Toon posts:

[WIN2kADV] Domein veranderen; Werkstations hetzelfde profiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik zit met een probleempje hiero.

We hebben een nieuw domein gemaakt (PS ipv PSR);

maar nu moeten alle werkstations aangepast worden hiervoor, is hier een mogelijkheid voor om de lokale profielen te behouden op de werkstations maar dan op het nieuwe domein? (Bureablad, sjablonen, startmenu etc. etc.)

Alvast bedankt!

p.s. bijde servers (PDC's) draaien nog (PS & PSR)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Normaal gesproken is dit een vraag die je stelt voordat je een nieuw domain creëert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Da's waar. Dit is ook zo.. de PS domein is in test fase, nu probeer ik dus een laptop (die normaal op domein PSR staat), over te zetten naar domein PS. Dus PS is nog niet officieel in de lucht.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Ik heb geen idee of je er wat aan hebt. Maar wij zijn net over gegaan van een domein naar een workgroup. En IT heeft een tooltje gemaakt die alles vanzelf overgezet heeft. Ook het aanmaken van een local user en overzetten van profiles.

Dus lijkt me dan dat van ene domein naar andere ook wel kan. Maar ik weet alleen niet hoe.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. gewoon alle profile directorys kopieren en in de nieuwe profile dir stampen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij gaat dit normaal gesproken niet, omdat jij PS\USER1 en PSR\USER1 een andere user bent, en dus geen rechten hebt op elkaars profile en je SID dus niet overeenkomt.

Misschien dat je hier iets mee kan.

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Yo Nico,

Ik heb even wat zitten zoeken en volgens mij moet je kijken na "migrate users to new domain" / "merge users to new domain"

Ja je kan het domain voor de users aanpassen en de desktops behouden.

Effe zoeken en je vindt wel wat bruikbaars

edit:

Als je de gebruikers toegang wilt gegeven tot beide domainen, kun je ook de hoofd groepen waar de gebruikers inzitten in de global group zetten. Wel eerst een trusted domain maken van PS ;)

[ Voor 32% gewijzigd door damouzer op 17-01-2003 17:13 ]

Pagina: 1