Toon posts:

Router vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey y'all,

ff snel een vraagje over m'n router, ik heb gizzteren een Edimax BR-6104 router gekocht voor het delen van chello... Nu had ik gizzteren al wat problemen met het benaderen van m'n router ( daar bedoel ik mee om de router zelf binnen te komen voor een config) Ineens deed het wel... Afin, vandaag zet ik de boel aan, en kan hem vervolgens niet meer zien. I-net heb ik wel, maar dan een Ip-asdres van Chello zelf... Het normale Ip adres is 192.168.2.1... er zat een optie in om dat te wijzigen (althans, dat d8 ik...) Je kon een Ipadres opgeven in "Bridge mode" Daar heb ik toen 192.168.0.1 ingevoerd... En vervolgens niets meer...
Reset heeft geen nut gehad, het eruithalen van alle kabels niet, en power eruit halen ook niet...

Heeft er iemand een idee??

Verwijderd

Ook niet als je beide adressen probeert als url in de ie ?

Verwijderd

Topicstarter
nee, bij beide Ip adressen (192.168.2.1 en 192.168.0.1) schiet ie door naar een searchpagina van msn..

Verwijderd

Kun je pingen naar de router (op beide ip's) ? Of ping eens naar dat chello ip :?

Verwijderd

Als je kabel naar de chello modem eruittrekt en hem dan reset?

Verwijderd

Topicstarter
Het pingen naar beide adressen geeft een timeout. Het pingen naar chello gaat wel, een gemidd. van 6ms

Het resetten van de modem zonder kabel heeft ook geen nut gehad helaas...

Verwijderd

Heb je wel een goed Mac-adres opgegeven ? ook nadat je hem gereset had ?

Had namelijk dezelfde situatie, maar daarbij hoefde ik alleen het Macadres weer in te voeren wou hij het doen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Waar moet ik het MAC-adres invoeren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:54:
Hmm... Waar moet ik het MAC-adres invoeren?
Ik neem nu aan dat je weet wat ik met MAC-adres bedoel..

Vraag in IExplorer via het IP van je Hub (192.168.1....) en voer via die setup het MAC-adres in onder "MAC-adres", en kloon het niet.

Verder:
http://www.edimax.com/FAQ/FAQE.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik snap wel hoe of wat, alleen als je m'n vraag goed gelezen had, zag je staan dat ik m'n router niet binnenkom... en dat is nou net het hele probleem...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 14:03:
Ja, ik snap wel hoe of wat, alleen als je m'n vraag goed gelezen had, zag je staan dat ik m'n router niet binnenkom... en dat is nou net het hele probleem...
Heb je de netwerkkabel tussen de pc en router goed aangesloten :?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
wat was dat commando ook alweer om te checken waarmee je computer in verbinding staat

Nou dat commando dus moet je hebben en dan kan je ook gelijk check wat je router ip is. ik neem aan dat je router wel een ip heeft namelijk.

P.S winipcfg zie je de gateway, grote kans dat daar je router staat

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een ip opvraag via Winipcfg, krijg het Ipadres wat chello mij toewijst. Hij werkt in feite dus als een switch...

Verwijderd

als je nou met tracert ff je route naar chello traceert :D dan krijg je dus het ip adres te zien neem ik aan :)
Pagina: 1