Sinds ik gister ben afgestuurd is er een leegte mijn leven ingeslopen 
Dus daarom wil ik een nieuw programmeer projectje nadat Teg subliem is geworden
Mijn idee: Een Open Source Linux client voor Novell Netware (eDirectory dus) vergelijkbaar met de betaalde versie te vinden op: http://n-ix.com
Ik heb behoorlijk wat ervaring met eDirectory en LDAP, op het platform Novell Netware, alleen nog niet met programmeren in LDAP/eDirectory. (Ik ben CNAer en onderweg om CNE gediplomeerd te raken)
Ik heb gekeken op de developer site van Novell en denk dat ik het beste LDAP koppelingen kan gebruiken om de client te authenticeren, daarnaast moet ik de netwerk drive gaan mappen naar een lokale share (mounten dus) en ik denk dat ik daar nog wel eens wat problemen mee kan krijgen.
edit: Uhm, verkeerde knoppie
Het moet dus een TCP/IP client zijn ipv de IPX clients waar we in de praktijk weinig mee kunnen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of wil iemand eventueel meehelpen?
Of heeft iemand uberhaupt nut voor zo'n applicatie?
Dus daarom wil ik een nieuw programmeer projectje nadat Teg subliem is geworden
Mijn idee: Een Open Source Linux client voor Novell Netware (eDirectory dus) vergelijkbaar met de betaalde versie te vinden op: http://n-ix.com
Ik heb behoorlijk wat ervaring met eDirectory en LDAP, op het platform Novell Netware, alleen nog niet met programmeren in LDAP/eDirectory. (Ik ben CNAer en onderweg om CNE gediplomeerd te raken)
Ik heb gekeken op de developer site van Novell en denk dat ik het beste LDAP koppelingen kan gebruiken om de client te authenticeren, daarnaast moet ik de netwerk drive gaan mappen naar een lokale share (mounten dus) en ik denk dat ik daar nog wel eens wat problemen mee kan krijgen.
edit: Uhm, verkeerde knoppie
Het moet dus een TCP/IP client zijn ipv de IPX clients waar we in de praktijk weinig mee kunnen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee, of wil iemand eventueel meehelpen?
Of heeft iemand uberhaupt nut voor zo'n applicatie?
[ Voor 16% gewijzigd door DGTL_Magician op 17-01-2003 14:41 . Reden: domheid :+ ]
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage