Toon posts:

Wat veroorzaakt het hakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een nieuwe videokaart gekocht en aangesloten enz alleen nou is er een probleem ontstaan. Tijdens het spelen van spellen blijft me pc om de 3 sec ff hangen(tis niet zo ritmisch maar het geeft wel een goed beeld)
ik zal mijn systeempje ff neerplanten:
asus a7N8X moederbord
Amd athlon XP 2000+ processor
256 mb ddr ram @ 2700
36x cdspeler
Geforce 4 Ti 4200 AGP8x 128 mb

Me cpu word 50 graden en mijn geheugen 28. Ik heb al meerdere drivers geprobeerd nl -> 29.42 -> 3d mark van 10400 en hakt een beetje
-> 41.09 -> 3d mark van 10237 -> hakte ernstiger

ik dacht eerst zelf dat het me cd speler was maar bij Vietcong (mulitplayer) doet ie het ook.
Verder heb ik Directx 9.1 geinstalleerd.
Wat kan het nu nog zijn?

Verwijderd

Probeer eens je AGP snelheid te verlagen naar 4x (mocht ie op 8x staan) en kijk of het probleem persistent is.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 19:47
heb je de drivers van je vorige kaart wel goed weg gehaald?
wat je ook zou kunnen proberen is om directx8.1 weer te installen (9.1 bestaat btw nog niet.. 9.0 wel ;))

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 17 januari 2003 @ 14:42:
heb je de drivers van je vorige kaart wel goed weg gehaald?
wat je ook zou kunnen proberen is om directx8.1 weer te installen (9.1 bestaat btw nog niet.. 9.0 wel ;))
sorry 9.0 |:(

Verwijderd

Topicstarter
hmm naar directx 8.1 kan ikniet meer.. directx is niet te downgraden en me moederbord "support +1 5v AGP Pro/8x cards"
iemand anders een idee?

• Hahn
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:11:
hmm naar directx 8.1 kan ikniet meer.. directx is niet te downgraden en me moederbord "support +1 5v AGP Pro/8x cards"
iemand anders een idee?
Je moet Direct X er eerst af halen voordat je er een oudere versie op kan zetten. En volgens mij kan jouw videokaart geen AGP 8x aan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 17 January 2003 @ 15:16:
[...]

Je moet Direct X er eerst af halen voordat je er een oudere versie op kan zetten. En volgens mij kan jouw videokaart geen AGP 8x aan :)
Ik zie idd vaak dat die Ti4200 kaarten onder 8x verkocht worden, terwijl ze maar tot 4x kunnen (er zijn wel ti4200 met 8x agp, daar niet van en ik ga er ook van uit dat de TS weet wat voor kaart ie heeft en wat op de doos staat) ;)

Edit:
Topicstarter: zet in je bios nou gewoon eens even die AGP op 4x, kijken wat dat met je problemen doet. Met dit soort problemen moet je gewoon alles uitvlakken wat het kan zijn en dat betekent "don't assume".

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:18:
[...]

Ik zie idd vaak dat die Ti4200 kaarten onder 8x verkocht worden, terwijl ze maar tot 4x kunnen (er zijn wel ti4200 met 8x agp, daar niet van en ik ga er ook van uit dat de TS weet wat voor kaart ie heeft en wat op de doos staat) ;)

Edit:
Topicstarter: zet in je bios nou gewoon eens even die AGP op 4x, kijken wat dat met je problemen doet. Met dit soort problemen moet je gewoon alles uitvlakken wat het kan zijn en dat betekent "don't assume".
in me bios kan ik alleen de 8x aan of uit zetten
zijn er progjes voor om hem op 4x te zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:28:
[...]

Je kan je AGP speed niet in je bios aanpassen :? Da's wel heel vreemd.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:28:
[...]

zet die 8x dan gewoon uit ej |:( :+
dan pakt ie waarschijnlijk gewoon 4x ofzo

Verwijderd

Topicstarter
10247 @ 3d marks zonder agp 8x ondersteuning

• LordMithril
  • Laatst online: 15-02 19:47
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:55:
en hakt ie nog dan?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
stukken minder.. alleen hij doet het nog wel iets

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:55:
Een score als dat is vrij goed te noemen, er zijn idd tests die vrij snel hakken, ik ken sowiezo één test die hakt, da's die high polygoncount met 8 lights ;)

maar dit heeft niet echt met spellen te maken, tenminste, hakt het in spellen ook :?

Verwijderd

Topicstarter
ja
spellen die hakken zijn vietcong en f1 2002
de rest moet ik nog installeren

Verwijderd

Heb ik ook gehad, tijdens het spelen bleef mijn PC sowieso 1 keer een paar seconden hangen bij bijna alle game. Ik heb net mijn detonators eraf gepleurd, directx 9.0 geinstalleerd en de nieuwste detonators weer geinstalleerd maar ik weet nog niet of het probleem nu is opgelost....
Pagina: 1