Toon posts:

[@home] mail naar helpdesk over 2 soorten modems

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
stuur je een mailtje over hoe dat nou in elkaar steekt... krijg ik dit terug.

imo zitten er nog al wat fouten in,
Geachte heer XXXXX
Bedankt voor het versturen van uw email naar @Home.

Het kan zijn dat er met het nieuwe Motorola modem een betere performance wordt gehaald. Dit komt omdat de nieuwe servers nog niet zwaar belast
worden, waardoor de bandbreedte voordeliger verdeeld wordt. Deze
situatie is echter maar tijdelijk.
Na verloop van tijd (naarmate er meer aansluitingen komen) zullen de
snelheden gelijk liggen met die van de Com21 modems. Overigens blijven
deze modems ook en zullen ze niet verdwijnen. Dus iedereen die nu een
Com21 modem heeft zal deze ook blijven houden.
De nieuwe leden zullen waarschijnlijk allemaal een Motorola modem
krijgen.
We hebben gekozen voor de nieuwe modems, om het dataverkeer te reduceren op de Com21 modems, zodat deze na alle waarschijnlijkheid een wat
snellere en stabielere snelheid krijgen.

>< KNIP ><
Als of het Com21 netwerk sneller word met een gelijke hoeveelheid com21 modems er op :? lekker logish?

en t gaat toch over t zelfde CAI netwerk ? dus t word toch trager? aangezien COAX ook geen onbeperkte capaciteit heeft :)

iemand nog meer foutjes :? want ik ga namelijk weer terug mailen want dit is imo grote onzin?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. Coax heeft een beperkte capaciteit, Coax heeft beperkte frequentie gebieden voor up en downstream
2. COM21 en DOCSIS gebruiken verschillende protocollen
3. Per kaart is er beperkte up & downstream. Zie bijvoorbeeld http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080091ca2.html

Zie hier snelheidsverschillen.

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:56

bonfie

Klopt het dat er ook nog een DOCSIS 2 standaard aankomt?

iets met meer upload snelheid of zo...

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear schreef op 17 januari 2003 @ 16:15:
1. Coax heeft een beperkte capaciteit, Coax heeft beperkte frequentie gebieden voor up en downstream
2. COM21 en DOCSIS gebruiken verschillende protocollen
3. Per kaart is er beperkte up & downstream. Zie bijvoorbeeld http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080091ca2.html

Zie hier snelheidsverschillen.
kortom bovenstaand verhaal is lulkoek? iig voor een deel dan?

• Obruut
  • Laatst online: 02-08 19:27
Volgens mij kan @home hier best een gelijk hebben, hier bij ons in huis hebben we een com21 & terayon & motorola en die lopen alledrie over een ander netwerk, het is niet om de 'coax' zelf te ontlasten, maar een motorla gaat via een andere server dan een com21.
Leuk voorbeeld hier is dat een Terayon gewoon over het UPC netwerk gaat en een motorola over het A2000 netwerk.

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tuurbo_Online schreef op 17 januari 2003 @ 19:04:
Volgens mij kan @home hier best een gelijk hebben, hier bij ons in huis hebben we een com21 & terayon & motorola en die lopen alledrie over een ander netwerk, het is niet om de 'coax' zelf te ontlasten, maar een motorla gaat via een andere server dan een com21.
Leuk voorbeeld hier is dat een Terayon gewoon over het UPC netwerk gaat en een motorola over het A2000 netwerk.
Wil niet lullig doen. Maar leuk??? Volgens mij is de (misschien wel) drukke Coax van @home meestal sneller als UPC/A2k.

Wat voor zin heeft dit? En ik dacht dat @home alleen via Essent werkte, en waar Essent ligt, ligt geen upc/casema of wat dan ook ...

Toch???

