• DigiBeer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 08:33
Nu komt mijn brandende vraag: Kun je met een laptop en een normale GSM internetten. (Net als met een vaste telefoon verbing) Een modem voor je GSM eigenlijk. Na zoeken kom ik veel dingen als GPRS tegen of met een PDA internetten of bleutooth maar het is de bedoeling om bijvoorbeeld met een normale KPN prepaid kaart te kunnen interneten. Zou dit Trident PFM56k/IGL PC Card modem dan iets zijn. Of is er een andere manier om een nokia 3210 op een laptop aan te sluiten.
Mijn kennis van mobiele toestanden is nul 8)7 , please help me!

Verwijderd

nokia 3210, die heeft geen ingebouwde modem en infrarood. Dat is wel erg handig als je wilt gaan internetten via je mobiel.

Er zijn namelijk telefoons met ingebouwde modem + infrarood zodat ze makkelijk met je laptop kan communiceren. Wel is het zo dat dat je met je mobiel een veel duurdere verbinding hebt. Maar het is wel mogelijk, alleen weet ik niet of het ook met de 3210 kan.

• DigiBeer
Ik weet dat nieuwe telefoons een ingebouwd modem hebben (infrarood zit niet op mijn laptop) hoe maak je daarmee een connectie met je laptop. Dus stel ik heb zo'n nieuwe telefoon met ingebouwd modem. Dan kan ik dus gewoon met een prepaid kaart inbellen bij bv. zonnet of compuserve?

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 08:25

niq

Eet nooit gele sneeuw!

DigiBeer schreef op 17 January 2003 @ 10:09:
Ik weet dat nieuwe telefoons een ingebouwd modem hebben (infrarood zit niet op mijn laptop) hoe maak je daarmee een connectie met je laptop. Dus stel ik heb zo'n nieuwe telefoon met ingebouwd modem. Dan kan ik dus gewoon met een prepaid kaart inbellen bij bv. zonnet of compuserve?
Ik heb een laptop met infra-rood en een Nokia 6510 (ook met infra rood)

Als ik de telefoon naast mijn laptop leg, herkent Windows 2000 het telefoontje en installeert het als een modem. Daarna kan je gewoon een Dail-Up connectie maken met je telefoon als modem.

Erg snel internet je dan niet en al naar gelaang je abo is het duur per minuut, maar het werkt.

[ Voor 2% gewijzigd door niq op 17-01-2003 10:13 . Reden: Typo ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:41
maar helaas werkt het met kpn prepaid neit dus houdt het al snel op voor de topic starter

CISSP! Drop your encryption keys!

• DigiBeer
Oke het werkt dus niet met een prepaid maar met een willekeurig "normaal" abo. wel? Dus niet van die abo's met allerelei data pakketten erbij. In dat geval koop ik gewoon een serieele IR interface en een abbo'tje + GSM met IR. Denk dat het een goedkopere oplossing is dan een Trident PFM56k/IGL PC Card modem te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door DigiBeer op 17-01-2003 10:45 ]

Verwijderd

in mijn geval: mijn siemens m35i (postbank versie) hangt via een serieel kabeltje aan mijn laptop. op de site van siemens staan daar drivers voor. er wordt een isdn en een analoog modem geinstalleerd. vervolgens kan je met die modems gewoon een inbelverbinding maken. analoog is echt traag, alleen leuk voor mailen, maar als je isp isdn accepteert zit met je een surfsnelheid van rond de 30 kbits. voor alleen surfen is dat best te doen. het wordt bij je gsm provider afgerekend als een wap verbinding (dus per seconde, niet per kb). bij mijn oude o2 prepay ging dat gewoon van de belminuten af, en bij mijn o2 abo van de belbundel.

ps: koop zo'n kabeltje op een computerbeurs. daar liggen ze voor een tientje en in de winkel kosten die krengen 30 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 17:43 ]

• DigiBeer
Thanx gunhead, maar laat zo'n kabeltje nou niet niet voor een nokia 3210 werken. (Whaha is veel te oud. :+) De simpelste en goedkoopste oplossing voor mij is om een andere telefoon te kopen waarbij zo'n kabeltje wel werkt. B)

http://www.mobileplaza.nl/DocumentDetail.asp?PageID=12

Hier staan dus van die kabels + software + drivers.

Iedereen bedankt voor de reactie's.

[ Voor 8% gewijzigd door DigiBeer op 20-01-2003 11:08 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
echt internetten via een gsm zal ik niet adviseren
de snelheid is echt errug laag: 9.6k
maar om ff je mail te checken is het wle geschikt
moet je natuurlijk geen grote attchemnts gaan downloaden

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1