[CM] plexi lijmen met aceton niet geheel makkelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 9.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:36

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
[edit]
pressed 2 snel alt + s, topic wordt dus nog aangepast..
[edit2]
aangepast :)

offtopic:
me resevoir was toch kapot en ik had de slangtules nodig kortom de bodem ging in vieren. dit tevens om aceton te testen hoe het lijmde..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton03.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton04.JPG
maargoed ik had gehoord en gelezen dat je plexi moest lijmen met aceton. toen heeft -Partyboy- bij de DA een potje pure aceton gevonden. dit hebben we vervolgens gebruikt. kosten was 1,55 euro wat ik snel zag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton05.JPG
klein malletje hoe ik het gelijmt heb...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton06.JPG
water met waterwetter en fotootje :P het is waterdicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton39.JPG
net getest hoe sterk het is.. redelijk opzich...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/aceton40.JPG
je ziet spies waar het gebroken is :)

heeft iemand nog tips met het lijmen van aceton. moet je het vast klemmen oid?

[ Voor 13% gewijzigd door ReseTTim op 16-01-2003 23:31 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nouja, ben er vandaag dus mee begonnen, (heb alleen geen DIGICAM :( ) maar op grote stukken is aceton dus echt NIET te doen! ik weet neit wat het probleem is, het lost te snel op of zo? of ik zet er niet genoeg druk op? Ik zou het niet weten, maar met aceton en met behulp van PVC lijm wordt het uiteindelijk toch nog wel waterdivh >:) woei! I can't wait!

Maar grote stukken is dus een No-Go :( zit het maar voor de helft vast enz...(als het überhaupt vast zit)

Jammer geneog is mijn Reservoir nu niet echt mooi meer (PVC lijm) maar ik kan het altijd opnieuw proberen! (BTW, Plexi kostte 4.50! hehehe) :*)

edit:
haakje vergeten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wabs op 16-01-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Aceton wordt hoofdzakelijk als oplosmiddel gebruikt voor nagellak, plakkers in ziekenhuizen en dat soort zaken. Het lost de bovenkant van je plexi wat op en deze laag kleeft dan wat aan de andere laag. Het is geen structurele lijmverbinding en ik zou het zeker niet voor een WC-reservoir gebruiken.

Een beter alternatief is Agovit 1900. Dit is een transparante lijm, geschikt voor plexi. Zal wel duurder zijn dan aceton maar een lekkend reservoir is ook niet goedkoop voor je hardware toch ? :o

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Als het vast zit met aceton dan breekt het niet op je lijm verbinding >:) dus dan zit het ook echt GOED vast, je plexi breekt dan eerder af }) :P

Maar dan moet het eerst vast zitten, en dat is LASTIG :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Wabs op 16-01-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
me pa die heeft blijkbaar in zijn jonge jaren bij een bedrijf gewerkt waar ze ook plexi lijmde hij had het over triechloor en dan stond er nog iets achter. hij zegt dat het erg sterk spul is.. iemand die er dan de hele dag boven hing was dan de hele dag high :D :) kortom uitkijken

kent iemand dit spul en weet ie of dit spul ook echt goed werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
en waar het te koop is! (je vergeet het belangrijkste TiM! :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl

nightowl

Wabs schreef op 16 January 2003 @ 23:39:
Als het vast zit met aceton dan breekt het niet op je lijm verbinding >:) dus dan zit het ook echt GOED vast, je plexi breekt dan eerder af }) :P

Het is fijn voor je dat het NU vastzit maar naar ik verneem wil je ook hebben dat het over een JAAR nog vastzit. Naar mijn bescheiden mening is aceton met een permanente verbinding met water toch niet zo veilig op de langere termijn.

