[actionscript] + [javascript] Nieuwe UML modelling tool

Pagina: 1
Acties:

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Omdat we de laatste tijd wat meer actionscript topics hebben, en er ook wat dieper op ingaan, is het volgende wel interesant nieuws:
Release date set:
gModeler will be release on Monday, January 20, 2003. It will be located at gModeler.com, (also gskinner.com/gmodeler/).

About gModelerg
Modeler will initially be a UML diagramming and documentation tool, built entirely in FlashMX, and utilizing FlashOS. It will be targetted primarily at Actionscript developers, but will also be useful for developers using other ECMA-262 languages, such as javascript.

Features
Initial release:
- Support Class and Note elements
- Class element will include attributes, methods and events
- Contextual menus for all elements
- Color hiliting for all elements
- Documentation for each element
- Export HTML and Reference Panel compatible XML documentation
- Save map to XML
- Generate AS class code
- Multiple relationship link types (dependency, nested, aggregation, composition)

Future releases:
- XMI support
- 2 user levels - developer and guest (guests could comment, but not edit)
- More entity types

Release Date
I'm aiming for release in early January 2003. I hope to start beta testing before January 1. It all depends on my work load.
te vinden dus op gModeler.com

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Geniaal....dat zal echt schelen bij team klussen, dan is uml de ideale mapping&Preprod tool.......erg handig....iedereen even naar kijken, uml is al koel, maar uml specifiek op flash gericht is natuurlijk perfect. ben alleen bang dat het dan 'vanaf' versie 6 is.

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 02:04
er moeten toch wel een paar dingen veranderen binnen flash wil ik het ooit gaan gebruiken als gui voor een ontwikkelomgeving. De snelheid voorop.

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• oh,when?
  • Niet online
welk platform zou jij dan gebruiken voor een crossplatform ( windows, mac EN linux ) webbased gui applicatie? java + swing/awt? want dat stond nooit bekend om zijn zeer goede performance, no pun intended.....en dan heb ik het nog niet eens over het volgende:

- flash, lage instapdrempel, easy to use ook voor webdesigners
- makkelijk te connecten naar applicatieservers via flash remoting
- makkelijk te koppelen naar streaming audo, video, multiuser omgevingen via Flash Communication Server

en zo kan ik nog wel ff doorgaan... :)

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 02:04
Ik zou op zich java gebruiken ja. Maar om eerlijk te zijn heb ik zelden de noodzaak aan echt crossplatform ontwikkeltools.

De security features van flash (geen variabelen e.d. buiten je eigen domein), de traagheid en de beperktheid van de actionscript engine, het ontbreken van geavanceerde string functies, de losheid van de object georienteerdheid, de in mijn ogen nog steeds zeer omslachtige workflow van flash, de traagheid van de xml-parser en de bugs die daar bij horen, de aparte manier van xml verwerken binnen flash en nog wat meer kleine dingetjes zouden er toch voor zorgen dat ik flash niet zo snel zou gebruiken.

De flash communicatieserver is een leuke tool, maar kan niet veel connecties aan en flash remoting is erg mooi in ontwikkeling, maar dan moet je wel beschikken over een JRUN server of een server die coldfusion ondersteunt, en dat zijn er niet veel.

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

• oh,when?
  • Niet online
Update: inmiddels live gegaan maar tot mijn verbazing een browser-based app :|

kheb al een mail gestuurd of het geen echte desktop app kan worden :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

Pelle

🚴‍♂️

Heb het ff uitgechecked, maar afgezien van de mogelijkheid tot het genereren van wat AS class code, heeft het imho bar weinig toe te voegen op bestaande tools die UML ondersteunen.
UML is vooral een OO modeleringstechniek, en ik denk dat je beter af bent met Rational Rose of Visio. Die ondersteunen namelijk ook de rest van de UML schema's (sequence diagrammen, state diagrammen etc).

Leuk gemaakt, zet er netjes uit, maar zou voor mij geen meerwaarde hebben tov bestaande tools.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

<offtopic>

dit is ook een fijijijijijn systeem: http://gskinner.com/site1/

</offtopic>

Stoer; Marduq

Verwijderd

Ik heb er net mee zitten spelen, ik vind het fijne app, en lekker op mijn niveau....gewoon simpel classje aanmaken, en doccen maar....
Ik ben tevree, en zal deze tool zeker gaan gebruiken bij future projects.

• oh,when?
  • Niet online
Pelle schreef op 22 januari 2003 @ 18:44:en ik denk dat je beter af bent met Rational Rose of Visio. Die ondersteunen namelijk ook de rest van de UML schema's (sequence diagrammen, state diagrammen etc).

Leuk gemaakt, zet er netjes uit, maar zou voor mij geen meerwaarde hebben tov bestaande tools.
kweet wel een leuk voordeel:

Rational Rose Modeler Edition $1794
Visio Professional 2002 $499
Gmodeler $0

;)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik wist dat je daar mee zou gaan komen ;)

$1794 is een fors bedrag, maar een beetje website kost het tienvoudige.. je verdient die aanschaf echt wel terug hoor, en daar kom jij in de loop van dit en volgend jaar ook wel achter bij het schrijven van je SO en IP verslagen... nogmaals, leuk tooltje, fijn dat het gratis is, maar voor de serieuze shit niet echt bruikbaar.

• oh,when?
  • Niet online
Pelle schreef op 22 January 2003 @ 21:54:
... en daar kom jij in de loop van dit en volgend jaar ook wel achter bij het schrijven van je SO en IP verslagen...
ja maar voor die verslagen heb ik jou natuurlijk :p

maar ff serieus, op mijn werk gebruiken we zelf Visio, maar de toegevoegde waarde van Gmodeler is voor mij de export naar Actionscript Documentatie. Kblijf het alleen kut vinden dat het geen standaard desktop app is :|

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, ik zie het denk ik ook niet echt vanuit het perspectief van de AS coder.. mijn blik is te breed ofzo :P Het is natuurlijk wel zo, dat wanneer je productiviteit er in je actionscripting echt op vooruit gaat, het onzin zou zijn om dit ding niet te gebruiken. En dat is denk ik puur persoonlijk.

Maare, die verslagen.. mail maar een keer als je er echt niet uit komt :Y)

Verwijderd

Ik denk niet dat je gModeler moet gaan vergelijken met betaalde profesionele applicaties als RRME......het toepassings gebied is niet hetzelde, niet qua taal (ecma) en of niveau....voor mij als simpele as coder is het fijn om docs snel te kunnen maken...wat ik normaal niet zo netjes zou kunnen opleveren, en waar de grote zware applicaties op een te hoog, ofwel niet toepasbaar level opereren.

Verwijderd

ah mooi .. is ti nu eindelijk uit .... ik wacht al een tijd hahah ... en die FlashOS .. ben benieuwd ....
Pagina: 1