Toon posts:

WD 800BB soort raar bijgeratel, wie heeft dat ook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helleuw medetweakers,

Ik heb op de hcc bij digiworld een reepje geheugen en een Western Digital 800BB gekocht. Het reepje geheugen heb ik al geruild omdat dat niet aan de specs voldeed. Ik hoopte dat ik geen problemen zou krijgen met de hd maar nou hoor ik dingen uit mijn schijf komen waarvan ik niet weet of ze normaal zijn.

Het normale actieve schijf 'geratel' als hij actief is, kent iedereen. Maar als de schijf even niets doet zit er een ander soort ratel in. (hoger geluid) en het lijkt op een stokje over een oud wasbord. Dit geluid gaat sneller en langzamer en het is net zo hard als het normale ratelen. Het is heeeeel storend, want het is dus echt alleen tijdens idle modus van je hd.

Heeft iemand anders dit???

Zou deze schijf terug moeten????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Check de schijf eens met het tooltje van WD :) Linkje en info staan in OM FAQ B)

Ik heb totaal geen ervaring met HDD geluiden (gaat immers mijn andere oor weer uit :+ ), maar "een stok over wasbord" lijkt me echt niet gezond.. Lijkt alsof de koppen niet direct geparkeerd kunnen worden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bel WD en je mag de schijf terugsturen. Deden ze ook bij mijn WD1200JB die vaag tikt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53

megaleo

Special member

Precies. Gewoon terugsturen dat ding. Ff een RMA-formuliertje downloaden ofzo. En dan heb je ongeveer na een week een nieuwe. 8)

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Ik heb zo'n zelfde HD, maar bij "idle" hoor je niks....misschien toch maar ruilen?

• RELOADER|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2004
Ik kan je alvast zeggen dat je dat NOOIT bij digiworld had moeten kopen.
1) Mega langzaam
2) Slechte service
3) Nog wel meer, zie de shopsurveys

Wat ik zou doen als ik jou was:
De schijf opsturen naar WD, krijg je echt mega snel een nieuwe terug! Binnen 10 dagen geloof ik! Je kunt btw ook gewoon naar WD bellen, daar zijn ze ook mega behulpzaam! :D Echt een MEGA merk!

EDIT:
Oh ja ik heb een 800JB die maakt alleen bij het opstarten een paar harde tikken. Daarna is hij rustig, maar maakt wel een best hoog geluidje.

[ Voor 17% gewijzigd door RELOADER|IA op 17-01-2003 19:59 ]

P4 2,4Ghz, Asus P4B533-V, 512 Mb DDR 2100, WD 800JB, WD 400BB, Plextor 48/40/12, Hauppauge WinTv Go, Win2k

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh ik heb een 400BB, maar die hoor ik NOOIT :) Zal wel niet goed zijn dus. Wel relaxte schijven trouwens WD, hebben tenminste allemaal fluid bearings.

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

RELOADER schreef op 17 January 2003 @ 19:58:
Ik kan je alvast zeggen dat je dat NOOIT bij digiworld had moeten kopen.
1) Mega langzaam
2) Slechte service
3) Nog wel meer, zie de shopsurveys

Wat ik zou doen als ik jou was:
De schijf opsturen naar WD, krijg je echt mega snel een nieuwe terug! Binnen 10 dagen geloof ik! Je kunt btw ook gewoon naar WD bellen, daar zijn ze ook mega behulpzaam! :D Echt een MEGA merk!

EDIT:
Oh ja ik heb een 800JB die maakt alleen bij het opstarten een paar harde tikken. Daarna is hij rustig, maar maakt wel een best hoog geluidje.
Ik heb ook bij digiworld wat gehaald, en geen problemen mee gehad.

Maar dat probleem waar igorientje over verteld heb ik ook, het is zelfs zo dat als ik de pc 2 dagen aan laat en dan weer restart dat hij dan de hd niet meer herkent 8)7
Dan hoor ik ook aan het begin een geluid alsof er iets vast zit in de hd, als ik er dan een schop tegen geef dan doet 'ie het weer, maar waardoor het komt :?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 08:46:
..8<..
Het normale actieve schijf 'geratel' als hij actief is, kent iedereen. Maar als de schijf even niets doet zit er een ander soort ratel in. (hoger geluid) en het lijkt op een stokje over een oud wasbord. Dit geluid gaat sneller en langzamer en het is net zo hard als het normale ratelen. Het is heeeeel storend, want het is dus echt alleen tijdens idle modus van je hd.

Heeft iemand anders dit???

