Vodafone koopt O2 niet ;-)

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
we blijven bezig na de "geruchten" van planet ;)
BEN schijnt nu de enige gegadigde te zijn voor een eventuele overname....
Vodafone pulls out of MMO2 bidding

Vodafone on Thursday pulled out of the bidding for MMO2's lossmaking Dutch mobile phone business leaving Ben, Deutsche Telekom's mobile arm in the Netherlands, as the most likely suitor.

Having studied sale documents for the business, Vodafone on Thursday told MMO2 that it was no longer interested. It is believed Vodafone was put off by the costs of integrating the business into its Dutch operations.

Deutsche Telekom is understood to be still continuing with talks, according to people close to the discussions. Analysts have estimated MMO2's Dutch business, which has 1.3m customers, is worth between €100m-€300m ($106m-$318mm).

However, the German telecoms operator is thought to be unwilling to pay for the business given the low quality of the customers - almost three quarters are low spending pre-pay users - and the potentially high costs of laying off staff following integration of the two businesses.

Analysts expect MMO2's Dutch arm to consume more than £65m of cash in the current financial year. Yet, despite the heavy losses of the local operations, it is far from clear whether MMO2 would be prepared to give them away.

The Dutch offshoot was set up in 1996 as a joint venture between BT Group and Nederlandse Soorwegen, the Dutch railway company. BT bought the remaining 50 per cent stake for £1.2bn in 2000.

Most analysts and investors would welcome a sale by MMO2's Dutch arm which few believe can ever reach profitability. With five operators, the Netherlands is one of the most competitive mobile markets in Europe. MMO2, formerly Telfort Mobiel, ranks in the bottom three with a market share of about 11 per cent.
bron: financial times

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 15:49
Goede zaak, drie relatief grote bedrijven is beter voor de concurrentie en dus beter voor ons.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeie zolang ik maar kan bellen en er maar geen KPN op me telefoon staat vind ik alles best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:46
3 grote bedrijven beter voor de concurrentie als 3 grote en 2 kleine ??

dan hadden ze dus nooit acties als 500 belminuten voor €5 gehouden !!

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

_Arnie_ schreef op 17 januari 2003 @ 13:12:
3 grote bedrijven beter voor de concurrentie als 3 grote en 2 kleine ??

dan hadden ze dus nooit acties als 500 belminuten voor €5 gehouden !!
nee, 3 grote is beter dan 2 grote en 3 kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:05:
Boeie zolang ik maar kan bellen en er maar geen KPN op me telefoon staat vind ik alles best.
Wat is er mis met KPN?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 17-01-2003 14:23 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Zal ik daar maar niet over beginnen?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 13:05:
Zonder KPN kan je niet eens bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:36:
[...]

Zonder KPN kan je niet eens bellen.....
Ik heb niks met KPN te maken hoor. Gewoon een mobieltje met vodafone, KPN heeft al genoeg aan mij verdient met telefoontikjes voor internet vroeger..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. VODAFONE Rules :*) Ik heb het liever ook niet over :r KPN Telecom,
maar ik heb gewoon echt een hekel aan het bedrijf. }) :X
Ze denken dat ze alles zijn en alles kunnen,
terwijl ze zelf bijna tenondergingen door geld te kort.

En zonder het vaste net van KPN Telecom kan je nog wel mobiellen bellen en gebeld worden. :D Heb je wel eens een GSM antenne goed bekeken ?
daar zitten kleine witte trommels op (soort : straalverbinding) en die staan
altijd gericht op een andere GSM antenne hierdoor kunnen ze als nog met
elkaar communiceren. Dus...we kunnen echt wel zonder kpn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 21:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dominator schreef op 17 januari 2003 @ 16:43:
[...]

Ik heb niks met KPN te maken hoor. Gewoon een mobieltje met vodafone, KPN heeft al genoeg aan mij verdient met telefoontikjes voor internet vroeger..... :P
Ow knappe jongen dan...

Telkens als jij belt gebruik je namelijk infrastructuur van KPN!

