Toon posts:

[win2k] VPN/IIS en credentials?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik heb een win2k netwerkje (met ISA server) dat binnenkomende VPN connecties toestaat. Dit werkt prima. Ook heb ik een IIS servertje met outlook web access er op.

Als ik in het interne netwerk aangemeld ben op het domein pakt IIS netje mijn "credentials" en krijg ik op outlook webaccess gelijk mijn eigen mailbox. IIS erkend dus gelijk mijn account info en doet hier iets zinvols mee, heel handig.

Echter, als ik via het VPN geconnect ben erkend IIS mijn credentials niet meer ook al heb ik bij de verbinding "include windows logon domain" aangevinkt (hierna word ik ook gevraagd mijn username/pass+domein naam in te geven). Ik moet dus opnieuw mijn account info + domein invullen als ik bij outlook webaccess wil..

Mijn vraag : heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

alvast bedankt

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Dat vinkje is alleen om ervoor te zorgen dat het domain wordt meegestuurd naar de VPN server als je inlogt, meer niet :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
oke dus ik moet me nog een keer op de "traditionele" manier aanmelden... wel erg lastig als je niet constant op het VPN verbonden zit....

Verwijderd

Topicstarter
hmm zelfs als ik de computer nog een keer op het domein aanmeld via "network identification" erkend hij de credentials niet... ik neem dus aan dat het onmogelijk is?