Verhuizing ADSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens de site van KPN als ik online drie weken van te voren mijn verhuizing door zou geven dan verhuisde om de dag van verhuizing mijn ADSL aansluiting automatisch mee (mits er uiteraard ADSL beschikbaar was op het nieuwe adres, en ja dat is er anders had ik het huis niet gekocht).

Welnu, ruim drie weken te voren de verhuizing aangevraagd voor 20 januari 2003.
Krijg ik begin deze week van zowel KPN als XS4ALL een brief waarin staat dat mijn telefoon de 20e verhuisd wordt en mijn ADSL pas twee a drie weken later.

Ik dus in de telefoon gekropen. Dat is dus pure ellende en je wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk van iemand bij KPN te horen gekregen dat het de fout van de KPN is en er niets aan te doen is en ik dus straks twee weken geen ADSL heb waar ik wel voor betaal.

Nu vroeg ik mij even een aantal dingen af:
1. Zijn er mensen bij wie het verhuizen op de zelfde dag wel goed is gegaan?
2. Wat zou ik nog kunnen doen aan deze ellende?
en daarom
3. Wat is er nou technisch nodig voor zo'n verhuizing. Telefonisch heb ik begrepen dat er Line Sync moet zijn. Nou zegt de ene aan de telefoon dat dat een softwarematige aanpassing is en weer een ander zegt dat er ook hardwarematig aan stekkertjes getrokken moet worden enzo.... Als de Line Sync er eenmaal is kan xs4all een IP adres regelen en dit zeggen ze heel snel te kunnen. De bottleneck lijkt dus de line sync te zijn, klopt dit????

Heel erg frusterend allemaal en ik word er ook goed moe van, iemand enige ideeen???
Thnx

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56

Croga

The Unreasonable Man

Mijn lijn is netjes op mijn verhuisdag door KPN gereed gemaakt. Helaas is Planet Internet niet in staat om een verhuisbericht te lezen, dus die hadden mijn aansluiting ook netjes verhuisd.... naar het oude adres...... Heeft ze 2 maanden gekost om te snappen hoe ze dat moesten herstellen....

Mijn tip: Iedereen die ADSL By KPN heeft: Als je verhuist: opzeggen en meteen een andere provider zoeken............

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik heb hetzelfde gehad maar dan met mijn kabelinternet aansluiting. Uiteindelijk kun je zeuren wat je wilt maar verder kom je niet met zo'n groot log bedrijf. Het enigste wat je kunt doen is een klachtenbrief schrijven en een (halve) maand abbonementskosten terug wilt gestort krijgen.

Succes!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35
Geen idee hoe dit bij verhuizingen gaat.

ach. het is kpn he:(.
bij mijn aanvraag heb ik dik 4 maanden zitten wachten omdat ze een foutje hadden gemaakt. :X

succes iig.

Verwijderd

ach was wel allemaal netjes bij mij:

het is KPN , dus ik verwachte nou ook weer niet dat het binnen 1 dag zou werken :+ . Na verhuising kreeg ik AL 8)7 na 5 dagen bericht dat m'n adsl overgeheveld was! ik vol verwachting modem aanzetten en wat... line-sync knippert :( .
Na enkele dagen Kpn gebeld, zeiden dat het daar goed zat, ik planet bellen zeiden daar dat de verhuising bij kpn nog niet doorgekomen was, ik weer KPN bellen zeiden dat het daar allemaal klopte, ik WEER kpn bellen EINDELIJK een slimme gast aan de lijn die wat pings ging uitvoeren en hij zou binnen 2 dagen het gefixed hebben, na 2 dagen WEER kpn gebeld en nog een keer gepinged en nu kwamen ze er een beetje achter dat het wel eens bij planet zou kunnnen liggen en ze zouden het binnen 2 dagen hebben gefixed, na 2 dagen kreeg ik telefoon dat het zou moeten werken maar dat deed het niet, die kpn-lui weer iets uitvogelen, enkele dagen later deed het het EINDELIJK :Z

edit:

en nu een antwoord op je vraag:

Als line-sync nog KNIPPERT ligt het 100% zeker bij KPN (dus gewoon opbellen, zeggen dat je weet dat het bij KPN ligt en VRAAG DE NAAM VAN MET WIE JE SPREEKT (dan willen ze nog wel eens hhun best doen omdat ze klachten nogal vrezen ;) ).

