Ik wil graag mijn Harddisk (Samsung SV20..., 20 GB iig) op Normal zetten. Ik wil hier Mandrake 9 opzetten. Nu heb ik gister een nieuw mobo geplaatst (MX6B EZ)met intel Pentium III chip. In de bios wilde ik dat dus veranderen, maar hij blijft steeds maar LBA. Wat ik ook ingeef. De bios versie die ik heb is de standaard. Ik geloof 1.0. Er is een revisie tot 1.06. Maar nog niet geprobeerd. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen in de settings van mijn bios, zodat ie op normal staat, of is dit een fout in mijn bios-versie? In de handleiding staat dat een schijf geformateerd in "LBA on" mode, niet boot als je LBA uit zet. De schijf is geformateerd door eerst partitie te maken met FDisk (ondersteuning grote schijven) en dan te formateren. Hoe kan ik LBA uit zetten? Is dat gewoon in Fdisk niet laten ondersteunen? Maar dan kan ik ook niet hele schijf 1 partitie van laten maken...
Ik heb al gezocht op Google en de FAQ, maar niets nuttigs gevonden.
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik zat te twijfelen tussen PMG en Opslagmedia. Maar volgens mij gaat het om de bios, dus PMG.
Ik heb al gezocht op Google en de FAQ, maar niets nuttigs gevonden.
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik zat te twijfelen tussen PMG en Opslagmedia. Maar volgens mij gaat het om de bios, dus PMG.