Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung S100 Afbeeldingslocatie: http://www.expansys.com/img/large_SGH-S100.jpg
sinds 3 dagen :), maar nu wil ik ook java applicaties op mijn telefoon downloaden. Er zit een datakabel bij, maar kan ik die daar ook voor gebruiken. Want de standaard software geeft alleen de mogelijkheid om afbeeldingen en/of melodietjes te sturen naar de telefoon.

Ik ben al 3 dagen aan het zoeken naar een handleiding of informatie over het versturen van java midlets naar de samsung S100 en ik kom alleen maar nokia shit tegen.

Dit topic post hier de kewlste mobiele java midlets gaf wel wat informatie maar gaat voornamelijk over nokia. Ook google gaf niet veel informatie.

Wie is het al gelukt om java midlets op z'n Samsung S100 te krijgen (en dus geen Nokia verhalen)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik ben ook van plan om een s100 aan te schaffen, alleen moet ik wel zeker weten dat het mogelijk is om die midlets (eenvoudig) op die phone te kunnen zetten. Is er niemand dat dit al voor elkaar heeft gekregen ?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

Royz

Kleurenblind!!

Ik ga hem na het eten kopen. Hoop fans dan :D. Ik ben ook benieuwd hoe je die JAVA midlets erop krijgt, het is o.a. voor mij een rede om voor de S100 te kiezen ipv de T100.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Door te wappen misschien?

Verwijderd

idd gewoon via wap over GPRS.
Maar verwacht nog maar niet teveel de telefoon is nog maar net uit en 99% van alle gratis midi aplets zijn in zwart wit voor oudere gsm's.

/me heeft een motorola T720 al 4maand en behalve de games die in opdracht van motorola zijn gemaakt is er verder nog niks in kleur te krijgen :(

De enige game die ik ken voor de S100 is monkey ball van sega maar daar moet je wel voor betalen om te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het al niet meer nodig, ga de Samsung ruilen tegen de nokia 7210.

waarom?

- Omdat hij mij instellingen betreft WAP/GPRS niet onthoud als ik de telefoon uitzet.
- Wel is het display heel mooi(mooier dan die van nokia :| .
- Er zitten geen profielen op, zodat ik elke keer eerst het volume anders moet instellen.
- de opstart toon en afsluit toon is zwaar irritant en niet uit te zetten
- Weinig software te krijgen voor de S100
- Wel een infrarood poort maar nergens in het menu iets te versturen via infrarood

Kortom er is dus niet nagedacht over de telefoon(over het uiterlijk is wel nagedacht, maar functionaliteit staat bij mij op 1)

Iemnad trouwens ook hetzelfde probleem dat hij de instellingen betreft WAP/GPRS niet onthoud als je de telefoon uitzet?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Jammer dat je af moet stappen van de Samsung S100 Teuny ! Ik overweeg nu ook om af te zien van S100 en ook te gaan voor een Nokia. Het is net wat je zegt: "functionaliteit is belangrijker dan de looks van de phone".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:15:
- Omdat hij mij instellingen betreft WAP/GPRS niet onthoud als ik de telefoon uitzet.
Dit probleem heb ik niet, als ik het wel zou hebben zou het voor mij ook klote zijn. Ik gebruik namelijk mijn abbo helemaal niet maar een Vodafone prepay kaart. Zodra ik echter wil wappen met mijn abbo staan gewoon dezelfde instellingen er nog in.
- Er zitten geen profielen op, zodat ik elke keer eerst het volume anders moet instellen.
Je hebt een stille modus die je aan en uit kan zetten, meer zit er niet op.
- de opstart toon en afsluit toon is zwaar irritant en niet uit te zetten
Als je je S100 op stille modus zet dan hoor je geen afsluittoon, dit geldt niet voor het opstarten.
- Weinig software te krijgen voor de S100
Krijg je bij de 7210 dan ook een datakabel en cdrom met software? Wat voor software verwacht je?
- Wel een infrarood poort maar nergens in het menu iets te versturen via infrarood
Klopt vind ik zelf ook, het is alleen een communicatie poort voor de telefoon en laptops e.d. Het enige wat ik met mijn oude 8850 met I.R. kon, was trouwens met zijn 2en snaken, dus daar zie ik geen verschil in. (had toen ook verwacht dat je minimaal beltonen naar elkaar kon sturen enzo :/)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat mijn instellingen niet worden onthouden. Morgen toch maar even terug naar belcompany!

Ik hoop dat die omruil garantie bij belcompany werkt!