Neemt niet weg dat je het gerust mag proberen natuurlijk. :)

Zoals je zelf al zegt zijn grotere oppervlakten een probleem. Dat komt omdat de aceton snel reageert met het plexi en redelijk snel uithardt. Hiervoor zul je toch andere lijmmiddelen moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wabs schreef op 16 January 2003 @ 23:39:

Zelfde als een goed vertinde dubbele J-haak soldeerverbinding :D
Sterker dan het draad zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Heee, Kijk hier eens: die Acrylglas-Profi, von unseren nachbarn....

http://www.acrylglasprofi.de/Produktseite/Produktseite.html

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

nightowl schreef op 16 januari 2003 @ 23:36:...
Het lost de bovenkant van je plexi wat op en deze laag kleeft dan wat aan de andere laag. Het is geen structurele lijmverbinding en ik zou het zeker niet voor een WC-reservoir gebruiken.
Wat je zo creeerd is helemaal geen lijmverbinding, de aceton zal nl verdampen, het is een lasverbinding.
Afgezien van het feit dat het nogal lastig lijkt te zijn op grotere verbindingen 'zou' het dus een ultieme verbinding moeten zijn. Ik ga het zelf ook maar eens een keer proberen...

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl

nightowl

ReseTTim schreef op 16 januari 2003 @ 23:42:
me pa die heeft blijkbaar in zijn jonge jaren bij een bedrijf gewerkt waar ze ook plexi lijmde hij had het over triechloor en dan stond er nog iets achter. hij zegt dat het erg sterk spul is.. iemand die er dan de hele dag boven hing was dan de hele dag high :D :) kortom uitkijken

kent iemand dit spul en weet ie of dit spul ook echt goed werkt ?
Dat spul dat jij bedoeld (ik weet wat je bedoeld maar kan ook niet meer op de naam komen) mag naar ik herinner als jaren niet meer in Nederland gebruikt worden in de consumentenmarkt. Het is zwaar toxisch. })

Je wordt er niet alleen high van, bij veelvuldig inademen kan het ook je longen en ademwegen 'verbranden'. Het is een gemeen goedje. Ook dit werkte op het principe van oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Plexi was toch het best te lijmen met chloroform? (wat weer met legitimatie te verkrijgen is bij apotheek, toch?)

Ik heb begrepen: 2 platen strak tegen elkaar aan zetten en dan met een injectiespuit een randje chloroform. Dit trekt er tussen en viola --> beste verbinding ever.

geen ervaring mee overigens.. vooral het verkrijgbaar zijn van chloroform betwijfel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Laatst online: 04-07 07:20
hmm, ik had dus een klein stukje (2x3cm ofzo, 6mm dik) op een plaatje plexi gelijmd, en na 4 uur weer eraf gebroken :P, er bleef dus gewoon een stukje van het plexi zitten (verbinding was sterker dan het plexi :) )

maar voor grotere oppervlakten lijkt het idd een NO-GO.. :(

laatst las ik wel ergens een artikel waarin iets stond over het oplossen van plexi in aceton (nachtje laten staan), dan krijg je een soort van stroperig goedje, dat dus ook op plaatsen van kieren e.d. kan komen :), en ook niet zo snel verdampt, en dus ook makkelijker goed aan te brengen is :)

kortom, ik ga morgen ff wat plexi in een bakje met aceton mikken (afgesloten natuurlijk (tegen vervliegen)).

en @ wabs, ik moet toch nog terug naar elmaplast, omdat 1 van mijn zeikanten een U vorm heeft aan de kopse kant, dat is dus NIET TE LIJMEN :( .
verneuk je plexi dus gerust, dan halen we gewoon weer nieuwe voor 4.5 pleuro :+

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maichelv
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 15:26
wat ook erg goed schijnt te werken is dat je wat aceton vermengt met wat piepschuim. Je maakt hier een soort van papje van, smeert dit ertussen en voila je krijgt een sterke verbinding

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl

nightowl

CHLOROFORM

Chloroform of trichloormethaan (CHCl3) is voorbijgestreefd als verdovingsmiddel omwille van zijn toxiciteit voor lever en hart (ventriculaire overprikkelbaarheid). Tegenwoordig wordt chloroform nog gebruikt als chemisch bindmiddel.
Dit is volgens mij het goedje dat je bedoelde toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmm, verdunnendikken met plexi klinkt toch wat beter :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
LOL nieuwe halen :D hehehe GOed plan, maar die van mij is ondertussen wel WATERDICHT :D woei! (zit nu +- een liter water in bij mij!)

EN als je plexi aan elkaar 'last' dan komt het toch nooit meer los??? (tot je het breekt dan) dus niet dat het na een jaar weer los is.

De reden waarom we dit zijn gaan doen (ReseTTim PartyBoy en Ik) is dat het oude reservoir van Tim na een aantal maanden kapot is gegaan (lijm hield het niet meer) en dat was speciale Plexi lijm.

