problemen met linux bak.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 07:57
hoi ik probeer een proxy server te maken van mijn linux bak.
nu heb ik in de linux pc 2 netwerkkaarten geinstalleerd. 1 zit op het internet en de ander aan een andere pc. ik kan wel het internet pingen maar niet de pc en vanaf de pc ook niet de linux machine. als ik eth0 uit zet kan ik wel naar de pc pingen :?

dan heb ik nog een probleem en dat is dat squid niet goed werkt. ik draai mandrake 8.0 en squid is standaard geinstalleerd, ik heb volgens de site geprobeerd de poort te veranderen met "/usr/local/sbin/squid -a 8080" maar dit werkt niet. hij zegt dat squid al draait als ik dit intype. als ik squid uitzet en dan de regel intype dan krijg ik weer de prompt en als ik in squid.conf kijk dan is er niets veranderd.

alvast bedankt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok beetje incomplete post welke ip adressen heb je toegekend aan je twee netwerkkaaten in je linux bak. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je ze allebei in hetzelfde netwerksegment hebt geplaatst

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 17-01-2003 08:54 ]

Verwijderd

Dat moet je ook niet zo doen. Je moet het configuratie
bestand wijzigen (/usr/local/squid/etc/squid.conf)
en dan moet je de standaard "http_port" wijzigen in 8080.

Maar voordat je dat doet heb je al een /usr/local/squid/cache
directory gemaakt? Je moet de cache directory wel ff
behandelen met chmod 777 cache. En je moet ook nog de
regels m.b.t. toegang tot de proxy configureren.

Dan typ je in /usr/local/squid/bin/squid -z en DAN pas proberen
of hij het doet.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
klbob_ schreef op 17 January 2003 @ 08:51:
hoi ik probeer een proxy server te maken van mijn linux bak.
nu heb ik in de linux pc 2 netwerkkaarten geinstalleerd. 1 zit op het internet en de ander aan een andere pc. ik kan wel het internet pingen maar niet de pc en vanaf de pc ook niet de linux machine. als ik eth0 uit zet kan ik wel naar de pc pingen :?

dan heb ik nog een probleem en dat is dat squid niet goed werkt. ik draai mandrake 8.0 en squid is standaard geinstalleerd, ik heb volgens de site geprobeerd de poort te veranderen met "/usr/local/sbin/squid -a 8080" maar dit werkt niet. hij zegt dat squid al draait als ik dit intype. als ik squid uitzet en dan de regel intype dan krijg ik weer de prompt en als ik in squid.conf kijk dan is er niets veranderd.

alvast bedankt.
"squid -a 8080" verandert ook niets in je squid.conf hoor, het start squid slechts op met 8080 als poort die de instellingen in je squid.conf 'overruled'. Wil je dus dat die poort altijd gebruikt wordt zul je je squid.conf aan moeten passen.

Rookworst zonder R is ook worst.

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
heeft iemand nog een standaard bestand van de config file van squid. Mijn backup is een beetje brak...mail henk@wigwam.ath.cx

[ Voor 11% gewijzigd door wigwam op 17-01-2003 09:03 . Reden: email adres ]

Verwijderd

heeft iemand nog een standaard bestand van de config file van squid. Mijn backup is een beetje brak...
Ja ik, erwinwolffnl@hotmail.com

• klbob
de ip adressen zijn 192.168.0.19 en 192.168.0.112 ik dacht wel dat dat een probleem zou worden maar in mijn geval kan het niet anders. heeft iemand misschien een andere oplossing hiervoor.
de machinne moet met een andere machinne die achter de proxi komt communiceren. en die zit ook op 192.168.0.x

[ Voor 26% gewijzigd door klbob op 17-01-2003 09:07 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoezo kan dit niet anders. Je moet je twee nics in verschillende subnets zetten. Vervolgens moet je nog zorgen dat je met behulp van ipchains (v2.2 kernel) of iptables (v2.4 kernel) NAT goed staat ingesteld.
op nic1 192.168.0.19 en op nic2 192.168.1.19 op je windows bak stel je dan bijvoorbeeld
192.168.1.20 in er van uit gaan dat je windows bak op nic2 hangt

• klbob
ok ik ga die ip adressen veranderen moet nat ingesteld staan? of is dat niet nodig.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja nat moet worden ingesteld anders gaat het niet werken

Verwijderd

RTFriendlyM

Er is zoiets als een masquerading howto. :D
Die wordt inc scripts geleverd.

Verwijderd

http://squid.visolve.com/squid24s1/contents.htm
http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ.html
In bovenstaande links staat onder andere beschreven hoe je squid configureert.

De masquerading HOWTO staat vermeld in FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 27/12 .

Maar deze gaat wel op slot, aangezien de topicstart al niet geweldig is (zie ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] ) en ik ook niet de indruk krijgt dat topicstarter vooraf al gezocht heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.