Toon posts:

Welke A3+ Printer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit topic hier neer zet, is omdat de grafische mensen eerder hier rondzwerven dan in "Overige Hardware"

Ik heb de Search gebruikt en half internet afgezocht (ander helft is p0rn :+), maar ik heb nog steeds niet de keuze kunnen maken.

Op m'n werk (maken van verpakkingen) willen we binnenkort een A3 printer aanschaffen, gezien de prijzen een inktjet (we hebben al een Lexmark Optra C710 kleuren laser, kwaliteit prints :r). Het is de bedoeling deze printer presentaties van nieuw ontworpen verpakkingen van ons uitprint, en monsterverpakkingen. Het liefst moet hij aan het netwerk gehangen worden, maar dat is met een printservertje altijd wel op te lossen. Print kwalititeit is het belangrijkst, maar verbruik in inkt, drivers, snelheid en service spelen natuurlijk ook mee.

Ik kwam zo'n beetje op de volgende printers uit:

Epson Stylus 1290 (s?)

Belangrijkste specs
- Resolutie: 2880x720
- 6 verschillende inkttanks
- A3+ (zonder randen dus)
- 9,4 ppm

prijs +/- 550 euro (?)

HP 1220
- Resolutie: 2400x1200 PhotoretIII
- 2 vaste inkttanks
- 5-7 ppm
- A3+

prijs +/- 500 euro (?)

HP 1700D

- Resolutie: 2400x1200 PhotoretIII
- 4 verschillende inkttanks
- A3+
- 16ppm
- 16mb buffer

prijs +/- 600 euro (?)

Dit zijn de printers die ik tot nu toe bekeken heb, omdat die meestal toch wel als de betere printers word beschouwd. Mijn vraag:

Welke moet ik kiezen? Of zijn er betere alternatieven.

Even voor de duidelijkheid mods: Ik heb echt de search goed gebruikt, maar een directe vergelijking tussen deze printers heb ik nog niet gevonden. Als jullie vinden dat ik meer reply's krijg in een ander forum, verplaats dit topic dan maar.

Verwijderd

Bij ons op het werk.. (een drukkerij)

gaan wij binnenkort de EPSON STYLUS PHOTO 2100 aanschaffen. we hebben al een epson 3000 voor het printen van grof A3/A2 formaat en een digitale postscript printer en met de aanschaf van deze EPSON STYLUS PHOTO 2100 is het ook mogelijk om professionele foto's te vergroten en te verkopen..

het kost iets meer maar dan kun je ook meer

Adembenemende fotokwaliteit – 2880 x 1440 dpi (op geschikt afdrukmateriaal)
Lang houdbare lichtechtheid geschikt voor professionele verkoop of tentoonstellingen
7 kleurenafdruk met nieuw lichtzwart als standaard
Individuele inktpatronen voor een maximaal rendement van de inkt
Nauwkeurige randloze afdruk op rollen of kettingpapier tot A3+
Flexibel papiermanagement; papierrolhouder, automatische papiersnijder en opvangbak

moet je maar even kijken wat je ermee doet...

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb zelf ervaring met de HP 1120 - 1125 en de 1220. Erg goede printers, worden o.a. gebruikt voor AutoCad tekeningen.
Nadeel van HP blijft natuurlijk wel de prijs van de inkt, maar de afdrukkwaliteit is gewoon zeer goed en de 1220 is in standaard kwaliteit ook nog behoorlijk snel, ook belangrijk in een produktie omgeving.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ik een beetje uit ervaring gemerkt hebt is dat Epson printers niet de snelste zijn. Maar wel mooiere afdrukken kunnen maken. Kleurenlasers zijn inderdaad qua kwaliteit meer voor een globale indruk.

Maar als het voor een bedrijf is zou ik wel wat heftigers nemen dan een 1290. Ik heb hier naast me de 1270 staan, akelig traag ding maar kan ontzettend mooi printen. Ik zou zelf even kijken naar de wat minder huis-tuin-keuken-printers van Epson. Dus bv de 5000/5500. Hardware matige postscript rip is al helemaal handig.

Postscript ondersteuningen lijkt me voor verpakkingen sowieso wel handig. Dan zijn er wel softwarematige oplossingen maar het zijn van die workarounds. En dan vooral het tempo gaat er een beetje uit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet echt een budget gehad, ik schat op een uiterste max van €750, maar meestal zegt m'n chef "liever iets goeds, dat wat meer kost dan..." (alhoewel we dan wel weer eindigen met een huis-tuin-keuken oplossing :( ). Ik kreeg net te horen dat onze bestanden niet meer gebackuped worden, en dat daar ook een oplossing voor gevonden moet worden, dus onze afdeling gaat weer flink wat duiten kosten :P, jammergenoeg snappen de mensen die de center beheersen dat niet altijd :( maar goed. Ik zag dat de Epson 2100 ook nog wel in aanmerking kan komen.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:27:
Ik zag dat de Epson 2100 ook nog wel in aanmerking kan komen.
Die leek mij ook wel netjes.. in elk geval wat meer van het htk-gebruik af. En ook aardig uit te breiden. Misschien ook voor jullie handig omdat ie van rol kan printen, mocht je een verpakking eens wat groter uit willen printen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 13:57
canon heeft een hele mooie A3 foto printer, de s9000, kijk daar es naar, zeer mooie kwaliteit!! ze hebben ook een iets goedkopere versie de s6300.
Verder is de epson 1290 wel goed, alleen zie je van die kleine draaikolkjes in je tanks :(

KnowYourBeans

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik gebruik zelf op mijn wekr de 1220C van HP en ik moet zeggen dat dat best mooie afdrukken zijn, zowel de kleur als de CAD tekeningen.

Ook hebben we een aantal Epson 1520(dacht ik), vanwege bepaalde de DOS drivers die nodig zijn (zijn er niet of slecht van de HP 1220C) en ook die bevallen goed, hier worden alleen CAD tekeningen mee afgedrukt.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik heb zelf ook tot volle tevredenheid al meer dan een jaar een HP1220 staan. Ding bevalt me nog elke keer super. Ik doe er alles mee, full colours (tot A3), CAD
en grote hoeveelheden achter elkaar. Ding draait er zijn hand niet voor om. En hij doet zijn werk stil en vooral ook lekker snel.

Enige nadeel vind ik dat HP het verdomd om het ding onder w2k bidirectioneel te laten functioneren. Maar verder is het echt een toppertje. En ja...toegegeven de cartridges zijn niet goedkoop (maar daar is ook veel verschil in), maar je krijgt er een heleboel voor terug.

Succes ermee!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
mmm, in het algemeen werken de printers wel goed, maar ja, hoe zit het nou met de afdruk kwaliteit en andere zaken onderling??? :? Heeft iemand meerdere A3+ printers op z'n werk staan :P heeft iemand ervaringen met meerdere printers? Werkt hier iemand bij een copyshop?
Pagina: 1