Toon posts:

draadloze usb router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En dan nu de puzzel van vandaag: :)
Mijn schoonvader heeft sinds een weekje een adsl aansluiting met een usb modem. Nu wil hij een draadloos netwerk daaraan knopen (draden in een granieten vloer wegwerken gaat nl nogal moeilijk.

Ik heb de draytek usb routers gezien maar die zijn niet draadloos voor zover ik weet. Weet iemand hoe je (zonder via een pc te werken) hieraan een draadloze verbinding kan koppelen of wellicht een link naar een draadloos usb routertje?

Naar mijn idee zou ik een wireless routertje aan die draytek moeten kunnen knopen maar dat vind ik niet echt een elegante oplossing (ook prijzig)

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Ik weet niet in hoeverre je wil betalen voor een elegante oplossing, maar een (dure) optie is om je USB modem niet te gebruiken, en een Draytek Vigor 2600WE aan te schaffen. Deze is 289 euro, en heeft het ADSL-modem intern, en is ook draadloos. Werkt volgens mij nu alleen nog met ADSL over analoog maar dat heb je volgens mij ook (anders kan je geen USB-modem hebben toch?)

Dan USB modem kan je dan vast wel weer verkopen aan iemand anders.

Met of zonder mayonaise?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56

weebl

YARR!

Wat wij hier hebben staan is het volgende: Alcatel Speedtouch ethernet modem met daaraan de Sitecom WL-018, dit is een draadloze router die ook ADSL (PPTP) ondersteund en ook een printerserver en een 4 port-switch heeft. Dit werkt allemaal erg goed. Deze router kost 179,96 (Dynabyte). Maar in jouw geval moet je dan ook nog een ethernet-modem hebben.

Thomas

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Kijk maar eens bij de producten van linksys.
Die hebben precies wat jij zoekt.
http://www.linksys.com
http://www.linksys.nl

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

En als je nou eens een acces point aan je usb router knoopt?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56

weebl

YARR!

Waar staat dat de linksys routers een USB poort hebben? De gewone routers van linksys hebben dit wel maar ik kan niks vinden over de draadloze routers. En dat is toch echt wat jopjep wil hebben.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Snijkoek schreef op 17 januari 2003 @ 18:14:
En als je nou eens een acces point aan je usb router knoopt?
Dan is die combinatie waarschijnlijk duurder dan een 2600W.
Pagina: 1