Als je line-sync NIET knippert, maar je niet kunt inbellen moet je EERST je provider bellen of het verhuisbericht al verwerkt is , zoja ligt het probleem bij kpn, zonee ligt het dus bij je luie provider.
Als het aan de kpn ligt, dan weer kpn bellen en vragen of ze je kunnen helpen bij het doormeten van je lijn (met pingen enzo). dan kunnen ze PRECIES zijn WAAR het verkeerd gaat en er wat aan gaan doen.

Als ze zeggen van "binnen x dagen bellen we je terug" moet je vragen wat het nummer is van de opdracht die is gegeven om te checken/fixen (zoiets hebben ze zodat ze kunnnen zien wat er moest gebeuren als je terug belt).
Aan het eind van dag X METEEN voor dat de helpdesk sluit kpn opbellen en vragen waarom het nog niet gefixed is.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 16:16 ]

• leuf
  • Niet online
Hrm,
de ellende is dus pas net begonnen als ik het zo lees :(

Maar iemand die weet of die line sync activeren nou echt een handmatige handeling in een centrale is door een monteur of dat dit nou gewoon een lul verhaal is om tijd te winnen???

Verwijderd

KPN zorg ervoor dat de lijn verhuist wordt alleen gebeurt dit niet op dezelfde dag, wat volgens mij ook niet vermeld staat ??
In het begin moest je dit bij de ISP ook doorgeven dat wordt nu door KPN verzorgt.

Voorzover ik laatst begrepen heb wordt het adsl gedeelte pas verhuis als de opheffing van het oude adres in de systemen doorgezet is naar de afdeling poort.
VAnaf die tijd zou het dan 1 a 2 weken gaan duren ongeveer....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 16:22 ]

Verwijderd

lyne sinc activeren in centrale IS een handmatige handeling in centrale ja, tenzij je je modem niet goed hebt aangesloten aan je telefoonlijn...

Verwijderd

Croga schreef op 17 januari 2003 @ 15:55:

Mijn tip: Iedereen die ADSL By KPN heeft: Als je verhuist: opzeggen en meteen een andere provider zoeken............
Sluit ik mij bij aan. Denk dat KPN een beetje te log is om alles goed te kunnen regelen.

Aangezien je na een jaar eigenaar bent van de modem kun je deze gewoon weer gebruiken bij de nieuwe provider (BBned). (Dit geldt overigens alleen nog voor de PSTN variant).

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 16:24:
[...]

Sluit ik mij bij aan. Denk dat KPN een beetje te log is om alles goed te kunnen regelen.

Aangezien je na een jaar eigenaar bent van de modem kun je deze gewoon weer gebruiken bij de nieuwe provider (BBned). (Dit geldt overigens alleen nog voor de PSTN variant).
Nu ook ISdN

Verwijderd

er moet een monteur naar de centrale toe om een splitter te monteren en bij jou natuurlijk (of Doe t zelf)......... daarna wordt het geschakeld (tenzij je binnen een woonwijk bent verhuisd, dan blijf je op dezelfde Openbare telefooncentrale)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 18:52 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een verhuizing bij de KPN wordt als nieuwe aansluiting gezien. Dit o.a. omdat er wederom een lijntest gedaan moet worden etc. Een nieuwe aanvraag kan pas beginnen zodra er telefonie is geactiveerd door de kPN. In jouw geval is dat 20 januari, en dan begint de teller te lopen....

De snelste methode bij een verhuizing is nieuwe telefonie aanvragen, en nieuwe ADSL aanvragen. Mocht je binnen hetzelfde netnummer verhuizen dan raak je wel je nummer kwijt natuurlijk, en je raakt uiteraard je e-mail adres kwijt omdat je een nieuwe provider krijgt.

Uiteraard zou het technisch prima mogelijk kunnen zijn om een verhuizing van telefoon en ADSL op dezelfde dag uit te voeren als je dit weken van te voren aangeeft..... maar probeer maar eens door de logge bureacratie te komen bij de KPN.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Er rest je weinig anders dan KPN aansprakelijk te stellen voor de extra kosten die jij moet maken omdat zij een fout hebben gemaakt. Zie algemene voorwaarden ADSL van KPN, artikel 9, lid 2, laatste sectie.

