halflife, zelf te maken??

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
He mensen, er zaullen meer tweakers zoals ik zijn: Halflife is gewoon de beste game die er is, tenmisnte dat vindt ik.
Maar weet iemand een progamma waarmee je zelf een game kan maken, zelf een multiplayer game inelkaar kan zetten?

Please, can anyone help me??..

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Hoe stel je je zoiets voor dan? een kant en klaar ding waarmee je alles in een paar minuten in elkaar kan flansen?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

dat zegt ie toch niet zeikerd... je loopt op iedereens postings te zeiken... help hem dan...

BLAAT!

Je kan bijvoorbeeld eens proberen in Delphi iets te maken, is niet al te moeilijk en netwerk is al ondersteund, anders C++ of CodeWarrior

• Goofyduck384
ok, thnx, maar enig idee waar dat te halen is, of waar op internet te downloaden?

Verwijderd

kopen

zal wel enorm duur zijn

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
http://www.3dfiles.com/utility/ (onderaan!)

kijk es!! kant en klare GAME ENGINESS!!! >:) je moet er alleen nog een een spel omheen zien te maken, de meeste zijn gratis, sommige freeware of demo, moet je maar effe kijken, ik heb er ook eens naar gekeken maar ehm, het is moeilijk! ow, als je er op 1 aan klikt dan zie je vanzelf wat die engine allemaal kan, (alpha blending, direct3d, directsound, of multiplay etc, etc,)

succes!!
(kijk CLAY, zo help je iemand :P)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

Ik loop helemaal niet op iedereen zijn of haar topics te zeiken (>:))

Wat ik gewoon bedoel is dat je (meestal) gewoon saai aan het programmeren moet als je een game wil maken. aah het end ziet het er misschien boeiend uit, maar op zich het maken lijkt me niets aan.

Poken aan bestaande spellen aan de andere kant is wel leuk. Levels maken voor warcraft, starcraft, auto's maken voor Need for speed, levels voor Q2, Q3 en UT, er zijn (lijkt mij) zoveel leukere dingen dan je eigen spel bottom up in elkaar te coden.

Aan de andere kant is het wel mega bevredigend om je eigen game te maken. :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:13
Dan kun je inderdaad beter levels gaan maken voor UT of Half-Life of evt een mod (maar dat lijkt me weer een stuk moeilijker).

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Goof: Zonder programmeerervaring en een flink team kun je simpelweg wel _vergeten_ een spel als HL te maken. Ik denk dat je beter mods of levels in mekaar kunt gaan zetten. Of je moet zin/tijd hebben om C++ te gaan leren.

https://niels.nu

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:39
idd, je moet meer aan MOD's of levels gaan denken, Half-Life of i.d is zo enorm, daar werken enorme teams aan, en dat meerdere jaren en met een groot budget (zie Duke Nukem 4 Ever, duurt al 3-4 jaar ofzo).

Flickr | Lego collectie

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ehm tag speedy, zo groot zijn die teams niet hoor, sommige spellen worden met 10 tot 15 man gemaakt...als je een spel maakt met 100 man, dan wordt het 1 grote bende, denk maar es na, 1 maakt de muziek, met zijn 10en gaat dat klote, want de 1 wilt het zo en de andere zo, zo geld dat ook voor de andere onderdelen die gemaakt moeten worden, je kan moeilijk 20 man een level laten maken...dan raakt alles door de war..

daarom duurt het lang voordat een spel af is...

wat je nodig hebt om een spel te maken is:
1 code schrijver
1 leveldisigner
1 skin maker
1 texture maker...

dit is wel erguh minimaal hoor, maar hiermee zou je een mod voor ut of halflife moeten kunnen maken.
lijkt mij hoor :)

• Goofyduck384
ok, volgens mij wordt ik niet helmaal begrepen. Is niks op tegen hoor..
Maar wat ik wil, is zelf een multiyplayer level maken voor Halflfie, gewoon een leveltje binnen het grote spel halflife, een die niet ingewikkeld is, maar gewoon fun. Snap je me nu?? Want ik hoor dat ik aan level;s moet denken en dat bedoel ik eigenlijk ook. hopelijk nu voldoende geinformeerd.. :-)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Oow, level editen! Dat is dus geen Game maken, maar een Level :-)

Check http://www.gamedesign.net/, hoop info over het editen van (o.a.) Half-Life.

https://niels.nu

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Gebruik Klik&Play 8-)

Daarmee kun je kickass games maken ;)

edit:
Oeps.... level design :o

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar weet iemand een progamma waarmee je zelf een game kan maken, zelf een multiplayer game inelkaar kan zetten?[/quote]Je bedoelde toch echt wel een game en geen level... :P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:39
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:36 schreef Mister_X het volgende:
ehm tag speedy, zo groot zijn die teams niet hoor, sommige spellen worden met 10 tot 15 man gemaakt...[/quote]Tsja, ok, is idd zo, zag bij Westwood ook maar iets van 25 man voor het spel.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1