Toon posts:

[Win98 / win2k srvr] Acces denied bij inloggen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers

Ik zit met een probleem, misschien kan èèn van jullie mijn uit het vuur helpen.

Het zit namelijk zo.

1.Heb een file server draaien met A D Win2000 server.

2.Clients: win98 met dsclient geïnstalleerd.

Het probleem dat ik ondervind is dat ik mijn clients hun wachtwoord niet zelf kunnen wijzigen.
Zij krijg namelijk de fout melding, Acces denied.

Ik heb diverse topics gevonden waar het probleem ook voorkomt, maar iedere keer wordt er verwezen naar NT4, en ik heb het probleem met Win2000.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

thx allemaal

ps.Zijn er nog vragen mail me dan a.u.b op marcel_shew@hotmail.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Topictitel heb ik aangepast per het WOS Policy :)

Extra vragen of antwoorden mailen is trouwens niet de bedoeling van een forum, dus doe dat allemaal maar in dit topic. Kunnen ook anderen er van leren ;)

Maar het gaat dus zo:
- je verandert pasword op win98 machine
- je logt uit
- je probeert in te loggen en krijgt acces denied

begrijp ik dat goed?

edit:
Aha. Zie dus Nowhereman. Trouwens welkom op GoT!

Check iig even http://www.jsiinc.com/sube/tip2400/rh2447.htm en Windows 98/Me Client Cannot Change Password

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-01-2003 15:28 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Start de usermanager in je mmc en kijk of het regeltje 'user cannot change password' aangevinkt staat. Ik denk namelijk dat daar je probleem ligt ;)

F_J_K : hij bedoeld dat de clients hun wachtwoord niet kunnen/mogen wijzigen op de server, en dat is gewoon een instelling in de useraccounts.

[ Voor 36% gewijzigd door Nowhereman op 17-01-2003 15:26 ]

-Pwn the day-

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor jullie reactie.

Het was inderdaad mijn eerst post, Ik zal me voortaan aan de regels houden van GOT!.

thx voor de tips

toppie.

Verwijderd

Topicstarter
Nowehereman

Er staat geen vinkje bij 'user cannot change password'.

F_J_K

De eerste link die jij hebt verstuurd, dat is precies wat er gebeurd.
Account is expired en de gebruiker kan dan het wachtwoord niet wijzigen.(acces denied)

Het probleem komt niet voor in win2000 prof. maar wel in win98.

Ik heb de grouppolicy settings bekeken maar kan de optie User must log on to change password niet vinden.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

"Digitally sign server-side communication when possible" uitschakelen hielp dus ook niet (was idd ook niet bepaald specifiek voor 2k domeinen).

Win98 bewaart zoals je weet z'n eigen password in %username%.pwl, dus verwijder die eerst eens al geloof ik niet dat dat uitmaakt in dit geval. Hoe probeer je het password aan te passen? Configscherm-passwords-other of met net password ?
offtopic:
Het is jaren geleden dat ik met Win9x in een domein heb gewerkt dus als ik er compleet naast zit: sowwy :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

edit:

Fout gelezen....

Hmmm, is er niet toevallig een GPO die dit in de weg staat?
Of zitten die users in een Group waar deze setting misschien _wel_ voor geld?

[ Voor 80% gewijzigd door Nowhereman op 20-01-2003 14:30 ]

-Pwn the day-

• i2Paq
  • Laatst online: 11:05

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heeft het er niet mee te maken dat Win98 niet volledig babbelt met een AD?
Je kan wel inloggen maar wijzigen van wachtwoord ed. is niet moglijk aangezien hij de AD niet herkent.

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Hij logt er toch op in dus herkent ie um toch? Of mis ik nu iets?

-Pwn the day-

• i2Paq
  • Laatst online: 11:05

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ja, dat werkt wel maar speciale functies die AD met zich meebrengen werken niet.
Zou dus zo maar kunnen zijn dat het loginscript niet draaid doordat Win98 niet geschikt is al OS voor een AD.

Ben nu net bezig om bij ons AD te implementeren op de servers (nieuwe install, zo'n 30 stuks) plus 500 werkplekken naar XP.
Nu draaien al onze werkplekken nog Win95/98 en dat gaat niet samen met AD, vandaar dat we dus over gaan naar XP.

Verwijderd

Topicstarter
Heren

Ik ben een tijdje niet online geweest, vandaar dat ik niet kon reageren.

Het zou best wel een Gpo setting kunnen zijn die voor een conflict zorgt, maar het vreemde van het verhaal is dat het geen effect heeft op een wk2 prof machine.
Het wachtwoord veranderen gaat daar prima.

Nowhereman

Jij hebt een topic geschreven http://www.jsiinc.com/sube/tip2400/rh2447.htm.
Het probleem dat je daarin beschrijft is precies wat er gebeurd.
Men kan wel aanloggen, maar het wachtwoord wijzigen gaat gewoon niet.
Ik had wel een tijdelijke oplossing gevonden, als ik de expired date een jaar verschuif dan kon de gebruiker wel zelf zijn wacht woord veranderen, maar het lukt niet meer.

I2paq

Als je dsclient op je win98 installeert kunnen ze redelijk babbelen, ik ben er mee eens dat de AD moeite heeft met win95.

F_J_K

Het geen wat je hier aangeeft (Digitally sign server-side communication when possible" uitschakelen is niet ) is een beetje onduidelijk voor mij.
Zou je a.u.b.wat meer in de details kunnen gaan, want misschien ligt de fout daar.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 09:11:
Het geen wat je hier aangeeft (Digitally sign server-side communication when possible" uitschakelen is niet ) is een beetje onduidelijk voor mij.
Zou je a.u.b.wat meer in de details kunnen gaan, want misschien ligt de fout daar.

Dat was de twede link die ik je gaf ;)
Q230059 en Q161372 dus. Maar dat is geschreven met een NT4 domein in het achterhoofd dus pas er mee op en maak een backup van de gewijzigde bestanden/regwaarden.

Verwijderd

Toevallig "Allow pre-windows2000 clients" uitstaan? Machines ook toegevoegd in AD?

Verwijderd

en HEEL belangrijk, staan op je win98 client de DNS servers van je AD DC 's ingesteld?
Pagina: 1