Verwijderd

maartena schreef op 18 January 2003 @ 23:09:
Uiteraard zou het technisch prima mogelijk kunnen zijn om een verhuizing van telefoon en ADSL op dezelfde dag uit te voeren als je dit weken van te voren aangeeft..... maar probeer maar eens door de logge bureacratie te komen bij de KPN.
Persoonlijk denk ik het volgende.....

Het zou inderdaad moegelijk moeten en kunnen zijn, maar dit ligt natuurlijk niet alleen aan KPN.
KPN zou bijvoorbeeld nadat de verhuizing ingevoerd is in de systemen de draden gelijk kunnen trekken in de centrale en de lijntest uit kunnen voeren. ( normaal gebeurt dit een aantal dagen voor indienststelling )
Na goedkeuring doorgeven bij de betreffende ISP zodat ook deze de SIP gegevens aan KPN kan doorgeven, zodat ook de draden naar de DSLAM's voorbereid kunnen worden. Op het moment van de verhuizing zou dan alleen de telefonie poort indienst gesteld moeten worden en de ISP de klantgegevens ed weer koppelen aan de nieuwe ADSL poort.
Het zou dan 1 dag na datum telefonie allemaal weer kunnen werken.

Probleem is wel dat als er dan tijdelijk geen ADSL poorten zijn op dat moment de hele opdracht in de kast gaat als beletsel. Zeker voor de grote centrale's waar vele mutaties plaatsvinden zouden er in elke centrale vele extra ADSL poorten nodig zijn om al deze reserveringen uit te kunnen voeren.

Dus blijft KPN ook afhankelijk van de ISP......

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 09:28 . Reden: typo ]

• jochemd
Sinds wanneer is een ISP verantwoordelijk voor het doorgeven van de informatie van de ene BU van KPN aan de andere BU van KPN? Is het niet zo dat de ISP de opdracht bij KPN MXStream plaatst, en dat KPN MXStream alles regelt met KPN Carrier Services (ik zal vast wel weer de verkeerde namen gebruiken, maar ik ga er van uit dat je weet welke ik bedoel)?

BBned c.s. hebben het proces in elk geval zo ingericht dat een ISP niets met KPN Carrier Services te maken heeft, dus ik zou verwachten dat KPN dat ook kan.

Verwijderd

jochemd schreef op 19 January 2003 @ 14:00:
Sinds wanneer is een ISP verantwoordelijk voor het doorgeven van de informatie van de ene BU van KPN aan de andere BU van KPN?
Weet niet waar je dit vandaan haalt?
Is het niet zo dat de ISP de opdracht bij KPN MXStream plaatst, en dat KPN MXStream alles regelt met KPN Carrier Services (ik zal vast wel weer de verkeerde namen gebruiken, maar ik ga er van uit dat je weet welke ik bedoel)?
Voor de ISP die via KPNADSL leveren verzorgd KPN de verhuizing, dwz zij lichten de ISP in, die op haar beurt de gegevens doorgeeft aan KPN.
Dit loopt inderdaad via een aantal BU's en inderdaad je gebruikt de verkeerde namen ;) [/quote]
BBned c.s. hebben het proces in elk geval zo ingericht dat een ISP niets met KPN Carrier Services te maken heeft, dus ik zou verwachten dat KPN dat ook kan.
Wat betreft processen zijn die twee niet te vergelijken...

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 17:00:

Weet niet waar je dit vandaan haalt?
Van jou:
Na goedkeuring doorgeven bij de betreffende ISP zodat ook deze de SIP gegevens aan KPN kan doorgeven (..)
Voor de ISP die via KPNADSL leveren verzorgd KPN de verhuizing, dwz zij lichten de ISP in, die op haar beurt de gegevens doorgeeft aan KPN.
Dit loopt inderdaad via een aantal BU's en inderdaad je gebruikt de verkeerde namen ;)
Dus de ISP krijgt gegevens van KPN en geeft die vervolgens weer door aan KPN?
Wat betreft processen zijn die twee niet te vergelijken...
Dat blijkt. Met hoeveel BU's heeft een ISP wel niet te maken binnen KPN?

Verwijderd

Volgens mij leveren de ISP's de gegevens van SIP stiften aan KPN toch ?
Dus de ISP krijgt gegevens van KPN en geeft die vervolgens weer door aan KPN?
Hoe weet deze anders dat de nieuwe lijn na verhuizing is goedgekeurd, bij goede lijntest heeft KPN gegevens van SIP stiften nodig.
Dat blijkt. Met hoeveel BU's heeft een ISP wel niet te maken binnen KPN?
Volgens mij een ISP maar met een...dat de order daarna een aantal processen doorloopt is het pakkie aan van de ISP niet..