CHCl3 gaat niet lukken, dat heeft een lading :+ eerder iets van CH2CL3

edit:
Chloroform = trichloormethaan (BINAS :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Wabs op 17-01-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:31

Wimmel

Hello

Ik heb ooit eens een plexiglazen cockpit voor mijn brommertje gemaakt.
Op advies van mijn pa bij de apotheek chloroform gehaald.

Resultaat: perfecte verbinding.
Nadeel, gebruiken in goed geventileerde ruimte, toen ongemerkt de schuurdeur was dichtgewaaid, lag ik ineens gestrekt op de vloer. 8)7

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
serieus :| wow, dat gaat dus SNEL! (PHET! meenemen naar school en in de leraren kamer een potje 'laten vallen' >:) WOEI)

maar hoe heb je dat dan precies gedaan? met injectie spuit of gewoon er op smeren met bijvoorbeeld een wattenstaafje of zo? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Wabs op 17-01-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:27
Anoniem: 25556 schreef op 16 January 2003 @ 23:53:
Plexi was toch het best te lijmen met chloroform? (wat weer met legitimatie te verkrijgen is bij apotheek, toch?)

Ik heb begrepen: 2 platen strak tegen elkaar aan zetten en dan met een injectiespuit een randje chloroform. Dit trekt er tussen en viola --> beste verbinding ever.

geen ervaring mee overigens.. vooral het verkrijgbaar zijn van chloroform betwijfel ik
precies

en zo zou het ook met aceton moeten werken, je platen moeten als het kan perfect aansuiten en door de capilaire werking trekt de aceton/chloroform ertussen

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
-JB- schreef op 16 januari 2003 @ 23:59:
en @ wabs, ik moet toch nog terug naar elmaplast, omdat 1 van mijn zeikanten een U vorm heeft aan de kopse kant, dat is dus NIET TE LIJMEN :( .
verneuk je plexi dus gerust, dan halen we gewoon weer nieuwe voor 4.5 pleuro :+
offtopic:
als je gaat kan je meteen plexi meenemen voor je monitor steun zodat die ook wat hoger staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 15:13

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Plexiglas lijm je met chloroform, zie daar maar eens aan te komen }) })

ik scrollde gelijk naar onder dus ik weet niet of dit al gepost is, sorry!

Tis al laat, stond er dus al tussen.

PS nog wel wat toe te voegen, kijk asteblieft uit met dat spul, je lijmt zo je ooglid van aan je oog. Dus even een 8) op. Chloroform is bij de apotheek verkrijgbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door TimmeStein op 17-01-2003 01:27 . Reden: tis laat ]

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Ik heb je dit verteld ja :)

Als je methyl ethyl keton (mek) gebruikt, kun je het wel voor een water reservoir gebruiken want dat is nog agressiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
nog agressiever dan chloroform :? :|

maar ik ga nog wat kloten met aceton, ff kijken of ik het een beetje kan "verdikken" met plexi, en als dat niet lukt dan gaan we choloroform halen >:)

offtopic:
@ tim: jah, had ik ook al bedacht, wat voor dikte zou ik hier voor nodig hebben?
m'n toetsenbord moet er natuurlijk onder kunnen :), dus hij wordt zoizo 50cm breed....

[ Voor 37% gewijzigd door -JB- op 17-01-2003 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik laat jullie eerst wel ff kloten, en wat het beste resultaat geeft ga ik dan ook proberen. :P

[ Voor 190% gewijzigd door Jeanious op 17-01-2003 10:50 ]

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
en een injectienaald, dan moeten we alleen nog even gaan kijken hoe we het stevig tegen elkaar aan drukken (en daarna met die injectienaald er langs) tips?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 11:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

tim je moet toch een potje hebben met aceton en daarin stukjes plastic oplossen? zodat je een soort stroop krijgt? stond ergens op zo'n site...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

offtopic:
Zo kun je ook solution maken, rubber oplossen in benzine, kun je je fietsbandjes plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

