Harddisk pinnetjes afgebroken.

Pagina: 1
Acties:

• RvE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 18:17
Shit }) ik zet net een nieuwe harddisk in een computer, waarvan de stekker niet goed zat. Met mijn stomme kop druk ik hem nog wat aan, en alles leek goed te gaan. De hard disk werd iig herkend. Na de comp opnieuw opgestart te hebben, was de hd weer verdwenen. Na wat inspectie zag ik dat er 2 pinnetjes scheef zaten, die ik even dacht recht te buigen met een schroevendraaier. Je raad het *knak* *knak*. Tot mijn stomme verbazing werkt hij nog wel.

Is het nu zo dat een HD niet alle pinnetjes gebruikt, of kan ik in de toekomst alsnog problemen verwachten?

Everywhere you go you always take the weather with you

Verwijderd

Hangt er vanaf welke pinnetjes het zijn natuurlijk :)

Pinnetjes die gebruikt kunnen worden voor de master/slave settings kun je bv. gewoon afbreken - zolang je daar normaal ook maar geen jumper op gehad zou hebben.

Mocht je ooit je M/S instellingen willen veranderen heb je dan natuurlijk een probleem... :)

• RvE
Het zijn er 2 van de 39 die daarnaast zitten. Toch bedankt

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Op deze site kan je opzoeken wat je gemold hebt :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Hoe goed weet je dat 'ie werkt? Hoe terdege heb je getest?

Hier (ongeveer halverwege de pagina) heb je een datasheet met de pins van een IDE connector. Kun je zien welke pinnetjes je kwijt bent.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 13:57 ]

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Als je zeer veel geluk hebt heb je de twee rechtse pinnen afgebroken (39 en 40). Deze worden niet gebruikt voor dataoverdracht maar aansturing van de HDD led.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• RvE
.................... <---- het zijn deze 2
......... .......... <----

Verwijderd

Mocht het toch écht een vitale functie aangetast hebben, dan vrees ik dat er niet veel meer op zit dan de boel voor reperatie oid op te sturen, tenzij je zelf echt creatief wilt gaan doen om er weer pinnetjes op te krijgen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.technick.net

Indien het de pinnetjes 39 en 40 zijn, dan reageert de HDD activiteits LED niet meer op die HDD :P

edit:

/laat
moet wat vaker F5'en

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 17-01-2003 14:08 ]

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

RvE: als het de pinnetjes zijn die je op je tekening aangeeft heb je in dit geval geluk gehad. Dat zijn pin 39 en 40. In 1 van mijn systemen heb ik de 80 pins kabel losgemaakt op pin 39 en 40 om per drive de HDD activity te kunnen zien. Deze hebben geen funktie voor je data-overdracht.

Volgende keer wel wat voorzichtiger zijn he, je zult niet altijd zoveel geluk hebben ;)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• RvE
nightowl, je bezorgt me een grote glimlach. Zal in het vervolg idd beter uitkijken ;-)

Verwijderd

Of terug gaan naar de winkel en ff "giel debiel" uithangen en zeggen dat je denkt dat er iets mis is met de disk omdat je volgens jou een paar pinnetjes mist op de connector......
Tuurlijk ff niet zeggen dat het door je eigen gestunt komt...... :P
Wat trouwens wel vreemd is, is dat die pinnetjes blijkbaar al scheef stonden.....

• Faler
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2015

Faler

[DPC]Clan_Delft

RvE: als het de pinnetjes zijn die je op je tekening aangeeft heb je in dit geval geluk gehad. Dat zijn pin 39 en 40.
Het spijt me om de lol te komen verpesten...
Ik heb vrij sterk de indruk dat je pinnetje 1 en 2 hebt gemold!
Dat zijn Reset IDE en een Ground pinnetje...je tekening is omgekeerd! Je key zit aan de andere kant...wat jij aanwijst is de harddisk, en op Technick.net
staat de tekening andersom. Dat zijn dus de IDE reset en een Ground pin.

C++ is the only language where your friends are allowed to touch your privates

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb in me vaders pc die 2 pinnen afgebroken en was ook verbaasd dat de HDD nog werkte :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1