• jochemd
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:40:

Volgens mij leveren de ISP's de gegevens van SIP stiften aan KPN toch ?
Hoe weet een ISP de gegevens van de SIP stift na de verhuizing? Dat moet volgens mij toch van KPN komen.
Waarom zou een ISP überhaupt SIP stift gegevens weten, ze nemen toch allemaal verkeer op IP af dus daar hebben ze toch helemaal niets mee te maken? Volgens mij is het enige wat een ISP met KPN moet synchroniseren een aantal RADIUS settings die er voor zorgen dat het juiste IP adres bij de juiste klant uitkomt. Maar daar hoef je echt niet voor te weten over welke SIP stift het gaat.

Verwijderd

jochemd schreef op 19 January 2003 @ 20:37:
[...]

Hoe weet een ISP de gegevens van de SIP stift na de verhuizing? Dat moet volgens mij toch van KPN komen.
Waarom zou een ISP überhaupt SIP stift gegevens weten, ze nemen toch allemaal verkeer op IP af dus daar hebben ze toch helemaal niets mee te maken? Volgens mij is het enige wat een ISP met KPN moet synchroniseren een aantal RADIUS settings die er voor zorgen dat het juiste IP adres bij de juiste klant uitkomt. Maar daar hoef je echt niet voor te weten over welke SIP stift het gaat.
hmm kan zijn dat ik ff wat dingen door elkaar gegooid heb.... 8)7

• leuf
  • Niet online
Wouw, boel reacties, ik begrijp in elk geval het proces weer wat beter.
Kijk vanavond als ik thuis kom wel of de telefoon al is verhuisd, zo ja, dan ga ik mijn pc verhuizen en dan zal ik morgen maar eens gaan kijken of het werkt en als dat niet zo is ga k gewoon maar heel vaak bellen.....
thnx voor de replies

• leuf
  • Niet online
Aaarghhhh :(:(

Telefoon is dus nu nog niet eens verhuisd.
Wel op het oude adres afgesloten maar nog niet op het nieuwe adres aangesloten... en waarom niet? Komen ze er nu achter dat de oude lijn nog niet is afgesloten, dit zou je toch als eerste gaan checken lijkt mij?
Anyway, kost dus een hoop gebel, levert weinig op behalve een boel frustratie.
Ze kunnen nu op zijn vroegst aanstaande vrijdag die oude lijn afsluiten dus tot die tijd heb ik thuis geen adsl, geen telefoon en dus ook geen inbelverbinding.....

Ga toch maar eens nadenken of ik hier de KPN niet een brief over ga schrijven....

Verwijderd

Zou ik zeer zeker doen, gewoon een nette brief sturen en daar het hele verhaal in uitleggen en dat je verwacht dat ze je minimaal een restitutie geven op je abb kosten voor adsl......

• jochemd
Doen. Als je om restitutie van abo kosten voor ADSL en gewone telefonie vraagt verwacht ik dat je dat gewoon krijgt.

• leuf
  • Niet online
Zucht,
Even een update hier:

Na een week ongeveer iedere dag bellen en ieder 0800 -040nogwat wel aan de lijn te hebben gehad is gisteren eindelijk de oude lijn afgesloten. :)

Volgens KPN zou dan automatisch mijn lijn erop komen, maar helaas, die vlieger ging niet op.
Na weer een paar keer heen en weer geschommeld te zijn tussen 0402 en 0407 kreeg ik voor de tweede keer vandaag een monteur aan de lijn. Uiteindelijk is nu het verhaal van KPN dat mijn lijn wel geschakeld is naar mijn appartement maar dat je een 1A,1B pool hebt en een 2A,2B pool en dat ik thuis ff waar de KPN mijn huis binnen komt de draadjes moet omschroeven van de 1AB naar de 2AB.

Volkomen moedeloos heb ik dit in me opgenomen en ga vanavond maar hopen dat als ik thuis kom en de meterkast induik ik inderdaad de genoemde polen vind en alles om kan sluiten.
Ik had echter nog nooit van 1AB en 2AB gehoord, jullie wel???

Verwijderd

ja 1e en 2e aderpaar...

