Toon posts:

[GeForce2] Dunne Letters

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds Eergisteren een nieuwe Videokaart (GeForce2 MX400) en het valt me op dat de letters opeens erg dun zijn en dat het beeld erg fel is! Ik heb mijn resolutie enzo goed staan (1024x768 @ 85Hz) maar ik zie niet wat het probleem is. Met mijn oude Onboard Videokaart was dit niet... Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen?

Jeffrey

Verwijderd

Dat het beeld erg fel is lijkt me een kwestie van afstellen bij de properties van je beeldschermadapter (gamma etc).

Van die dunnen letters zou ik het niet weten. Is dat overal of :?

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb precies dezelfde kaart en ik heb daar geen last van. Met welk OS draai je? Mischien dat het helpt om er een paar updates cq service packs erover heen te gooien?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Je zla even wat meer info over je sys moeten geven, willen we echt kunnen helpen --> drivers/OS, dat soort dignen :)

Staat cleartype aan toevallig?
of juist uit, terwijl je t eerst aan had? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de brightness/gamma te hoog hebt staan worden anti-aliased letters inderdaad dunner (de 'vagere randen' zie je dan niet meer)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst Windows 2000, die had ik er gister nog opstaan, maar ik ben sinds gisteren avond overgestapt naar WinXP Pro... Bij Win2k was het, en bij WinXP ook, ik heb geen ClearType aanstaan, ik gebruik de normale drivers die meegeleverd worden met de Kaart, en ik gebruikte eerst ook de driver die gewoon in XP zat, bij allebei zijn de letters erg dun... Het prob. wat betreft die felheid is opgelost (gewoon beeldscherm inst. veranderen).... In me sig. staan nog wat meer specs...

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 17 January 2003 @ 16:11:
Als je de brightness/gamma te hoog hebt staan worden anti-aliased letters inderdaad dunner (de 'vagere randen' zie je dan niet meer)
Zou jij me dan even kunnen vertellen hoe ik dit verander?

• pagani
  • Niet online
Ga eens naar eigenschappen voor beeldscherm, vormgeving en probeer dan eens of het beter is wanneer je de tekengrootte verandert...

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:12:
[...]

Sowieso moet je beeldscherm goed staan, maar dat staat het nu. Ik heb al tijden geen geforce chipset meer dus zullen we even moeten afwachten of iemand anders de brightness/gamma instelling in de beeldeigenschappen kan vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:12:
[...]

Je zou ook even zelf op zoek kunnen gaan ? Dit is nl. best wel basiskennis en het is sowieso hier de bedoeling dat je eerst zelf naar een oplossing voor je probleem zoekt, daar leer je nl. van.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.