Toon posts:

DHCP & 2 NICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Is het mogelijk om met 2 netwerkkaarten de eene op een vast ip adres te zetten en de andere op DHCP (i.v.m kabelmodem) ?
Ik wil dus mvoor mijn LAN DHCP gaan gebruiken maar kwam erachter dat ik voor beide nic's een vast IP adres moest invullen.
Dat vind ik niet zo leuk want zo krijg ik geen IP adres van mijn internet provider.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja.
Chello/a2000 NIC staat bij mij op DHCP in de config, andere kaart fixed IP voor netwerkje.
(mag eigenlijk niet, maar ja ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja en nu is mijn vraag: Hoe?????
Want bij mij kan ik geen DHCP meer kiezen nadat ik de DHCP service heb geinstalleerd.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:15 schreef Jeroen777 het volgende:
Hallo,
Is het mogelijk om met 2 netwerkkaarten de eene op een vast ip adres te zetten en de andere op DHCP (i.v.m kabelmodem) ?
Ik wil dus mvoor mijn LAN DHCP gaan gebruiken maar kwam erachter dat ik voor beide nic's een vast IP adres moest invullen.
Dat vind ik niet zo leuk want zo krijg ik geen IP adres van mijn internet provider.[/quote]dan vul je je gegevens toch static in voor je kabel connect ? werkt gewoon hoor :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar zit je bij Chello? >IP v.d. DHCP server opgeven in je kabelNIC.
Je *kan* geloof ik problemen krijgen als je op die NT4.0 zelf een DHCP draait.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• imdos
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

NT4 kan niet op 2 nic's dhcp draaien! ik weet ook niet of je met een vast-ip kunt werken en dan zelf voor dhcp-server werken maar linux doet dit in ieder geval wel

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij zeelandnet.
Dat werkt dus echt niet he, een vast ip adres voor je internet.
Ik wil ook maar 1 NIC DHCP geen 2.
Maar wil wel DHCP bieden voor mijn clients.

Verwijderd

Nu weet ik het zeker, wat ik wil kan niet met Windows NT.
Ik zal mijn clients toch vaste ip-adressen moeten geven.
Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Dus niet:

- DHCP Uninstallen
- NIC's op DHCP-get zetten
- IPCONFIG.EXE /ALL vanuit dosbox
- config opschrijven
- DHCP installen
- Ip shit in NIC's invoeren + gateway / dns servers.

Tada...

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Hoooooo wacht ff.. jij hebt op je servertje een DHCP server geinstalleerd !!

Dan kun je nooit een DHCP adres laten toewijzen aan een netwerkkaart binnen NT, die moet hij immers aan zichzelf vragen !!

MAar ik begrijp dat je 1 nic met DHCP aan je kabelmodem plugt en de ander aan je interne net waarvoor hij als DHCP server moet gaan werken ??.. dat moet wel kunnen , je moet de DHCP server maar aan 1 nic koppelen.

Je geeft dan de interne NIC van je server een vast IP adres (dat moet als hij een DHCP server moet zijn)

daarna kijk je bij je netwerk binding, selecteer de "per adapter view" en disabled dan de DHCP server op de externe nic.

daarna moet je voor die nic weer DHCP op kunnen geven..

IP Rocks

Verwijderd

Juist!
Dat is wat ik wil, je hebt me door.
Ik heb er wel vertrouwen in wat je zegt, ik ga het vanavond als ik thuis ben gelijk proberen!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik werk al een tijdje niet meer met NT 4, ben zelf over gegaan op Win2k dus het zo kunnen dat het niet helemaal klopt, maar het is iets in die lijn.. je moet de dhcp service loskoppelen van de betreffende NIC..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb het getest maar het werkt nie :'(
Ik heb beide nics op disable geprobeerd maar nog steeds kan ik niet 1 van de nics op dhcp zetten.
Mmm het is mischien toch niet zo'n gek idee om vaste ip adressen te houden voor m'n LAN omdat ik anders moeilijkheden krijg met de vuurmuur.
Maar ik ben toch benieuwd of het kan binnen NT 4.0 Server, dus als iemand nog suggesties heeft? Graag!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je als service "DHCP relay agent" eghaalt, moet het werken volgens mij! Ik had eerst hetzelfde probleem :( wat je ook kan doen is een proggie als winroute installeren en de DHCP server daarvan gebruiken, deze vind ik persoonlijk ook veel makkelijker dan die van NT. Het disablen van de binding aan de internet nic voor de DHCP server kan, maar zorgt er niet voor dat je dan wel een static IP kan invoeren voor die NIC.

Je kan ook gewoon een vast IP inkloppen voor je internet NIC idd, zorg dat je de volgende gegevens eerst opzoekt met IPCONFIG /ALL:
-IP adres
-Subnet mask
-default gateway
-dns servers

Dan zou alles moeten werken :)

Suc7 :+

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Wordt DHCP relay automatisch geinstalleerd als je de DHCP service installeerd:?
Want ik heb deze service niet draaien namelijk....

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

nee hij moet er dan echt als service bijstaan.. hmm, dan zal ik me wel vergissen, maar ik weet zeker dt het kan met een proggie zoals winroute, dat heb ik zelf ook zo draaien, met DHCP geenabled voor me chello NIC. Je interne NIC moet dan wel een vast IP hebben, maar dat is logisch.. het is ook een perfecte firewall/mailserver/proxyserver :) probeer het maar!

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1