-JB- schreef op 17 January 2003 @ 08:48:
nog agressiever dan chloroform :? :|

[/offtopic]
Ja, methyl ethyl keton is nog agressiever.
Als je ook maar er teveel ervan gebruikt dan is heel het oppervlak weggevreten, tot al wel 1 mm (!) diep bij een beetje!
Erg agressief dus.
Je kunt het bij de schilder krijgen, en is iets duurder als wasbenzine geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Kun je niet van die modelbouwlijm gebruiken? Of wordt dat wit van kleur :? Die verdampt niet gelijk...maar lost wel plastic op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58711

ik heb via via altijd voor mijn plexi projecten een klein potje met speciale plexilijm
gebruikt voor normaal alleen bij fabricage gebruikt is er erg klrachtig 1 druppel voor hele rand,
is niet zo chemisch als de rest en toch binnen 1 minuut een vaste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 58711 schreef op 17 januari 2003 @ 12:26:
ik heb via via altijd voor mijn plexi projecten een klein potje met speciale plexilijm
gebruikt voor normaal alleen bij fabricage gebruikt is er erg klrachtig 1 druppel voor hele rand,
is niet zo chemisch als de rest en toch binnen 1 minuut een vaste verbinding.
tja maar het probleem is dus dat je lijm moet hebben dat dus niet gaat werken met water oid. dus er mag geen chemische reactie ontstaan waardoor het weer loslaat. kortom ik denk dat chloroform het slimste is of MEK.

maar hoe heet dat potje super lijm van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73031

MEK is dat zoiets al thinner? of is het thinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 17:04

McFizban

Hackito ergo sum.

Ander leuk spul om te gebruiken: Bison ontvetter.
Afbeeldingslocatie: http://www.bison.nl/upload_art//product/20-1477.gif
Koop je gewoon bij de Gammel voor een paar euro. Daar kan je (naast plexi) ook PVC mee oplossen.
Werkt voor de rest hetzelfde als aceton/chloroform. Dus ook in een geventileerde ruimte gebruiken.
(Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat dit het overbekende MEK is. Dit is niet uit de datasheet te halen)

Oh ja: thinner (trichloorethaan,tri) zat vroeger in Tipp-Ex. Kon je ook in kleine potjes als Tipp-Ex verdunner kopen.
Voor de scheikundig nieuwsgierige: 1,1,1-Trichloorethaan CH3CCl3

MEK = methyl ethyl ketone = 2-butanone C2H5COCH3 Lijkt op aceton, maar is iets minder vluchtig.

[ Voor 54% gewijzigd door McFizban op 17-01-2003 14:00 . Reden: Want spelen met oplosmiddelen is fijn! ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 07:38

rimpeldinky

nani?

maar tim, jouw res. zat had je toch al gelijmt met chloroform, en da reageerd blijkbaar met dat UV kleurspul van jou..... wan je res is lek

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
tim z'n reservoir zat gelijmt met plexi lijm van de groothandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53886

Oh ja, TriChloorEtheen (de ouwe bovenstebeste 'Tri') werkt echt heel goed. Dat is topspul! Het huilen stond mij ook nader dan het lachen, toen het acht jaar geleden verboden werd... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 16:05
Je kan misschien hard plastic lijm van Bison gebruiken. Dat is transparant en waterbestendig. Bij de vochtbestendigheid staat zeer goed. Lijkt mij dat er dan ook geen water doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Tijl schreef op 17 January 2003 @ 15:06:
Je kan misschien hard plastic lijm van Bison gebruiken. Dat is transparant en waterbestendig. Bij de vochtbestendigheid staat zeer goed. Lijkt mij dat er dan ook geen water doorheen komt.
Nee, dat heb ik ook gebruikt voor m'n CarPC kastje en het geeft waardeloze lijmnaden (zowel optisch als mechanisch). Na de eerste keer lijmen kon ik het ding zo weer in stukken breken. Daarna opniew geprobeerd met harder aandrukken, wat er bagger uitziet.
Afbeeldingslocatie: http://www.carpc.nl/photos/e311power1.jpg

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-06 19:57

eagle

-beast

Loctite gebruiken ( te koop bij de betere ijzerwarenvakhandel 8)
http://www.loctite.be/be/PRODUCTS/460.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
eagle schreef op 17 January 2003 @ 22:03:
Loctite gebruiken ( te koop bij de betere ijzerwarenvakhandel 8)
http://www.loctite.be/be/PRODUCTS/460.htm
Ik heb dit staan:
http://www.loctite.be/be/PRODUCTS/401.htm

