Toon posts:

[php] eregi 10 cijfers + willekeurig aantal niet cijfers

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
precies 10 cijfers matchen lukt, maar hoe maak ik in php een eregi die iedere string matched waar precies 10 cijfers in voor komen (dus geen 9 of 11) en daarnaast nog een willekeurig aantal andere tekens bevat.
Ik wil het gebruiken voor controle van telefoonnummer, maar wil de gebruiker niet vermoeien met dat het streepje precies op de goede plaats moet staan, etc. Zolang wat ingevuld is maar precies 10 cijfers bevat is het prima

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
zoiets misschien : .*[0-9].*[0-9].*
in ieder geval iets met 0 of meer willekeurige chars gevolgd door cijfer gevolgd door 0 of meer willekeurige chars enz. uitbreiden naar van 2 naar 10 natuurlijk.
heee, zelf ook wat doen he :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 17:51
met een replace alle non-numerieke karakters eruit halen en dan een strlen erop loslaten? Regexps zijn niet mijn sterkste kant, daarom een dergelijke oplossing maar :)

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
arikkert schreef op 17 January 2003 @ 12:11:
in ieder geval iets met 0 of meer willekeurige chars gevolgd door cijfer gevolgd door 0 of meer willekeurige chars enz. uitbreiden naar van 2 naar 10 natuurlijk.
Uhm, daar zijn makkelijkere dingen voor hoor :?
(.*[0-9]){10}

Maar je kan beter een echte telefoon regex schrijven dit is echt niet handig en zinnig controleer dan niet

Verwijderd

Topicstarter
arikkert schreef op 17 January 2003 @ 12:11:
Dat kan iets met 9 cijfers uitsluiten, maar sluit volgens mij nog steeds niet iets met 11 of meer cijfers uit, na de negende die je gematched heb, match je namelijk weer op een reeks willekeurite chars, waarvan er 1 een cijfer moet zijn. maar als dat er 2 zijn vindt ie het ook prima.
Je moest eens weten hoe lang ik er al naar zit te staren. Maar als je er niet uitkomt heb je ook weinig te melden natuurlijk. Al m'n mislukte pogingen hier gaan zitten posten zodat jullie kunnen zien wat voor belachelijke dingen ik heb geprobeerd heeft ook weinig zin

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

manual manual page2

hint: [[iets]*[getal]]{10}[iets]*

Standaard Reguliere expressie, Hiermee moet het lukken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.