers geprobeerd (Van leadtek zelf, detonators, nforce drivers)
Ook de laatste bios.

Als ik bij display>advanced>troubleshoot de 3d acceleratie op none of 1 daarboven zet werkt de IGP goed. (Zonder 3D dan)

Ik heb alle integrated zooi uitgezet (behalve de IGP) maar dat maakt geen verschil.
Het enige wat ik kan vinden is dat de Host to PCI bridge de zelfde memory en I/O adressen gebruikt, maar die kan ik (bij mijn weten) niet veranderen.

Als ik mijn GF2-MX 400 erinzet werkt t ook.
Maar ik wil uiteraard de geintegreerde gebruiken (want die gf2mx heb ik ergens anders voor nodig)

De temp is het niet want die komt niet boven de 43 graden (CPU) en 39 graden (System)

UPDATE:
T lag aan de drivers: Als ik de leadtek drivers 31.50 gebruik werkt hij

Maar als ik nieuwere of oudere drivers gebruik krijg ik weer hetzelfde probleem. Dit is toch vreemd?

Oh ja: als je het geheugen op 333 (en proc op 266) heb je ongeveer 400 punten meer bij 3DMark (op 36xx punten, ongetweaked)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 09:24 ]

Verwijderd

Wat voor merk geheugen heb je misschien is je gehugen brak probeer eens ander geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net bij mn buurman getest, en het werkt daar goed. Ik heb ook zijn geheugen in de mijne gepropt en dan heb ik dezelfde problemen. (Hij heeft een Asus kt nogwat)

Op het geheugen zit een sticker met twinmos

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou de voeding verdenken.. Die IGP is voorzien van een GF4MX en zo'n ding vreet wel wat meer stroom dan de getestte GF2MX :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BalusC schreef op 17 January 2003 @ 17:46:
Ik zou de voeding verdenken.. Die IGP is voorzien van een GF4MX en zo'n ding vreet wel wat meer stroom dan de getestte GF2MX :)
Een GF4 mx is toch een 2mx behalve een verbeterde geheugencontroller?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De grafische processor heeft daarnaast ook wat meer functies en is mbv kleinere procédé gebakken :)

Pin me d'r trouwens niet op vast.. Ik ben ook maar een PMG/OM modje :P

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 17-01-2003 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat het is omdat ik maar 1 dimm geheugen heb?

Zou het opgelost zijn als ik er 2 inprop?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat lijkt me sterk :+

Maar, over geheugen gesproken, test het reepje eens voor de zekerheid met memtest. Zie ook de PMG FAQ :)

Verwijderd

het is sowieso wel slim om er twee (gelijke) geheugenmodules in te stoppen om dual channel te draaien als je de IGP hebt. Die GF4 trekt zijn geheugenbandbreedte van het gewone geheugen. Voor de IGP was nu juist dual channel ontworpen, de proc zelf heeft er niet veel aan...

Verwijderd

Topicstarter
maar ja als ik de processor op 133 en het geheugen op 166 laat draaien (DDR), is de bandbreedte (voor 2D) toch voldoende?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee. Dan zit je met een overschot aan geheugenbandbreedte waarmee de CPU echt niks kan doen. Daar komt ook nog bij dat nForce2 niet zo sterk is wanneer je geheugen asynchroon laat draaien. Synchroon is het beste, mocht je het meeste uit de nForce2 willen halen. Zie ook Het nForce2 Topic voor ervaringen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, maar niet alleen de processor gebruikt het geheugen ook de IGP.

Ik zal eens benchmarken als hij t doet....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 12:51 ]

Verwijderd

s456819
Waar heb je deze drivers vandaan? Ik kan de 31.50 versie nergens vinden. Voor de rest heb ik de zlefde mobo en config zoals genoemd in jouw post.

Tevens heb ik een bijzonder Floppy probleem, maar dat is voor iets anders. 8)7

Ik kan het systeem met geen mogelijkheid stabiel krijgen met graphics drivers misschien dat de door jouw genoemde versie wel werkt.

Heb je een linkje voor me? _/-\o_
Pagina: 1