Zou deze schijf terug moeten????
Twee vragen: :)

1. Klinkt 't alsof hij bv een erg korte zoek-bewerking afhandelt(drie à vier korte tikjes - meer 't geluid van een krekel)?

2. Is de HD-led actief tijdens 't korte ratelen?

Ik vermoed namelijk dat 't een gevolg van de "data lifeguard"-functie van de WD. Die tijdens 't idlen de schijf checked. :)

Geeft de HD-led activiteit aan tijdens 't geluid, dan verdenk ik achtergrond services van w2k/winxp (catalog services) van de schijfactiviteit. (Draai je eigenlijk win2k of winxp?)

Heb zelf de 800JB, 't checked out allright.

De meeste mensen zijn waarschijnlijk een beetje schijterig :P geworden na de 'voorvallen' met de IBM 75/60GXP, en vliegen direct tegen de muren bij de eerste de beste geluidjes :+

Foute geluiden herken je meteen, geloof me, je merkt ze namelijk ook meteen, omdat je hele computer dan bagger aanvoelt.

Verwijderd

Topicstarter
T geluid is meer van de krekel...

Maar heel onregelmatig... het lijkt wel alsof hij op moet starten dan steeds sneller gaat en dan weer 2 seconden stil.

Nu heb ik net mijn pc weer opgestart en nu is het dus weer weg. Maar als het er is, is het echt heel hinderlijk!

Ik ga toch WD ff bellen.

Jongens bedankt voor de hulp!!!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 04:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 20:41:
T geluid is meer van de krekel...

Maar heel onregelmatig... het lijkt wel alsof hij op moet starten dan steeds sneller gaat en dan weer 2 seconden stil.

Nu heb ik net mijn pc weer opgestart en nu is het dus weer weg. Maar als het er is, is het echt heel hinderlijk!

Ik ga toch WD ff bellen.

Jongens bedankt voor de hulp!!!
Klinkt in mijn oren meer als een reset van de koppen. Dit kun je trouwens krijgen als de schijven te warm worden dus misschien moet je er even een fan bij hangen. Iig even de test util van WD draaien om te kijken of het geen mechanisch defect is. Als het wel een mechanisch defect is krijg je een RMA code van de util en kun je hem terug sturen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24
ik heb 3 wd schijven 2x wd600bb en een wd800bb en allemaal maken ze allen geluid als ze echt wat doen.

terugsturen dus

ps.

is het niet windows die aan het swappen is

[ Voor 19% gewijzigd door kleefding op 18-01-2003 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
kleefding schreef op 18 januari 2003 @ 08:42:
ik heb 3 wd schijven 2x wd600bb en een wd800bb en allemaal maken ze allen geluid als ze echt wat doen.

terugsturen dus

ps.

is het niet windows die aan het swappen is
Nee het is niet windows. want dan zou je je hd ledje moeten zien knipperen.

Ik ga hem toch terugsturen...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Zag gistern ook een schijf die idle rare lichte geluidjes maakte, was van mn buurman en ook een 800bb. Heb gezegd dat het niet goed was, maar des ondanks werkt het al 2 maanden zo :) .

Je kan ook weer een IBM schijn hebben van 2 maanden die het vrolijk doen en opeens zwaar d00d is, of een Maxtor die als ie koud was zwaar tikkende geluidjes gaf. ( No offense. zijn mn eigen ervaringen :) )

PS, had diagtool gedraaid, deze zag uietaard nix, dat is bijna altijd zo met tikkende sounds etc. Ze worden wel trager of zullen eerder verrot gaan, maar die diags zullen echt allemaal de cache testen en datatransfer/data zelf etc.

Net als met die maxtor, deze tikte keihard vaak als het koud was, Bleef heel mn systeem ff 3 sec hangen en ging weer verder, zo'n diag tooltje, van welke leverancier blijft ook lekker wachten totdat ie weer verder gaat ( of het moet heel extreem zijn). Dit vind ik wel jammer

[ Voor 40% gewijzigd door Carel op 19-01-2003 12:40 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
IK wil hier eventjes op terugkomen, ook ik heb er een 800jb bij, deze ratelt alsof ie met een lage datarate contsant van alles kopieert.
De activity LED brand hierbij niet en ik word nu zolangzamerhand knettergek van het geluid. Heeft iemand hier een verklaring voor, want ik denk gewoon dat de schijf idle denkt dat ie iets moet doen ofzo.

Het gekke is dat het soms eventjes stopt op het moment dat ik niks geopend heb en niet met met muis beweeg :?

IK weet zeker dat het geen virus is of iets anders wat golbaal in windows XP kan zitten...
Pagina: 1