Er zit inderdaad geen datakabel en software bij de nokia, maarja een datakabel kost 10 euro en software die download je. En Nokia heeft nu eenmaal een grotere afzet dus meer mensen die bezig zijn om hun telefoon te tweaken en dus meer software voorhanden.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vraag me trouwens af hoe je die screensavers erin doet :? Je krijgt 4 of 5 BMPs maar je kan er toch maar 1 per keer naar je telefoon sturen? Dan herkent hij ze als aparte BMPs :/ Hoe moet dit dan???

Verwijderd

Topicstarter
Screensavers zijn *.gif afbeeldingen. *.bmp afbeeldingen kunenn niet bewegen. Dus stuur gewoon een *.gif afbeelding naar je telefoon en bekijk hem onder het menu downloads. Je kan hem dan ook als achtergrond instellen.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 15:07:
Screensavers zijn *.gif afbeeldingen. *.bmp afbeeldingen kunenn niet bewegen. Dus stuur gewoon een *.gif afbeelding naar je telefoon en bekijk hem onder het menu downloads. Je kan hem dan ook als achtergrond instellen.
Maar in de map zelf zitten 4 BMPs die achter elkaar een filmpje vormen ik begrijp wel dat een BMP niet beweegt. Ik twijfel om zelf maar een gif ervan te maken, als niemand het dan weet :(...

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hmmzz dit had ik dus vandaag ook... Je kan 1 keer je simkaart wisselen maar de 2e keer vind je niks terug behalve je favorieten :|

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36

Roy

Hobbies?

Ik heb deze telefoon nu ook sinds zaterdag, ik ben er heel tevreden mee. Alleen die kleine puntjes die net genoemd werden, maar dat is echt Samsung, hiervoor had ik namelijk een A300, en daar waren ook van die kleine minpuntjes waar niet over nagedacht is. Maar ik wou geen nokia, aangezien ik graag een telefoon met klepje heb (groter beeldscherm + toetsen, en geen gedoe met toetsenblok)

Ik hoop wel dat er binnenkort sites komen waarvan ik software kan downloaden, dat zou wel mooi megenomen zijn. En het zal helemaal mooi zijn als je via de datakabel software over kan sturen, scheelt weer in de kosten :)

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Weet iemand hoe groot de gif's mogen zijn? en dat van die BMP's vind ik ook nog vaag, zal het vanavond eens gaan proberen. Trouwens een wav converteren naar mmf gaat wel goed moet ik zeggen!

En over dat downloaden van software moet ik ook nog eens kijken, lijkt me wel vet als dat allemaal gaat werken!

Inderdaad...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 08:52
Voor mij is het al niet meer nodig, ga de Samsung ruilen tegen de nokia 7210.

Hmm wist je dat je met de knoppen aan de zijkant in kan stellen hoe hard de beltoon moet zijn? (imho beter dan profielen)

trouwens geen problemen met de instellingen van wap enz

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik heb weer een site gezien met Midlets (http://www.dseffects.com/index.html), die ook goed werken op de S100. Maar je kunt ze alleen downloaden via vodafone Ierland en Tim Italy. Maar betekent dat dat je perse bij die providers een abbo moet hebben of moet je gewoon naar hun wap pagina ?

Inderdaad...

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik effe blij dat ik geen SAmsung S100 heb, maar nu een Nokia 6610 veel meer software voor te vinden!

• Roy

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 17:02:
Ben ik effe blij dat ik geen SAmsung S100 heb, maar nu een Nokia 6610 veel meer software voor te vinden!
Lekker nuttige reply, ik heb gekozen voor de Samsung omdat ie in vergelijking met de 6610 voor mij veel voordelen heeft. Maar dit topic is niet bedoeld om iemands telefoon af te kraken, dus hou het aub even on-topic. dank u.

Inderdaad...

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
ik had ook het probleem dat het toestel mijn wap instellingen niet onthield. maar heb em vandaag kosteloos omgeruild toestel was afgelopen zaterdag pas aangeschaft.

maar weet er iemand al een site met midlets die geschikt zijn voor de s100. ik heb alles al afgegoogled maar niks kunnen vinden wat ook maar wil werken.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

Iemand eigenlijk al een prog kunnen vinden waarmee je midlets via je datakabel op je s100 kan krijgen??

