[C#] Designer en custom components

Pagina: 1
Acties:

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik ben dus een applicatie aan het ontwikkelen op school in C#.

Ik heb een aantal control zelf gemaakt, bijvoorbeeld een autocompleting combobox die overgeerfd is van ComboBox.

Op school (Win2000) zie ik die control netjes in de Form Designer en zie ik bij de Properties Window ook gewoon mijn eigen toegevoegde properties. Niks aan de hand dus.

Alleen thuis (WinXP) laat de Designer de controls niet zien :?

Ik dacht eerst dat de versie van mijn Visual Studio niet goed was maar ik heb nu op allebij de plekken dezelfde versie (van dezelfde cd) geinstalleerd.

Zou het aan XP liggen ofzo?

Heeft iemand misschien een oplossing voor het probleem? Het is namelijk heel irritant aangezien de Form Designer dus ook code weghaalt van de controls die hij niet ziet.

Ik heb btw overal SP2 Geinstalleerd en de Fix voor Data-Loss van de Designer.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Misschien een domme reply (weet niet veel van .NET) maar moet je thuis ook niet dat component van je installeren ??

Ik kan me voorstellen dat je er een bepaalde class van hebt gemaakt en die zit in een aparte file, die je thuis misschien mist ?? Misschien moet je het component wel registreren of in het search pad van vs studio zetten ?

Persoonlijk denk ik dat het zoiets is :)

• OrbitZ
Dat is het niet nee. Dat weet ik zeker.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

CodeIT

Code IT

ik heb het zelf ook een keer gehad, met een overgeerfd form, dan gaf die een of andere fout dat het niet in de designer kon worden weergegeven.
Ik weet nog steeds niet precies wat hieraan gedaan kan worden, maar na een tijdje deed die het gewoon. Volgens mij gaat het om bepaalde controls die geinstalleerd moeten zijn op een plek die VS kent. Zoals bijvoorbeeld de VB6 controls.

• OrbitZ
Nee daar ligt het ook niet aan ik weet zeker dat het gewoon moet werken... Ik heb namelijk thuis ook gewoon ff nieuwe controls toegevoegd om dat ik dacht dat de .resx files misschien geupdate moesten worden. Dit hielp echter ook niet...

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

JanTenHove schreef op 17 januari 2003 @ 13:59:
ik heb het zelf ook een keer gehad, met een overgeerfd form, dan gaf die een of andere fout dat het niet in de designer kon worden weergegeven.
Ik weet nog steeds niet precies wat hieraan gedaan kan worden, maar na een tijdje deed die het gewoon. Volgens mij gaat het om bepaalde controls die geinstalleerd moeten zijn op een plek die VS kent. Zoals bijvoorbeeld de VB6 controls.
Eigenlijk ot ... maar dit is een bekende bug in VS.net, de base class van een form
mag niet abstract zijn .....

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• OrbitZ
Mhhh Maar dit is iig niet de oplossing voor mijn probleem

• OrbitZ
Niemand?? (Schop)
Pagina: 1