Toon posts:

audio rippen van CD-Extra

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb een CD-Extra, dwz, een cd die door de PC herkent wordt als een data cd en door cd-spelers als een audio cd.
Zo'n cd bestaat uit 2 sessies:

CD-Extra CD's bestaan uit 2 sessies, als 1e een audio sessie en als 2e een data sessie. Het 1 op 1 kopieren van CD-Extra CD's is met de meeste CDR software niet mogelijk, omdat de meeste pakketten geen SAO(Session at Once) ondersteunen.
Het is niet mogelijk CD-Extra met DAO(Disc at Once) mode te kopieren vanwege de 2 sessies.

Nu wil ik deze audio sessie rippen naar MP3 maar omdat mijn PC hem herkent als data, gaat dat niet, tenzij ik het via Line-In doe.
Is er een andere manier om dit te doen?

Thx

Verwijderd

Met Audiograbber 1.81 zou dat moeten lukken, zelfs als het een beveiligde CD betreft. Misschien dat je ook een kans hebt met Exact Audio Copy, maar dat weet ik niet zeker.

Audiograbber

Exact Audio Copy

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 14:34 ]

Verwijderd

Volgens mij is dit met bijvoorbeeld het programma CDex goed te doen hoor. Dan krijg je een lijstje met welke tracks er bijvoorbeeld opstaan en dan selecteer je alleen de geluidstracks.

Maar nu je het hebt over Sessions begin ik te twijfelen. Is het niet gewoon een datatrack die op de cd staat???

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
ff zoeken had je een hoop tijd gescheeld: Dit soort info is in een half uurtje te vinden en uit te dokteren.

Had je om 15:30 een keurig geript ceedeetje gehad :)

Volgende keer iets beter zoeken voordat je een topic opent.

Dit topic is gesloten.