Toon posts:

[PM]Schijf opnieuw indelen in partities

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn schijf opnieuw indelen in partities maar om al mijn bestanden eraf te gooien heb ik niet zoveel zin in en 20 cd's branden nog veel minder.
Zal laten zien hoe het ernu uitziet en hoe het moet worden.
NU:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PMscreenie.JPG
STRAX:
C: Windows Xp Pro NTFS 2996.5
D: Program Files NTFS 706.0
E: Mijn DOcumenten NTFS 5004.6
G: Spellen NTFS 5004.6
P: Pub NTFS 5381.1

ZOu dit mogelijk zijn? Ik denk het wel, maar durf het niet te proberen, want strax ben ik al mijn bestanden kwijt. Als ik gewoon van te voren een windows herstelpunt aanmaakt zou dit helpen als het foutgaat?

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Altijd wanneer je met partition magic bezig gaat, MOET je er rekening mee houden dat pm er een zooitje van kan maken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Advies: back de belangrijkste data up. Dan misschien geen 20 cd'tjes, maar 2 of 3.
Of vraag een vriendje om zijn pc te lenen, leeg te halen en als backup te laten fungeren.

Make music, not war

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 07:09
Ik heb mijn schijf van 120Gig waar 5 partities op zaten met PM omgezet naar 7 partities, alles compleet anders, PM is er ongeveer 30minuten mee bezig geweest, geen data verloren en draait perfect. (Die 30min waren voor 20 taken, partitie verkleinen, verplaatsen, andere vergroten, verplaatsen, compleet verplaatsen, etc).

PM maakt er dus geen zooitje van want het is met PM juist de bedoeling dat je je schijfindeling KAN wijzigen ZONDER data verlies.

[ Voor 16% gewijzigd door Underground75 op 17-01-2003 09:08 ]

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Beter nog. Koop gewoon een nieuwe HD. Dat kost tegenwoordig bijna niks meer.
Partitioneer die zoals jij hem wil hebben, en kopieer dan je data.

Overigens is het handiger en sneller om minder partities te hebben.
Gewoon Mijn Documenten lekker bij je XP-boot-partitie, en je Spellen en Pub en Prog-Files ook samenvoegen.

Files moven van part-1 naar part-2 is een copy-opdracht en vreet tijd. Op dezelfde schijf is dit alleen een file-table-verandering van een paar milliseconden.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

wel vaag dat je al 390 mb unallocated hebt :?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Gewoon doen!
Ik heb het bij mijn vader ook gedaan en die had zijn bewerkte films van de vakantie erop staan (2 maanden werk ...). Zelf heb ik het ook regelmatig gedaan. Werkt allemaal prima.

Als je ruimte bij je primary-partition wil hebben (buiten die 392MB) moet je de vrije ruimte op de extended naar voor halen, anders werkt het niet.

Succes!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]dmace schreef op 17 January 2003 @ 09:08:

Schijt geen geld maat

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

PQmagic is over het algemeen erg goed in dit soort zaken.

Zoals bovengenoemd, er doen verhalen de ronde dat als PQmagic bv. vastloopt ofzo, je je data wel kwijt kan zijn. Ik zou, zoals musiman2 als zegt, een backup maken van de belangrijkste dingen, of evt. een harde schijf van iemand lenen, daar ff een backup op maken.

Een herstelpunt van windows gaat niet helpen tegen verlies van zoveel data.
Ten eerste zet hij die backup-gegevens ook op je harde schijf, die zouden dan dus meteen ook aan gort kunnen zijn.
Ten tweede: windows herstelpunten bevatten volgens mij alleen drivers etc, geen complete inhoud van data-partities. Waar zou ie die moeten laten? Je zegt zelf al dat je HD al bijna vol zit, dus windows _kan_ ze uberhaupt nergens back-uppen binnen je huidige opzet.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:46

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Het is de bedoeling van PQmagic om dergelijke dingen foutloos te doen, maar de waarschuwing als die PQmagic zelf geeft voordat ie wijzigingen gaat doorvoeren is er niet voor niets. Als je geen data wil kwijtraken moet je zorgen voor een (recente) backup van je data.

