[Winnt] Win2000 machine kan ik niet toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Hoi,

Ik heb hier een domein, stel XXX wat loopt op een Nt4 server. Ik heb hier een windows2000 machine aan hangen, met als domein XXX. Als ik nu inlog als een user, dan wordt mijn script niet goed uitgevoerd, in het script staan een aantal netwerkverbindingen die aangemaakt moeten worden. Als ik vervolgens handmatig een connectie maak met een netwerkshare, loopt alles wel oke. Als ik nu de volgende keer opstart, dan staat mijn netwerkshare er weer niet (terwijl ik heb aangevinkt: restore on next logon). Als ik nu inlog als administrator (van het domein dan, niet van de Win2k machine) en dan de netwerkconnecties aanmaak, werkt alles wel oke, en de volgende keer dat ik opstart, staan de netwerkverbindingen er ook gewoon. Kan iemand mij vertellen wat er mis is? Hieronder een afdruk van het script, dit zou toch ook gewoon moeten werken onder win2k?

@echo off
net use p: /d > null:
net use n: /d > null:
net use y: /d > null:
net time \\NTSRV01 /set /y >null:
net use p: \\ntsrv01\c$ > null:
net use n:\\ntsrv01\d$ > null:

Thanks

Verwijderd

dit moet gewoon werken ja. wordt er in de user-manager bij de desbetreffende user naar het script verwezen in de netlogon share?

• activeX1
  • Nu online
ja dat is allemaal oke. De share die ik in de usermanager aangegeven heb, die staat er wel gewoon..

Verwijderd

heb je een of andere policy draaien op de w2k machine?

Verwijderd

dus bijvoorbeeld dat een user geen batch bestanden mag draaien oid?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

simsi000 schreef op 17 January 2003 @ 14:39:
Als ik vervolgens handmatig een connectie maak met een netwerkshare, loopt alles wel oke. Als ik nu de volgende keer opstart, dan staat mijn netwerkshare er weer niet (terwijl ik heb aangevinkt: restore on next logon).
- moet je een wachtwoord invoeren? (heeft de gebruiker voldoende rechten voor de share)

- worden de profielen van je gebruikers goed bijgewerkt? (hier hadden we wel eens problemen met oude netwerkmappings die bleven terugkomen, kan me het tegengestelde dan ook wel voorstellen)

tony_montana666, er is niet voor niets een edit knop ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sh4d0wman op 17-01-2003 15:04 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Voeg de betreffende user bij de Local Administrators group van de pc.
Probeer het dan nogges.
Waarschijnlijk mag de user geen instellingen bewaren. (policy)

Verwijderd

hee verrek....da's alleraardigst. sorry, ben een n00b...... :*)

en simsi is er stil van............. :z

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 15:29 ]

• activeX1
  • Nu online
Ik ga het ff allemaal checken, bedankt..

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kan de Win 2000 machine niet toevoegen aan het domein omdat de NT 4 (PDC neem ik aan) geen NTFS 5 kan lezen. Andersom wel. Als je een WIN 2000 bak als domain controller upgrade, dan moet je de NT4 back als BDC inrichten anders gaat het zaakje schreeuwen tegen elkaar! met NT workstation is dat geen probleem daar is een active directory client voor, maar voor NT server niet

• activeX1
  • Nu online
Hmm als ie geen NTFS 5 zou kunnen lezen, dan zou ik helemaal de share niet kunnen bekijken. Dit is niet het geval, handmatig kan ik hem bekijken en werkt alles ook oke, en als administrator op de win2k bak ook, alleen als een user inlogt niet...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Kabouterplop01 schreef op 17 januari 2003 @ 18:10:
Je kan de Win 2000 machine niet toevoegen aan het domein omdat de NT 4 (PDC neem ik aan) geen NTFS 5 kan lezen. Andersom wel. Als je een WIN 2000 bak als domain controller upgrade, dan moet je de NT4 back als BDC inrichten anders gaat het zaakje schreeuwen tegen elkaar! met NT workstation is dat geen probleem daar is een active directory client voor, maar voor NT server niet
waar haal je deze wijsheid vandaag al ik vragen mag :? vast niet van technet :z

anyway, je kan gewoon een w2k pro aan een nt4 domain hangen hoor, dat heeft allemaal niks met ntfs 5 te maken, wat overigens netjes leesbaar is met een nt4 workstation/server zolang als je maar een servicepack hoger als sp4 gebruikt...in een dualbootsituatie (w2k/nt4) is dit een must, echter via het netwerk is dit dus niet nodig dat gaat allemaal wel via de netwerk redirector.. niks aan het handje dus

en die active directory client waar je aan refereerd is slecht een hele beperkte AD client, deze heeft dus niet alle functionaliteit van een echt AD client (w2k/xp) en dit hele verhaal staat al helemaal los van het nt4 bdc/w2k pdc..

overigens kan je niet eens een w2k BDC hebben in een nt4 domain... die w2k moet de PDC zijn, das niet een kwest van 'schreeuwen tegen elkaar' het werkt gewoon niet :z

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1