De reden dat ik dit topic hier neer zet, is omdat de grafische mensen eerder hier rondzwerven dan in "Overige Hardware"
Ik heb de Search gebruikt en half internet afgezocht (ander helft is p0rn
), maar ik heb nog steeds niet de keuze kunnen maken.
Op m'n werk (maken van verpakkingen) willen we binnenkort een A3 printer aanschaffen, gezien de prijzen een inktjet (we hebben al een Lexmark Optra C710 kleuren laser, kwaliteit prints
). Het is de bedoeling deze printer presentaties van nieuw ontworpen verpakkingen van ons uitprint, en monsterverpakkingen. Het liefst moet hij aan het netwerk gehangen worden, maar dat is met een printservertje altijd wel op te lossen. Print kwalititeit is het belangrijkst, maar verbruik in inkt, drivers, snelheid en service spelen natuurlijk ook mee.
Ik kwam zo'n beetje op de volgende printers uit:
Epson Stylus 1290 (s?)
Belangrijkste specs
- Resolutie: 2880x720
- 6 verschillende inkttanks
- A3+ (zonder randen dus)
- 9,4 ppm
prijs +/- 550 euro (?)
HP 1220
- Resolutie: 2400x1200 PhotoretIII
- 2 vaste inkttanks
- 5-7 ppm
- A3+
prijs +/- 500 euro (?)
HP 1700D
- 4 verschillende inkttanks
- A3+
- 16ppm
- 16mb buffer
prijs +/- 600 euro (?)
Dit zijn de printers die ik tot nu toe bekeken heb, omdat die meestal toch wel als de betere printers word beschouwd. Mijn vraag:
Welke moet ik kiezen? Of zijn er betere alternatieven.
Even voor de duidelijkheid mods: Ik heb echt de search goed gebruikt, maar een directe vergelijking tussen deze printers heb ik nog niet gevonden. Als jullie vinden dat ik meer reply's krijg in een ander forum, verplaats dit topic dan maar.
Ik heb de Search gebruikt en half internet afgezocht (ander helft is p0rn
Op m'n werk (maken van verpakkingen) willen we binnenkort een A3 printer aanschaffen, gezien de prijzen een inktjet (we hebben al een Lexmark Optra C710 kleuren laser, kwaliteit prints
Ik kwam zo'n beetje op de volgende printers uit:
Epson Stylus 1290 (s?)
Belangrijkste specs
- Resolutie: 2880x720
- 6 verschillende inkttanks
- A3+ (zonder randen dus)
- 9,4 ppm
prijs +/- 550 euro (?)
HP 1220
- 2 vaste inkttanks
- 5-7 ppm
- A3+
prijs +/- 500 euro (?)
HP 1700D
- 4 verschillende inkttanks
- A3+
- 16ppm
- 16mb buffer
prijs +/- 600 euro (?)
Dit zijn de printers die ik tot nu toe bekeken heb, omdat die meestal toch wel als de betere printers word beschouwd. Mijn vraag:
Welke moet ik kiezen? Of zijn er betere alternatieven.
Even voor de duidelijkheid mods: Ik heb echt de search goed gebruikt, maar een directe vergelijking tussen deze printers heb ik nog niet gevonden. Als jullie vinden dat ik meer reply's krijg in een ander forum, verplaats dit topic dan maar.