Nou het lijmt wel. maar met een beetje kracht springt die verbinding weer los.
Wel makkelijk hoor als je Rheobus weer eens stuk gaat. Of je wilt hem verder modden.
Afbreekhobbymesjes tussen de 2 plexiglas delen beetje wippen en het is los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56
ja, maar is die lijm watervast????
chloroform werkt beter omdat het smelt ipv lijmt, dus er is geen verschil tussen de naad en de rest van het plexie in stevigheid

edit: we hebben het over water res. dus het is niet de bedoeling dat ze uit elkaar vallen als je er een tik tegen geeft :P

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 17-01-2003 22:29 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:33

mr_petit

opperprutser

McFizban schreef op 17 januari 2003 @ 13:37:

Oh ja: thinner (trichloorethaan,tri) zat vroeger in Tipp-Ex. Kon je ook in kleine potjes als Tipp-Ex verdunner kopen.
Voor de scheikundig nieuwsgierige: 1,1,1-Trichloorethaan CH3CCl3
thinner is niet hetzelfde als trichloorethaan.

thinner is een samenstelling van stoffen met als hoofdbestanddeel tolueen. (tri zit er helemaal niet in.

('k kom er net achter dat ik nog bijna 5L tri heb staan.... (daar maakte ik vroeger elektromotortjes mee schoon)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Geven ze chloroform zo mee bij de apotheek jah? :/

maarruh, me opa maakte zelf aquariums, grote glazen bakken die ook op de 1 of andere manier verlijmt waren en wel meer dan 30 jaar hielden jah :*)

denk dat ik maar es in een aquarium zaak ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 14:11
ik gebruik vloeibare seconde lijm van bison en dat is echt heel sterk en je ziet het niet.

Dat kan volgens mij ook tegen water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle

eagle

-beast

Xavier schreef op 17 januari 2003 @ 22:26:
[...]

http://www.loctite.be/be/PRODUCTS/401.htm

Nou het lijmt wel. maar met een beetje kracht springt die verbinding weer los.
goed ontvetten helpt voor elke lijmverbinding en de 401 is toch echt anders dan de 460 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

Rebels schreef op 17 januari 2003 @ 22:49:
Geven ze chloroform zo mee bij de apotheek jah? :/
Nee, ga eens langs met je bouwwerk bij de technische afdeling van een ziekenhuis, daar hebben we het wel, kan je hem daar in elkaar lijmen, ze zullen het leuk vinden je daarbij te helpen....

(Dicht bij het AMC? Ga er dan heen, afdeling MTO (Medisch Technisch Onderzoek), daar zit een lijmdeskundige, daar kan niemand tegenop, een koelkast met wel 100 soorten lijm en die vent weet ook nog welke je waarbij moet gebruiken en een hele grote pot Chloroform..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
AMC, waar zit dat ook al weer? amsterdam toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hmm, beetje ver fietsen ;) ik probeer de da ofzo wel :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
-JB- schreef op 17 januari 2003 @ 23:36:
AMC, waar zit dat ook al weer? amsterdam toch?
daar kom ik woensdag nog ivm intranet site :D :)
ffies kijken of ik wat kan regelen. en anders laat ik de vriendin van me pa wat voor schrijven :P dies arts en inmiddels gespecialiseerd naar psychiater.

kortom Wabs, -Partyboy-, Jeanious kijk uit ze houdt jullie in de gaten en schrijft alles over jullie op :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71405

Aceton is een oplosmiddel.

Het lost voornamelijk plastic op e.d.

Het kan dus idd even zijn dat je plexiglas een klein beetje oplost. maar helemaal stevig zal het nooit zijn.

Neem bijvoorbeeld een lijm van bison. Die plakt echt heel goed. en is nog stevig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
big brother???.... :? oops.....

