De oplossing van s_roubos is een logische, en wordt vaak toegepast. TOch is dat niet de beste, je zit met een extra conversie, en met twee volume regeling, tenzij dit in te stellen is, bijvoorbeeld zoals bij Arcam.
Geen extra conversie: het DD signaal gaat nl. de eindversterker van de Marantz niet in, maar verlaat het ding via de pre-outs. De Marantz doet eigenlijk dienst als processor/voorversterker voor de fronts.
Een betere oplossing is het kopen van een goede voorversterker, dat geeft een veel beter resultaat. Rotel RSP1066 is een goede keus, en nog betaalbaar ook (1600 euro)
Dus: hij zou zijn denon 3802 moeten vervangen door een voorversterker. Dan heeft hij nog 5 kanalen amplificatie nodig, waarmee doet hij dat dan? De Denon? Levert volgens mij niet zoveel verbetering op. Als je daarbij dan een Rotel 5kanaals eindtrap koopt wel, maar dat wordt een duur geintje.
Vraag aan Danster: Ik neem aan dat je je stereo performance wil verbeteren, omdat je een 2kanaals poweramp wilde kopen. Klopt dit? Als dat zo is, dan ben ik ervan overtuigd dat je beter een separate stereo amp kan gaan gebruiken, omdat dit in stereo beter klinkt dan een 2 maal duurdere AV amp (geintegreerd of pre/power). Hetzelfde geldt natuurlijk voor het verbeteren van performance van je fronts in surround.
Als je surround wil verbeteren, dan kan je beter een nieuwe AV amp nemen, of zoals Blue Eyes zegt een pre/power AV oplossing (prijzig!).
These are my principles. If you don't like them, I have others.