2 toestenborden en 2 muizen op 1 PC.

Pagina: 1
Acties:

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik kon met de search niets vinden.

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om 2 toetsenborden en 2 muizen op 1 computer aan te sluiten. Waarom ? Ik leg de situatie even uit.

Boven staat mijn Pc met een Cordless desktop en een TV kaart.
Het is nu de bedoeling dat ik beneden op mijn TV kan internetten.

Het beeld gaat via een Marmitek gigavideo module. Nu kan ik (volgens mij) via een IR toetsenbord en muis het signaal naar boven laten sturen (via de gigavideo). De vraag is nu of dit uberhaupt wel kan. Storen 2 apparaten elkaar niet ?

Zijn er andere mogelijkheden om beeld, toetsenbord en muis beneden te krijgen ?

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 15:46

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan twee setjes aansluiten als je van USB gebruikmaakt. Je OS zorgt voor de afhandeling.
Je kan voor beide sets USB gebruiken of voor een USB en de ander PS/2. Dit gaat allebei goed.
Of je IR signaal goed wordt doorgegeven zou ik niet weten.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Klopt, mag geen probleem zijn. Heb hier ook een PC staan die 2 muizen gebruikt zonder problemen. Wat de storing betreft, via IR kan het zo en zo niet. InfraRood is licht en dat werkt niet zo goed door de muren heen ;) .

Wanneer het radiogestuurd (kan even geen betere benaming bedenken) werkt dan zal het geen probleem zijn. Vaak kun je ook andere golflengtes keizen mochten er wel problemen optreden.

edit:
Oh, wacht even nu snap ik je 8)7 . Nee volgens mij moet dat verzenden wel kunnen alleen vraag ik me af of je op zo'n manier je PC kunt bedienen

[ Voor 18% gewijzigd door SmartDoDo op 17-01-2003 14:50 . Reden: Beetje gaar, vandaar ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Zijn er apparaten te krijgen die zo werken:

code:
1
toetsenbord/muis--->apparaat--->LAN--->apparaat--->Toetsenbord/muis

[ Voor 17% gewijzigd door Masselink op 17-01-2003 14:50 ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 17 January 2003 @ 14:48:
edit:
Oh, wacht even nu snap ik je 8)7 . Nee volgens mij moet dat verzenden wel kunnen alleen vraag ik me af of je op zo'n manier je PC kunt bedienen
Beneden Het IR toetsenbord en muis, via de gigavideo naar boven en dan van de gigavideo naar de PC ?? (zit er een ontvanger bij?)

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
McFizban schreef op 17 januari 2003 @ 14:44:
Je kan twee setjes aansluiten als je van USB gebruikmaakt. Je OS zorgt voor de afhandeling.
Je kan voor beide sets USB gebruiken of voor een USB en de ander PS/2. Dit gaat allebei goed.
Ik neem aan dat je met set een toetsenbord en muis bedoelt. Ben je dan verplicht om je per set aan usb of ps/2 te houden, of kan je bijvoorbeeld ook 3 apparaten op usb en 1 op ps/2 aansluiten, of de toetsenborden op usb en de muizen op ps/2 (even aangenomen dat het aantal poorten geen probleem is)?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Tonnes schreef op 17 January 2003 @ 15:38:
[...]

Ik neem aan dat je met set een toetsenbord en muis bedoelt. Ben je dan verplicht om je per set aan usb of ps/2 te houden, of kan je bijvoorbeeld ook 3 apparaten op usb en 1 op ps/2 aansluiten, of de toetsenborden op usb en de muizen op ps/2 (even aangenomen dat het aantal poorten geen probleem is)?
Hoe je het precies aansluit maakt niet uit, maar je kan dus wel max 1 PS/2 keyboard en max 1 PS/2 muis aansluiten...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maak een eigengemaakte swicthje met een knopje er op om te schakelen tussen de 2 sets.

Verwijderd

Maar waarom wil je in godsenaam twee setjes muis/keyboard aan een pc ?! :? :? :?
Die tweakers van tegenwoordig O-)
:Z

• Xander
  • Laatst online: 00:28
Masselink schreef op 17 januari 2003 @ 14:49:

code:
1
Niet via lan, maar wel via een CAT5 UTP kabel (heb je waarschijnlijk wel ergens). Zoiets heet een KVM extender en word volgens mij onder andere door Belkin geleverd.
Ik ga ff zoeken.
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 20:02:
Maar waarom wil je in godsenaam twee setjes muis/keyboard aan een pc ?! :? :? :?
B)

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 17-01-2003 20:04 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:02:
Ga helemaal naar boven (in dit topic) en lees :+
Het staat er namelijk allemaal uitgelecht :Y)

• Xander
Die van Belkin kon ik zoeven niet vinden, maar ik heb er een van StarTech, de SV560UTP. Deze kun je op deze pagina vinden, ik denk alleen niet dat je er €371 aan wilt besteden.

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Hmm....die is inderdaad wel prijzig....als die nou ook de TV out mee kon zenden, dan viel het mee.

Ik ga denk ik voor de Marmitek en een IR setje.....

Verwijderd

Masselink schreef op 17 januari 2003 @ 14:49:

code:
1
Heet dat niet een terminal? (oud stukkie hardware :p)

Verwijderd

En als je nou je TV-out over UTP gooit? Dat gaat wel heel goed) en gewoon een RF toetsenbordje en muis koopt.. :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Ik heb de Logitech Cordless Optical en als ik beneden in de woonkamer ben kan m'n pc gewoon bedienen met dat setje (tenminste als m'n batterijen vol genoeg zijn :+ ). M'n pc staat by the way op zolder. En het werkt prima bij mij!! :*)

• Xander
megaleo schreef op 21 January 2003 @ 18:45:
Ik heb de Logitech Cordless Optical en als ik beneden in de woonkamer ben kan m'n pc gewoon bedienen met dat setje (tenminste als m'n batterijen vol genoeg zijn :+ ). M'n pc staat by the way op zolder. En het werkt prima bij mij!! :*)
Hmm, mijn broer heeft die ook en die begint bij 1,5 meter soms al moeilijk te doen...

Pagina: 1