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Blasterxp schreef op 17 januari 2003 @ 19:12:
En ik dacht dat @home alleen via Essent werkte
Niet alleen Essent, voor zover mij bekend ook Castel, Cogas en Nutsbedrijven Maastricht.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rvm schreef op 17 January 2003 @ 19:21:
[...]

Niet alleen Essent, voor zover mij bekend ook Castel, Cogas en Nutsbedrijven Maastricht.
Castel is hartstikke dood, is namelijk Essent geworden.
Maastricht zit volgens mij ook Essent.
Cogas? geen idee

Weet je dit zeker?

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je moet niet vergeten dat mensen die verhuizen, of problemen hebben met hun modem geen Com 21 modem meer krijgen.

Zo kan het dus wel dat de belasting van het netwerk na een tijdje minder wordt.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Cogas ook idd... die zitten naar mijn weten in elk geval in Oldenzaal

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

En waarom is het nieuwe type Com21 nou weer behoorlijk sneller dan :?

• tafmaf
  • Laatst online: 19:12
Fantomas schreef op 17 January 2003 @ 19:47:
Je moet niet vergeten dat mensen die verhuizen, of problemen hebben met hun modem geen Com 21 modem meer krijgen.

Nee hoor mensen die verhuizen krijgen gewoon een com 21 terug als ze die al hadden

Verwijderd

Topicstarter
tafmaf schreef op 17 January 2003 @ 20:52:
[...]

Nee hoor mensen die verhuizen krijgen gewoon een com 21 terug als ze die al hadden
stel, k wil zo`n motorola modem he,

dus k claim ff dat mijn modem (na een fikse) onweers bui t niet meer doet :? krijg ik dan een motorola of weer een com21?

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tafmaf schreef op 17 January 2003 @ 20:52:
[...]

Een vriend van mij is een maandje geleden verhuisd, en heeft toch echt een motorola modem gekregen hoor.

Misschien de uitzondering op de regel dan.

Verwijderd

Ik ben pas verhuisd en kon mijn Com21 modem gewoon meenemen naar mijn nieuwe huis.
Ik weet nog niet of ik daar blij mee moet zijn, eerste tests geven hier 150kb/s (had op mijn oude adres 250+kb/s :( )

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:23:
[...]

dus k claim ff dat mijn modem (na een fikse) onweers bui t niet meer doet :? krijg ik dan een motorola of weer een com21?
Ik schat die nieuwe Motorola's omdat die com21 modem's duurder zijn.

Ook zou het hele Docsis systeem goedkoper zijn dan die com21 dingen. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:05

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 22:23:
[...]

Nee, want zodra ze doorhebben dat je de boel bedriegt (en dat heeft een beetje monteur zo door) krijg je geen nieuw modem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

bonfie schreef op 17 januari 2003 @ 16:24:
Klopt het dat er ook nog een DOCSIS 2 standaard aankomt?

iets met meer upload snelheid of zo...
Dat is er al een tijdje. Een paar weken geleden is het daarbij nog eens echt goedgekeurd voor doorvoering. De nieuwe techniek zorgt er idd voor dat de upstreamkwaliteit veel beter is waardoor er hogere upstreamsnelheden kunnen worden gehaald.

Als het goed is worden de modems vanzelf geupdate. Als het bij @home net zo gaat als bij Chello wordt er zo nu en dan eens een Com21 ingeruild voor een Motorola als er toevallig een monteur op bezoek is voor een storing dus zodoende verdwijnt het aantal Com21's wel langzaam.

Verwijderd

Fantomas schreef op 17 January 2003 @ 19:47:

Dit klopt niet helemaal. Bij een verhuizing neemt de klant het modem mee en die wordt daar weer gewoon aangesloten mits je binnen @hoem blijft natuurlijk

Verwijderd

Wildfire schreef op 18 January 2003 @ 13:18:
[...]