• Mirage
neuh ook nog niet, licht het trouwens aan mij of heeft niemand deze telefoon? ik ben btw al aan mijn 3de telefoon bezig en woensdag word het mijn vierde :S. ik heb ondertussen wel al een paar wapsites waar midlet's staan voor de S100 maar die krijg ik ook allemaal nog niet geinstalleerd krijg iedere keer "fout bij installeren" zal wel iets in mijn instellingen zijn maar geen idee wat want ben heeft nog geen manual en ik heb alles nog gewoon handmatig ingevuld wat ik kon vinden.

• Roy

Roy

Hobbies?

Ik ben ook nog druk aan het zoeken, en heb ook nog niet echt veel gevonden. Maar ik ga door :D

Inderdaad...

• Mirage
http://www.howardforums.c...235ded529c&threadid=93627

gewoon dit forum eens doornemen staan heel veel en hele handige dingen in.
maar is die S300 al uit dat jullie weten? want ik heb geen zin mijn S100 voor de 4de keer om te ruilen, ik heb hem nog nergens gezien maar in amerika schijnt hij al wel uit te zijn.

welke software versie hebben jullie trouwens? ben er wel benieuwd naar, dit zie je met *#9999#

mijne is:
Rev S1.6h
S10XXVK2

hier nog een lijst met in te voeren codes

*#9998*java# [gprs/csd settings]

*#9998*help# [help]

*#9998*logo# [op logo]

*#9998*9999# [software revision]

*#9998*8888# [hardware revision]

*#9998*842# [vibrator]

*#9998*289# [buzzer]

*#9998*228# [battery stat]

*#9998*782# [rtc display]

*#9998*523# [lcd contrast]

*#9998*377# [nvm error log]

*#9998*778# [SIM serv. table]

*#9998*638# [SIM network id]

*#9998*746# [SIM info]

*#9998*76# [production no]

*#9998*3323# [forced crash] <- this doesnt sound safe

*#9998*2576# [SIM error] <- this either

[ Voor 88% gewijzigd door Mirage op 18-02-2003 23:46 . Reden: xtra info toegevoegd ]

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook de s100.

Maar heb er weinig voor gevonden wel een hoop poly beltonen. Kan ze ook zelf maken das allemaal geen probleem

Maar kan nergens midlets vinden.
WEet iemand al wat?

• Roy

Roy

Hobbies?

Zo hier en daar vind je wel een keer een midlet dat geschikt is voor de S100, maar ik weet nog niet hoe ik ze er op moet krijgen. Volgens mij moet het persé via Wap, en daar baal ik van. Het moet toch ook wel mogelijk zijn via de datakabel midlets te sturen!

Inderdaad...

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 12:31

DanceTrend

w0ei

Hmm ik heb ook sinds kort de S100, en t is mij ook nog niet gelukt.. Heb er een hele zaterdag avond aan besteed ;)

Iemand al iets gevonden?

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

Zover ik weet is het nog niet mogelijk midlets te downloaden via je datakabel, dit zal dus via wap/gprs moeten gebeuren. Goede wap-site (werkt op m'n S300) met spelletjes is: http://tagtag.com/samsungapps

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

megter schreef op 26 May 2003 @ 10:17:
Zover ik weet is het nog niet mogelijk midlets te downloaden via je datakabel, dit zal dus via wap/gprs moeten gebeuren. Goede wap-site (werkt op m'n S300) met spelletjes is: http://tagtag.com/samsungapps
Hmm werkt ook niet :( Fout bij installeren..

Welke instellingen (WAP/GPRS/APN weet ik het) gebruik je?

• reuzekind
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Magic_Mirage schreef op 18 February 2003 @ 23:39:
http://www.howardforums.c...235ded529c&threadid=93627

gewoon dit forum eens doornemen staan heel veel en hele handige dingen in.
maar is die S300 al uit dat jullie weten? want ik heb geen zin mijn S100 voor de 4de keer om te ruilen, ik heb hem nog nergens gezien maar in amerika schijnt hij al wel uit te zijn.
Hij is al volop beschikbaar hoor ;)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

@DanceTrend: ik heb Orange Share, de instellingen zijn op de homepage van Orange te vinden (mits je klant bent). Het klopt dat sommige spelletjes het niet doen, dat doen ze bij mijn S300 ook niet.

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Hmja, ik heb Vodafone erbij.. Wappen werkt wel enzo, maar spelletjes niet..

Noem eens 1 die wel werkt bijvoorbeeld? (En ook leuk is :P)

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Een leuk spel is Commanders. Je bent dan een tank (kan kiezen uit 3 verschillende) en je moet doelen vernietigen. Ook Snowball Fight is goed.

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Commanders werkt ook niet.. :(
Pagina: 1