[ASP] Multilanguage website zonder XML

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18
Ik wil met ASP een multilanguage website maken, zonder dat ik daarvoor elke pagina een x-aantal keer op de server hoef te zetten. :) :) Kortom: een dynamische website dus ...

Oorspronkelijk wilde ik e.e.a. realiseren door met behulp van XML de webite te realiseren. Door omstandigheden si er echter geen XML parser op de server geinstalleerd en dit zal voorlopgig ook niet gebeuren.

Daarom zoek ik een andere methode om mijn website in ieder geval voor Nederlands en Engels geschikt te maken. Welke methode kan ik nu het beste toepassen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38
Met een database....

https://fgheysels.github.io/

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18
Database is inderdaad ook een optie, maar in eerste instantie wil ik dit niet via de database laten verlopen, o.a. vanwege de performance.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38
Hoezo performance? Waarom denk je dat een XML file dan geen performance problemen zal geven?

https://fgheysels.github.io/

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

mulder

ik spuug op het trottoir

TweakersOnly schreef op 17 januari 2003 @ 15:15:
Database is inderdaad ook een optie, maar in eerste instantie wil ik dit niet via de database laten verlopen, o.a. vanwege de performance.
Waar haal jij normaal je content vandaan dan? Waar haalt een dynamisch website zijn content vandaan dan?

oogjes open, snaveltjes dicht

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

o.a. vanwege de performance?? Als je van plan bent Access te gaan gebruiken wel ja:p.
Je hebt in principe drie mogelijke opties, XML, DBMS, of TextStream. Waarbij een database imho toch de voorkeur geniet.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik heb alvast een tip, hoe ik het iig aan zou pakken.

Als je een content tabel maakt en daar PaginaID's in zet + een aantal taal velden.

Wat je dan doet is een query maken:
code:
1
2
SQL="SELECT " & Session("Landcode") & " FROM ContentTable WHERE
PageID=" & Request("PageID")
edit:
Enter in de query gezet, anti layout vervorming

Je voelt em al aankomen. Standaard zet je in de sessie de landcode voor bijvoorbeeld Nederland, tenzij een bezoeker het anders insteld. Dus voor elke pagina wordt de gewenste taal gebruikt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Xion op 17-01-2003 23:42 ]

Verwijderd

Xion schreef op 17 January 2003 @ 23:40:
code:
1
2
SQL="SELECT " & Session("Landcode") & " FROM ContentTable WHERE
PageID=" & Request("PageID")
En toen vulde iemand " 0; DROP TABLE ContentTable " in als PageID of iets anders waar je DB niet tegenkan, en was opeens al je content weg... Dus _NOOIT_ zomaar ongecontroleerd variabelen in je SQL gebruiken! Altijd eerst alle quotes vervangen en controleren of de var wel van het goede type is.
Maar dit terzijde :).

Als performance belangrijk is kan je het best een DB gebruiken, en als je niet verwacht dat er meer dan 10 bezoekers gelijktijdig op je site zullen zitten is Access een prima gratis oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 09:58 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 11:46
Wat ik weleens heb gedaan is gewoon met textfiles, en dan gewoon 1 file met de talen enzo, en onderliggende dirs zoals Dutch/index.txt en English/index.txt.
Je hoeft dan alleen maar naar de goeie map te kijken.

Persoonlijk zou ik het gewoon met een database doen. Ook omdat dit veel makkelijker en overzichtelijker is enzo.
En Performance hoef je niet naar te kijken, want de verbinding enzo is nog steeds het langzaamste.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 09:55:
[...]

En toen vulde iemand " 0; DROP TABLE ContentTable " in als PageID of iets anders waar je DB niet tegenkan, en was opeens al je content weg... Dus _NOOIT_ zomaar ongecontroleerd variabelen in je SQL gebruiken! Altijd eerst alle quotes vervangen en controleren of de var wel van het goede type is.
Maar dit terzijde :).
...
Ja duh, maar ik ga er vanuit dat hij dat wel snapt. Misschien wel goed om ff te benadrukken. :Y)
Pagina: 1