Ook als je mobiel belt, volgens mij hebben namelijke alle maatschappijen hun vaste telefoonlijnen via KPN lopen, of in elk geval de last edge via de KPN... dus je belt altijd via KPN!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 16:59:

En zonder het vaste net van KPN Telecom kan je nog wel mobiellen bellen en gebeld worden. :D Heb je wel eens een GSM antenne goed bekeken ?
Altijd jammer dat sommige users, niet op een normale manier een discussie aan kunnen gaan.

[faq]Flames en trolls -> "KUTPROVIDER" "*#@&*& KPN " etc. -> spreekt voor zich, hier zit niemand op te wachten. Serieuze threads die uitdraaien op zulke opmerkingen worden gemodereerd (er worden reacties verwijderd) of gaan eventueel zelfs dicht.[/faq]

Nope, er zijn altijd vaste verbindingen nodig en kijk nog maar eens wat beter dan zul je ook ontdekken dat niet alle site's een straalverbinding hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
zwahiel schreef op 17 januari 2003 @ 17:37:
[...]

Ow knappe jongen dan...

Telkens als jij belt gebruik je namelijk infrastructuur van KPN!

Ook als je mobiel belt, volgens mij hebben namelijke alle maatschappijen hun vaste telefoonlijnen via KPN lopen, of in elk geval de last edge via de KPN... dus je belt altijd via KPN!
Lekker boeiend dat mijn gesprekken eventueel via hun lijntjes lopen. Zolang ik die *(#@))!@$ geen geld meer hoef te sponsoren vind ik alles best.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan heb ik slecht nieuws voor je.
Ook jij betaalt via je eigen provider uiteindelijk geld aan KPN
dominator schreef op 17 January 2003 @ 19:21:
[...]

Lekker boeiend dat mijn gesprekken eventueel via hun lijntjes lopen. Zolang ik die *(#@))!@$ geen geld meer hoef te sponsoren vind ik alles best.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Geen slecht nieuws hoor, het geld gaat nog steeds van mijn rekening naar vodafone. Dat KPN daar zonodig weer een percentage van moet hebben is hun pakkie an.... ;)

Maar kunnen we niet verder ontopic? Dit ontaard anders toch in een ANTI-KPN flame van mijn kant. (en een pro-kpn flame van anderen... :P )

[ Voor 31% gewijzigd door stylezzz op 17-01-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:52
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:59:
Ik wil iedereen verzoeken te stoppen met flamen richting oa KPN. Bij herhaling van loze flames volgen er OW's :)

Als jij alleen met je buurman wilt bellen...
Want het is niet zo dat er een totaal wireless netwerk door NL ligt van straalverbindingen. (Voor telefonie dan). Nouja, het ligt er wel, maar dat zijn niet die 'witte trommels' die jij ziet. Dat is alleen korte-afstand.

En ja, die lange afstand verbindingen worden bijna altijd van KPN gehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Cutebritney schreef op 17 januari 2003 @ 20:23:

Als jij alleen met je buurman wilt bellen...
Want het is niet zo dat er een totaal wireless netwerk door NL ligt van straalverbindingen. (Voor telefonie dan). Nouja, het ligt er wel, maar dat zijn niet die 'witte trommels' die jij ziet. Dat is alleen korte-afstand.

En ja, die lange afstand verbindingen worden bijna altijd van KPN gehuurd.
Maar het is toch zo dat Vodafone hun eigen Netwerk hier hebben liggen in Nederland, als je mobiel belt met Vodafone heb je volgens mij nix te maken met KPN

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooter_Fox schreef op 17 January 2003 @ 20:32:
[...]
Maar het is toch zo dat Vodafone hun eigen Netwerk hier hebben liggen in Nederland, als je mobiel belt met Vodafone heb je volgens mij nix te maken met KPN
offtopic:
Een eigen netwerk wil in dit geval niet zeggen dat het hele fysieke netwerk van Vodafone is.
MEnsen die connecties hebben bij KPN vaste verbindingen die weten dit. ;)
Als de antenne's op een KPN site bijgeplaatst zijn dan wordt er meestal gebruik gemaakt van vaste verbindingen, bij 'eigen site's' vaak dmv straalverbindingen, maar die zitten uiteindelijk ook gekoppeld via het vaste net..

Vooralsnog koopt Vodafone o2 niet, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt, hoort allemaal bij het spel denk ik.
Dus nog maar ff afwachten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54
dan heb ik liever dat vodafone O2 overneemt dan kpn.
Ik sponser de kpn al genoeg via de vaste lijn en via mijn verleden...