Als je van een gokje houdt, dan is het natuurlijk best wel lekker spannend om het zonder backup te proberen. :)

Het zal best dat PQmagic zelf geen fouten maakt, maar ik heb onlangs nog een topic voorbij zien komen van iemand die PQmagic aan het stampen had gezet, was weggegaan en toen had iemand de PC ff uit gezet...

Je zal ook niet de eerste zijn die net op zo'n moment een stroomstoring krijgt...

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Verwijderd

Topicstarter
Roeligan schreef op 17 januari 2003 @ 09:16:
wel vaag dat je al 390 mb unallocated hebt :?
Ja dit kwam uit een ander topic van me, want dit moest ik oplossen. Tis toch sonde om 390 MB niet te gebruiken. Maar die 390 mb heb ik inmiddels al bij D: geplakt

En natuurlijk hou ik wel van een beetje spanning >:) , maar als het foutgaat ben ik wel genaait. Heb van de week 5 uur liedjes snel geluistert en de stomme en fouten nummers weggegooit. Als het partitioneren strax mislukt is dit een traumatische gebeurtenis voor mij 8)7

Zou ik dan gewoon een backup maken van al mijn schijven met behulp van PowerQuest DriveImage Pro 2002??? Als het dan mislukt kan ik toch gewoon die CD's erin pleuren en gewoon runnen zodat ik men files weer terug heb. TOCH?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 10:50 ]

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

van de vier keer dat PM gebruikt heb is het 1 keer fout gegaan , wel backuppen dus want je bent wel echt ALLES kwijt als PM een fout maakt. Het hoeft niet te gebeuren maar de kans dat het gebeurt is wel degelijk aanwezig. Ik was twee maanden schoolprojecten kwijt, ik probeer dus PM niet af te zeiken maar ik waarschuw je alleen maar.

a happy PM user ;)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Drive image gebruiken voor het backuppen?
Dat is niet echt nodig en jouw geval, gewoon de files op CD's bakken of naar een andere (geleende?) harde schijf kopieren.

Bij gebruik van drive image worden de files wel wat gecomprimeerd (hoewel ik dat betwijfel als het mp3's zijn, deze zijn al gecomprimeerd natuurlijk), maar ze zijn dan niet direct toegankelijk vanaf de CD's (kan wel, maar alleen via drive image en dat is erg omslachtig).

Gewoon CD's bakken dus, i.p.v. Drive Image.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Maar ken toch een image maken met drive image en als het partioneren dan fout is gegeaan en ben de helft kwijt dat run ik tocg gwn de image en dan is alles weer zoals het oud. COrect me if am wrong

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 17:56:
Maar ken toch een image maken met drive image en als het partioneren dan fout is gegeaan en ben de helft kwijt dat run ik tocg gwn de image en dan is alles weer zoals het oud. COrect me if am wrong
Als je images maakt met drive image, moet je volgens mij precies dezelfde partitieconfiguratie hebben, om ze weer netjes terug te kunnen zetten (correct me if i'm wrong).

Maar had je er al over nagedacht dat als je alles op cd gaat zetten, dat dat dan 17 cdtjes gaat kosten?! (11,8 GB / 700 MB = 17 cdtjes). Je kan veel beter alleen je documenten ff op cd zetten, zonder drive image, waarom zou je alles backuppen?

En nog iets, je hebt je programs en games verspreid over andere partities dan waar je windows op staat (neem aan dat ie op C staat). Als je nu de partitie-indeling gaat veranderen, zullen veel games en programmas niet meer werken, omdat ze ook spullen in de windows directory installeren...

Denk dat je dus sowieso een cleane windows install moet doen...

--> Mijn documenten backuppen
--> Partities indelen zoals je wilt (kans dat het fout gaat is redelijk klein)
--> Windows + apps + games opnieuw installeren

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

dmace schreef op 17 January 2003 @ 09:08:

Overigens is het handiger en sneller om minder partities te hebben.
Gewoon Mijn Documenten lekker bij je XP-boot-partitie, en je Spellen en Pub en Prog-Files ook samenvoegen.
wijsneus. dat kan toch voor iedereen anders zijn, veel partities of niet?

anyway, de enige ervaring die ik heb met PM 6.0 (dat waren er vrij veel, linux erbij, w98 opnieuw, enzovoorts), is dat het perfect naar behoren werkt, zonder dataverlies...

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik gewoon het belangrijke op cd zetten en dan probeer ik het gewoon.
Pagina: 1