[XP] Geluid kraakt en hangt

Pagina: 1
Acties:

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24
Ik heb al ruim een jaar een MSI K7t Pro2 (6380) met een AMD XP1700+, 256MB DDR PC266, IBM DTLA307060 50GB, een GF2Ti 64MB, een Diamond Stealth III S540 32MB PCI, een Creative SB Live! 1024 en een Realtek RTL8139.
Ik heb voor alle apparaten de normale XP drivers laten staan, alleen voor de GF2Ti heb ik de Detonator driver.

Om de zoveel tijd (enkele minuten) klinkt er een vieze kraak door mijn boxen, net zoiets als het geluid die boxen maken als de PC uitgaat. Ik denk daarom dat mijn PC niet geaard is. Maar wat zou het nog meer kunnen zijn? IS het softwarematig, of hardwarematig?

Als ik de correcte drivers voor mijn SB installeer kan wordt het geluid onderbroken als ik een CDROM drive aanspreek of iets kopieer van de harde schijf. Denk daardoor dus alle intensievere IDE activiteit. Waar ligt dat aan? Misschien verkeerde IDE kabels? Wie kan mij een oplossing verschaffen voor dit probleem?

Verwijderd

Ligt aan je Live.
Dit heb ik ook al meegemaakt, dan is je soundblaster gaar.
Probeer maar eens een andere geluidskaart er in te stoppen dat
helpt zeker

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 20:06

megaleo

Special member

Het ligt in ieder geval niet aan je IDE kabels. Maar je moet het dus wel in de richting van je sound kaart zoeken. Of je bekabeling is niet helemaal in orde. Of als je een aparte versterker ertussen hebt kan het daar ook aan liggen.

Verwijderd

Ligt wel zeker weten aan de Live, zijn klacht omschrijving is identiek aan wat ik meegemaakt heb, en ik had eenzelfde kaart. Die kaart is gewoon brak, hij knetterde
bij mij ook altijd onzettend, vooral bij ide activiteit.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
lijkt op dit :

Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?
:
om 'kraken' van het geluid en andere problemen rond het 'PCI hogging' van de S3Virge op te lossen:
- scherm->eigenschappen->settings->advanced->troubleshoot->disable write-combining

woei!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
kijk maar eens op www.soundblaster.com , het heeft geloof ik ook wat mat bios instellingen ta maken, ik heb een sb live 5.1 en ben ook al 1.5 jaar aan het prutsen
Pagina: 1