Hi,
Ik zit met een probleem, ik moet een recordset uit een database hebben in Access 2000. Het probleem is dat ik deze records wil controleren aan de hand van externe waarde en waarde in de recordsets. Ik moet eventueel records in de recordset verwijderen, maar dit mag niet in de database gebeuren. Kort om, ik heb een recordset nodig die uit de database komt, maar na het ophalen van de gegevens los staat van de database;
Hieronder een stukje VBA dat bijna werkt;
Dim MyCon As Connection
Dim MyRs As New ADODB.Recordset
Dim MyClone As New ADODB.Recordset
Set MyCon = CurrentProject.Connection
Dim MySql As String
MySql = "SELECT * FROM Reservation;"
MyRs.CursorType = adOpenStatic
MyRs.LockType = adLockBatchOptimistic
MyRs.Open MySql, MyCon, , , adCmdText
Set MyClone = MyRs.Clone
@@@@@Hieronder ontstaat het probleem@@@@@
MyRs.Close
MyCon.Close
MyClone.MoveFirst
Ik heb na heel veel pielen de hier boven staande code gecreeerd.
Met deze code haal ik gegevens op in de recordset "MyRs", vervolgens "clone" ik deze naar "MyClone". In alle documentatie staat dat je na het clonen de database connectie (MyCon) en de oude recordset (MyRs) kunt sluiten en dan hou je nog steeds de geclonede recordset. Ik krijg echter deze foutmelding als ik de code laat lopen;

Hebben jullie enig idee hoe ik een recordset kan copieren zodat ik deze kan bewerken zonder dat ik de data in de database kan wijzigen?
Bvd. Golfje, die hopeloos aan het worden is........
Ik zit met een probleem, ik moet een recordset uit een database hebben in Access 2000. Het probleem is dat ik deze records wil controleren aan de hand van externe waarde en waarde in de recordsets. Ik moet eventueel records in de recordset verwijderen, maar dit mag niet in de database gebeuren. Kort om, ik heb een recordset nodig die uit de database komt, maar na het ophalen van de gegevens los staat van de database;
Hieronder een stukje VBA dat bijna werkt;
Dim MyCon As Connection
Dim MyRs As New ADODB.Recordset
Dim MyClone As New ADODB.Recordset
Set MyCon = CurrentProject.Connection
Dim MySql As String
MySql = "SELECT * FROM Reservation;"
MyRs.CursorType = adOpenStatic
MyRs.LockType = adLockBatchOptimistic
MyRs.Open MySql, MyCon, , , adCmdText
Set MyClone = MyRs.Clone
@@@@@Hieronder ontstaat het probleem@@@@@
MyRs.Close
MyCon.Close
MyClone.MoveFirst
Ik heb na heel veel pielen de hier boven staande code gecreeerd.
Met deze code haal ik gegevens op in de recordset "MyRs", vervolgens "clone" ik deze naar "MyClone". In alle documentatie staat dat je na het clonen de database connectie (MyCon) en de oude recordset (MyRs) kunt sluiten en dan hou je nog steeds de geclonede recordset. Ik krijg echter deze foutmelding als ik de code laat lopen;

Hebben jullie enig idee hoe ik een recordset kan copieren zodat ik deze kan bewerken zonder dat ik de data in de database kan wijzigen?
Bvd. Golfje, die hopeloos aan het worden is........