Nee, want zodra ze doorhebben dat je de boel bedriegt (en dat heeft een beetje monteur zo door) krijg je geen nieuw modem.
Die modem worden als ze kapot zijn gewoon gecheckt. om te zien wat er kapot is. Als dan blijkt dat het modem stuk is gegaan door bijv. water zal de klant een fikse rekening krijgen van dat modem. Tevens is het zo dat als je com21 stuk is je gewoon een com21 terug krijgt

• KillerB

KillerB

______

GerbenW schreef op 18 January 2003 @ 13:22:
[...]
Dat is er al een tijdje. Een paar weken geleden is het daarbij nog eens echt goedgekeurd voor doorvoering. De nieuwe techniek zorgt er idd voor dat de upstreamkwaliteit veel beter is waardoor er hogere upstreamsnelheden kunnen worden gehaald.

Als het goed is worden de modems vanzelf geupdate. Als het bij @home net zo gaat als bij Chello wordt er zo nu en dan eens een Com21 ingeruild voor een Motorola als er toevallig een monteur op bezoek is voor een storing dus zodoende verdwijnt het aantal Com21's wel langzaam.
Nee dus, want ik heb gewoon weer een Com21(nieuw type, dat wel) gekregen. Die Motorola is een test :)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

KillerB schreef op 20 januari 2003 @ 13:28:
Nee dus, want ik heb gewoon weer een Com21(nieuw type, dat wel) gekregen. Die Motorola is een test :)
Die motorola's worden al op grote schaal ingezet bij @Home.
[gokje] Mij lijkt echter wel dat het weinig zin heeft om 1 abonnee een Docsis modem te geven als de rest van de buurt op Com21 zit. Aan de kant van @Home staat voor die Com21 modems ook apparatuur en voor Docsis zal dat ook wel nodig zijn (= forse investering... en weegt dat op tegen een voordeliger Docsis modem). Zeker in buurten waar maar weinig abonnees op een @Home subnet zitten kan het best voordeliger zijn om nieuwe abonnees daar ook op Com21 te zetten ipv hiervoor een grote investering in Docsis modems te doen. In grote steden zal het wellicht eerder voordeliger zijn om Docsis modems in te zetten. [/gokje]

Ik heb niet het idee dat lagere snelheden bij mij in de buurt (met name upload) door dat Com21 modem worden veroorzaakt, maar eerder door een overbelast netwerk o.i.d.

• KillerB

KillerB

______

rvm schreef op 20 January 2003 @ 18:26:
[...]

Die motorola's worden al op grote schaal ingezet bij @Home.
[gokje] Mij lijkt echter wel dat het weinig zin heeft om 1 abonnee een Docsis modem te geven als de rest van de buurt op Com21 zit. Aan de kant van @Home staat voor die Com21 modems ook apparatuur en voor Docsis zal dat ook wel nodig zijn (= forse investering... en weegt dat op tegen een voordeliger Docsis modem). Zeker in buurten waar maar weinig abonnees op een @Home subnet zitten kan het best voordeliger zijn om nieuwe abonnees daar ook op Com21 te zetten ipv hiervoor een grote investering in Docsis modems te doen. In grote steden zal het wellicht eerder voordeliger zijn om Docsis modems in te zetten. [/gokje]

Ik heb niet het idee dat lagere snelheden bij mij in de buurt (met name upload) door dat Com21 modem worden veroorzaakt, maar eerder door een overbelast netwerk o.i.d.
Blijkbaar gaat die nieuwe COM21 ook beter met de bandbreedte om, want mijn downloadsnelheden zijn redelijk fors omhoog gegaan. Hier in de wijk zitten er niet zoveel op dus ik had al 450kb/s constant, maar ik zie nu vaak genoeg 600kb/s constant. :9

Verwijderd

Ik heb een COM21 en haal (Hengelo) hier zo ongeveel 450 KB/s. Mensen die hier in de buurt ook @home nemen krijgen allemaal een motorola en die halen nog ongeveer 50 KB/s meer als mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:00 ]

Pagina: 1