Toon posts:

koppellen Exchange en SQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey people,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.
Ik loop stage bij een bedrijf dat cursussen geeft en veel buitenmedewerkers door heel Nederland heeft. Iedereen heeft een eigen e-mail adres.
De vraag is de volgende, we willen de binnengekomen mails opslaan in een SQL database. We hebben gehoord dat dit zou moeten kunnen, maar we weten niet hoe.
Hoe koppellen we exchange (5.5 of 2000) aan een SQL database?
Ik hoop dt jullie me hiermee kunnen helpen
Met vriendelijke groet
Dennis

Verwijderd

Topicstarter
De precieze opdracht is:
Uitzoeken hoe ik in MS Exchange gebruik kan maken van een SQL-Database voor de opslag van data.
Wie kan me helpen?

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Ehm, dat kan niet? Voor zover ik weet gebruikt Exchange zijn eigen database formaat. Ik heb nog nooit gehoord van een connectie Exchange - SQL, maar misschien dat er een of ander exotisch pakket bestaat dat dat wel kan... :?

Het lijkt me trouwens sterk, dat zou betekenen dat een bedrijf alle binnenkomende email van alle medewerkers in een SQL database kan zetten en er dan mee doen wat ze willen, volgens mij gaat er dan iets niet goed met de privacy...

[ Voor 50% gewijzigd door lexvis op 17-01-2003 11:57 ]

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Kan je nog wat vertellen over de omstandigheden waarom dit moet kunnen?
Als het voor backup doeleinde is gaat het helemaal nergens over, de exchange database kan je heel goed backuppen en weer restoren als er problemen zijn met de server.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat er query's overheen gedraaid moeten worden die een bepaald resultaat tevoorschijn toveren, en als je dat soort dingen gaat doen gaat er idd privacy technisch iets niet helemaal goed (zoals poster boven me al zegt).

Ow en wat heb je zelf al gedaan om eea uit te zoeken, als je dat even had vermeld in je start post dan voorkom je 2 dingen:
1. dat wij antwoorden gaan geven die je zelf al gevonden had.
2. dat wij jouw huiswerk gaan doen.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Topicstarter
Het zou echt moeten kunnen, hoe het met de privacy ed zit weet ik ook niet daarom moet ik het uitzoeken. Het gaat vooral om documentjes/updates die voor iedereen belangrijk zijn. En zo dus makkelijk bereikbaar zijn!

Verwijderd

Topicstarter
het moet er ongeveer uitzien als volgende link: http://msdn.microsoft.com...cdata/ac_8_qd_12_0t5x.asp

Ik heb al geprobeerd om er meer over te weten komen dmv email naar microsoft, maar daar hoor je niks van. Ik ben nu al meer dan 2 volle dagen op mijn stage opzoek naar antwoorden, maar kan niks vinden.
|:( |:( begint nu echt frustrerend te worden |:( |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet kan je dit niet doen zonder extra utilities te gebruiken, of zelf aan het scripten te gaan. Afhankelijk van je precieze doel, zou je denken ik moeten zoeken naar Exchange archival oplosingen, eg:

http://www.exchangearchivesolution.com
http://www.kvsinc.com/EnterpriseVaultforExchange.asp

kijk ook hier eens rond.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
Wat jij bedoelt met die link is wat anders.
Je kan inderdaad een koppeling maken met een database. (sql,oracle,foxpro etc....)
Maar deze koppelingen zijn bedoelt voor openbare mappen, om er gegevens in/uit te halen met je zelf ontworpen formulieren.
Niet om de berichten zelf in op te slaan.

Zelfs met gepubliceerde applicaties, komen alleen de velden die jij zelf daarvoor aangeeft in de database te staan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

kemeel, wel eens van de editknop gehoord :?

Het wordt niet gewaardeerd als je topics omhoogschopt door de editknop niet te gebruiken ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Kemeel kijk eens bij deze link en dan zoeken op exchange SQL dan krijg je een paar links terug die misschien antwoord kunnen geven op je vraag.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wil is dat ik direct gegevens van exchange kan benaderen voor selecties bijvoorbeeld. Als Exchange gebruik maakt van SQL Server, kan ik binnen SQL Server deze selecties maken.

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Dat kan je volgens mij wel vergeten, echt als dit zou kunnen heeft Microsoft qua privacy geen poot meer om op te staan en zou Exchange voor bedrijven niet meer interessant zijn.

Stel ik ben jouw baas en ik wil eens pollen hoeveel maal het woord "sex" voorkomt in de berichten van mijn medewerkers en als dat bijvoorbeeld voor een medewerker boven de 5 uitkomt dan ga ik hem daar op aanspreken. Dat mag dus niet en moet ook niet mogelijk gemaakt kunnen worden.

Het is zelfs zo dat als jij niet speciaal de rechten goed zet op een Exchange server, dat ook al ben je admin, je nog steeds geen mails van andere gebruikers kan bekijken... Privacy is tegenwoordig erg belangrijk en Exchange is daarom naar mijn mening een gesloten database en dus niet te koppelen aan SQL.

edit:

Oh en by the way, Remc0 had gelijk: Je kan wel mail uit de public folders exporteren naar een SQL databse, de gebruiker moet deze mail hier dan wel zelf inzetten (of je kan misschien een mailenabled public folder maken).

Zie o.a. deze link: http://groups.google.com/...540tkmsftngp08%26rnum%3D1

(Sorry beetje lang :)) Verkregen na zoekterm: 'exchange export mail SQL' in Google Groups.

[ Voor 32% gewijzigd door lexvis op 17-01-2003 13:00 . Reden: toevoeging ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 12:39:
Wat ik eigenlijk wil is dat ik direct gegevens van exchange kan benaderen voor selecties bijvoorbeeld. Als Exchange gebruik maakt van SQL Server, kan ik binnen SQL Server deze selecties maken.
Dat kan dus ook als je je mail gewoon in de Exchange database laat zitten. Op die msdn pagina die je zelf al gevonden had, staat precies omschreven hoe je SQL statements tegen een Exchange database loslaat.
Je mail opslaan in en SQL database is "recipe for disaster"; SQL is geoptimaliseerd voor fixed length records met een hiërarchische struktuur. De Exchange database is geoptimaliseerd voor free form records. Ik denk niet dat je eindgebruikers de moeite zullen nemen om op elk mailtje een kwartier te gaan zitten wachten; ze gaan dan ongetwijfeld over op het gebruik van hotmail of andere free e-mail providers.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 12:39:
Als ik het me goed herinner, kan je met MS-Access 2000 gewoon een koppeling maken naar je Exchange server en op die manier je queries doen. Ofdat dat met alle mailboxen tegelijkertijd kan weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
k dan,

heb mijn begeleider net eens dit allemaal laten lezen. er wordt nu vanaf gezien, zou teveel tijd in gaan zitten als ik erna bleef zoeken.
IIG allemaal bedankt voor de reacties,
Topic kan gesloten worden!!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 12:03:
Het zou echt moeten kunnen, hoe het met de privacy ed zit weet ik ook niet daarom moet ik het uitzoeken. Het gaat vooral om documentjes/updates die voor iedereen belangrijk zijn. En zo dus makkelijk bereikbaar zijn!
wat is er nu makkelijker bereikbaar als via een outlook client? of desnoods (beter zelfs) via OWA?

wat voor frontend tool ga je gebruiken om die SQL database uit te lezen dan? access?

wel een beetje aan 'vaag' verhaal...

EDIT: Ok dan ik moet nodig een kop koffie hebben.... mijn reactie kan als 'overbodig' gezien worden..

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 17-01-2003 18:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1