Citrix Program Neighborhood Agent Customizen

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
Op het werk draaien we met Citrix XPa.

Opzicht werkt het allemaal prima, maar ik geef de gebruikers dus niet de "Citrix Program Neighborhood", maar de "Citrix Program Neighborhood Agent" , dit omdat users nou eenmaal niet intelligent zijn, en als ze dat denken wel te zijn de boel dusdanig slopen dat de helpdesk weer werk heeft.
Kortom het moet User proof! :P

1:
Dat heb ik ook deels gedaan, zodat er meerdere tabjes verdwijnen, maar nu wil ik ook het tabje "ICA Options" verbergen deze optie zit niet standaard in de config.xml om die op "true" te zetten en tevens te forcen.
Heeft iemand enig idee hoe deze tab te verbergen, of instellingen op dit tabblad in te stellen, dat een user deze niet kan wijzigen?

2:
De "Citrix Program Neighborhood Agent" start automatisch op, dit is opzich handig maar niet noodzakelijk, maar als deze start en de Citrix server niet kan vinden krijg je zo'n fijne melding dat hij de server niet vinden kan, met de vraag of je zelf een andere server wilt specificeren, is het mogelijk om deze vraag te onderdrukken?
een andere optie is de "Citrix Program Neighborhood Agent" niet automatisch op te laten starten, maar dan worden niet automatisch de Published Applications" gerefreshed (de refresh settings heb ik al gecustomized om een meer gewenst resultaat te krijgen maar niet zoals ik het echt wil.)

Hebben jullie ideeën of en misschien hoe deze 2 punten zijn op te lossen?

Mochten jullie graag mijn huidige "config.xml" willen zien, dan zal ik em er gefilterd bij zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi Lord op 17-01-2003 11:36 ]

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Heb je toevallig al met NFuse classic gespeeld? Dan valt er helemaal weinig te wijzigen/in te stellen door de users. Inloggen, voorkeur voor scherminstelling, en klaar. Werken maar.

Smiley heeft 100 keer liever nfuse, dan die gekke PN. In NFuse kun je alles voorconfigureren via de admin site, en een aangepaste template.ica.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
Ik gebruik zelf Nfuse vanuit huis, om op de zaak te werken als dat eens nodig is, erg hadig overigens.

Maar we willen voor de users het niet te ingewikkeld maken, want ze zijn op Compu geboed echt DOM. |:(

Dus als je op je Bureaublad een mapje heb met "Citrix Applicaties" met daarin je linkjes naar werkende apps, dan moet je het zo doen, want dat snappen ze.

May the Force be with You instead of Bill