Na een aantal dagen aan het kloten te zijn geweest met OSS, aRts en Alsa is het me eindelijk om enigzins geluid uit mn geluidskaart te krijgen. Alleen door de koptelefoonuitgang krijg ik geen geluid, en dat zou toch wel prettig zijn, aangezien ik mn koptelefoon het meest gebruik. Eerst even wat systeemdingetjes etc: Slackware-current van eergisteren
, kernel 2.4.20, kde3.0.5a, alsa0.9.0rc6, AMD900, 384Mb Ram, Hercules Fortissimo II (card CS4624, chip CS4294). Voor de geluidskaart heb ik alleen drivers kunnen vinden bij Alsa (CS46xx), en die werken ook wel (na her-compilatie van aRts omdat die niet via alsa wilde spelen)
Drivers doen t ook goed (modprobe snd-cs46xx) en ook alsamixer/amixer werkt goed. Alle kanalen zijn niet gemute, en ook in kde staat mn geluid open. Toch wil ie geen geluid door de headphone-uitgang geven.
Zijn er meer mensen die dit problemen hadden en er een oplossing voor weten?
Drivers doen t ook goed (modprobe snd-cs46xx) en ook alsamixer/amixer werkt goed. Alle kanalen zijn niet gemute, en ook in kde staat mn geluid open. Toch wil ie geen geluid door de headphone-uitgang geven.
Zijn er meer mensen die dit problemen hadden en er een oplossing voor weten?