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

het blijft dus gewoon No-2 >:) (o2)

sorry is geen reclame.... :|

De oplossing is niet altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oom werkt bij Vodafone en die weet echt wel hoe het werkt.
De GSM masten sturen de gespreken onderling door als het vaste net bijv. uitvalt.
Dus het is wel mogelijk om zonder KPN onderling te bellen.

En die witte trommels zijn idd voor de korte afstanden. Maar als alle GSM masten elkaar
zien dmv die trommels dan heb je als nog bijna een volledige dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik citeer:
Een GSM-netwerk bestaat allereerst uit GSM-telefoons en zendmasten. Dit gedeelte is (soms zelfs ongewenst) het meest zichtbaar voor het publiek. Een GSM-netwerk kan echter niet functioneren zonder de beschikbaarheid van vaste verbindingen. Via deze verbindingen wordt bijvoorbeeld het verkeer van de zendmasten naar de GSM-centrales vervoerd en wordt ook het vaste telefonienetwerk bereikt. Door de grote vraag naar vaste verbindingen zijn deze vrij schaars en daarnaast duur. Het is daarom voor de operator van een GSM-netwerk van groot belang om te kunnen voorspellen hoeveel vaste verbindingen er in de komende tijd nodig zijn zodat deze tijdig kunnen worden ingekocht of gereserveerd.

Wel worden er BTS en gekopeld dmv microwaves ( trommel) aan een BSC (Base Station Controller). Een BSC is de verbinding tussen 1 of meerdere BTS stations en regelt o.a. welke kanalen worden gebruikt en het overgeven ( handover) van gesprekken. Daarnaast regelt de BSC met welk vermogen zowel de mobiele telefoon als de BTS zendt.

Feitelijk is de BSC de verbinding tussen je mobiele telefoon en het MSC. (Mobile services Switching Centre) Immers, als mobiele beller ben je beweeglijk en kan het dus voorkomen dat het signaal van de cel (dat zeshoekje) waarin je staat, zwakker zou worden dan wat een andere cel/BTS zou kunnen produceren.

Het MSC zorgt naast de communicatie met andere netwerken voor alle taken die nodig zijn voor het behandelen van een abonnee, zoals registratie, het bijhouden van locaties van abonnees en handovers. Ook wordt via het MSC contact onderhouden met andere telefoonnetwerken zoals het ISDN.

Afbeeldingslocatie: http://www.studiant.be/theGSMsite/IMAGES/Alg1.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:47 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 11:53:
Mijn oom werkt bij Vodafone en die weet echt wel hoe het werkt.
Niet rot bedoeld maar helaas niet.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet dan ?
mijn oom zegt dat die trommels worden gebruikt als "noodnetwerk" als er geen vaste verbinding meer is tussen de basis stations via het vaste netwerk. Dus waarom zouden zoiets bouwen als het volgens jou niet zou werken ?

Misschien dat het bij KPN dan niet werkt, Bij vodafone wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:42:
Waarom niet dan ?
mijn oom zegt dat die trommels worden gebruikt als "noodnetwerk" als er geen vaste verbinding meer is tussen de basis stations via het vaste netwerk. Dus waarom zouden zoiets bouwen als het volgens jou niet zou werken ?

Misschien dat het bij KPN dan niet werkt, Bij vodafone wel O-)
Mischien kan je hier nog eens beginnen met lezen > Verwijderd in "Vodafone koopt O2 niet ;-)"
Of eens wat informatie op het net zoeken...

Ten eerste is het niet altijd mogelijk ivm de line of sight om op elke gsm site gebruik te maken van een microwave.

[citaat]
Niet alle basisstations hebben een directe verbinding met het vaste netwerk. In stedelijke gebieden, waar veel basisstations relatief dicht bij elkaar staan, fungeren enkele basisstations als verzamelpunt. Zij staan door middel van straalverbindingen in contact met diverse andere stations in de omgeving.

BTW vodafone maakt er echt geen geheim van hoor dat het verbindingen van KPN gebruikt.
KPN heeft ze zelf in het buitenland ook nodig...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:36 ]

Pagina: 1