• leuf
  • Niet online
OK,
Gelukkig klopte dit verhaal, heb nou de rode kabel van mij op hun oranje zitten en de blauwe van mij op hun witte zitten, de aarde heb ik laten zitten, moet ik mijn witte en mijn oranje kabel dan nog aansluiten of hebben die echt geen functie?

Nu nog wachten tot de ADSL verhuisd is, heb vanochtend alweer gebeld en dat zou nog wel een paar dagen kunnen duren :(
Ach, het is niet anders meer, ik ben een beetje klaar met ruzie maken en erachter aanbellen, heb nou al ruim een week geen adsl en het begint wat te wennen....

Vanavond als ik thuis kom stekkertjes erop knijpen en vast de spliiter installeren.

• jochemd
Regel even een voltmeter, dan kan je zien of er spanning staat over een aderpaar (analoog is 48(?) volt, ISDN 90). Als dat er niet op staat kan je beter meteen KPN gaan bellen, want dan gaat het toch niet werken. Als dat er wel op staat is dat dus het aderpaar wat je moet hebben.
Overigens vind ik de opmerking dat bij afsluiting van de oude lijn automatisch de nieuwe lijn gaat werken uiterst dubieus. In het geval van volledig voorbereide telefonie aanslutingen kan dat eventueel zo werken, maar voor ADSL geloof ik het absoluut niet.

Heb je KPN al aansprakelijk gesteld per aangetekende brief? Dat wil het proces weleens bespoedigen heb ik begrepen.

• woutur
  • Laatst online: 02-08 22:51

woutur

Klauwtjes uit!

/offtopic
Zo te zien is er veel kennis omtrent KPN aanwezig hier. Hoe zorg ik ervoor dat mijn lijn zo snel mogelijk geport wordt naar BBNed. Ik had dus ook problemen met planet internet en besloot het niet langer te pikken (in 3 maanden een maand offline zonder reden gegeven door KPN of PI) en dus maar Planet opgezegd en Cistron aangevraagd. Is er iets dat ik kan doen om zo snel mogelijk weer een verbinding te krijgen (met KPN bellen en ze aan te moedigen ofzo?)
/offtopic

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• leuf
  • Niet online
woutur schreef op 30 januari 2003 @ 15:29:
/offtopic
Zo te zien is er veel kennis omtrent KPN aanwezig hier. Hoe zorg ik ervoor dat mijn lijn zo snel mogelijk geport wordt naar BBNed. Ik had dus ook problemen met planet internet en besloot het niet langer te pikken (in 3 maanden een maand offline zonder reden gegeven door KPN of PI) en dus maar Planet opgezegd en Cistron aangevraagd. Is er iets dat ik kan doen om zo snel mogelijk weer een verbinding te krijgen (met KPN bellen en ze aan te moedigen ofzo?)
/offtopic
Wat ik gedaan heb (weet niet echt of het geholpen heeft, maar je kunt het altijd proberen.....) is continu naar namen vragen en zeggen dat je dat op gaat schrijven en zo.
Kan me ook voorstellen dat een aangetekende brief helpt.
Verder gewoon heel veel bellen denk ik.....
suc6 ermee

• jochemd
woutur schreef op 30 januari 2003 @ 15:29:
/offtopic
/offtopic
Jouw probleem is niet KPN, maar Planet. Planet heeft de laatste tijd de vervelende gewoonte om opzeggingen van lijnen niet meteen door te geven aan KPN. Resultaat is dat KPN op het moment dat het een porteringsverzoek van BBned krijgt die zal weigeren omdat er al ADSL op geleverd wordt.
Zorg dat je alle toezeggingen van Planet op schrift krijgt en houdt je modem aan de ADSL lijn gekoppeld. Als je na de beloofde afsluitdatum nog steeds linesync hebt moet je de zelfde dag nog aan de telefoon hangen om te vragen waarom je ADSL aansluiting niet gesloopt is. Je zou kunnen overwegen om ook maar meteen op die dag een brief de deur uit te doen waarin je hun aansprakelijk stelt voor geleden schade (te maken telefoontikken tijdens de portering). Omdat je niet bij voorbaat uit kan sluiten dat de fout bij KPN zit kan je ook wel een dergelijke brijf naar hun de deur uit doen als je aansluiting niet op de juiste datum gesloopt wordt.
Zodra je hebt geverifieerd dat je geen line-sync meer hebt dat meteen aan de provider van je keuze doorgeven wil ook nog weleens een dagje schelen.
Pagina: 1