En voor Da_Dragon, voor de 10e keer :Z :/ , het wordt VEEEL STEVIGER DAN LIJM, het breekt namelijk naast je las-naad en dus sterker dan plexi zelf..... })

hmmmmm.... kan dat eigenlijk wel?? :? :? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Wabs op 18-01-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68203

kun je plexi ook niet perfect lijmen met locktite?? (en waterdicht)
locktite is zowat de sterkste lijm die ik ooit gezien heb...
ik heb het eens getest met plastiek. 2 stukken aan mekaar lijmen, en de plastiek breekt, niet de lijm....
ik zal het eens uittesten op plexi... als m'n exames gedaan zijn....
(locktite is ook gevaarlijk. dat spul wil je niet in je ogen of tussen je vingers krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 18 januari 2003 @ 00:59:
[...]

daar kom ik woensdag nog ivm intranet site :D :)
ffies kijken of ik wat kan regelen. en anders laat ik de vriendin van me pa wat voor schrijven :P dies arts en inmiddels gespecialiseerd naar psychiater.

kortom Wabs, -Partyboy-, Jeanious kijk uit ze houdt jullie in de gaten en schrijft alles over jullie op :D :)
Als je het zoekt, vanaf hoofdingang naar de bieb lopen, daaromheen, dan trappenaf helemaal naar beneden, en het zit dan links helemaal in de hoek...... (Bijna bij de universiteits ingang, die zit een etage hoger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is het breken naast de lasnaad niet omdat het plexiglas broos wordt :?

Het lijkt mij namelijk dat bij het verweken van het plexiglas stoffen onttrokken worden die een paar mm verder weer vast worden. Dan krijg je wel een hele sterke lasnaad, maar omdat het plexiglas er naast te bros wordt om iets te kunnen houden breekt het.

(het is maar een idee, ik ben geen chemicus)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

ik heb mijn plexiglas koker vast gemaakt met chloroform lijm het werk echt goed! je moet wel meerdere lagen erop smeren voor betere dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 05:42
Anoniem: 68203 schreef op 18 januari 2003 @ 05:10:
kun je plexi ook niet perfect lijmen met locktite?? (en waterdicht)
locktite is zowat de sterkste lijm die ik ooit gezien heb...
ik heb het eens getest met plastiek. 2 stukken aan mekaar lijmen, en de plastiek breekt, niet de lijm....
ik zal het eens uittesten op plexi... als m'n exames gedaan zijn....
(locktite is ook gevaarlijk. dat spul wil je niet in je ogen of tussen je vingers krijgen...)
ja, met locktite gaat t ook zeer goed. wel op de vingertjes passen, anders heb je een groot probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

wat gebeurt er dan als je locktite op je handen krijgt ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle

eagle

-beast

Anoniem: 71531 schreef op 18 January 2003 @ 13:05:
wat gebeurt er dan als je locktite op je handen krijgt ? :?
dan plakken ze aan elkaar 8)7

tis btw Loctite (we verkopen dat spul bij ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 62261 schreef op 18 January 2003 @ 09:32:
[...]
Als je het zoekt, vanaf hoofdingang naar de bieb lopen, daaromheen, dan trappenaf helemaal naar beneden, en het zit dan links helemaal in de hoek...... (Bijna bij de universiteits ingang, die zit een etage hoger.)
waar ben ik dan aangekomen? ik moet iig woensdag naar het CMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 18 January 2003 @ 14:15:
[...]

waar ben ik dan aangekomen? ik moet iig woensdag naar het CMO
MTO, dat is echt de onderzoeks en ontwikkelingsafdeling van het AMC, daar is bijv. ook de wereldberoemde klapschaats ontwikkelt.......
Neem je bakje, mee, vertel je verhaal en ze zullen je vast wel helpen. (Neem foto's mee van je andere kasten, en waarschijnlijk kom je er niet meer weg....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 62261 schreef op 18 January 2003 @ 17:10:
[...]

MTO, dat is echt de onderzoeks en ontwikkelingsafdeling van het AMC, daar is bijv. ook de wereldberoemde klapschaats ontwikkelt.......
Neem je bakje, mee, vertel je verhaal en ze zullen je vast wel helpen. (Neem foto's mee van je andere kasten, en waarschijnlijk kom je er niet meer weg....)
sleep dan wel laptop mee.. wat voor een bakje raad jij aan? glas/ plastic ? wat spies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plexyglas, dat is heel erg makkelijk te verlijmen, mocht Chloroform niet lukken dan hebben ze daar wel iets anders voor je.
Er zitten ook glasblazers, die kunnen je wel met een eventueel glasproject helpen......

Gewoon aardig vragen aan ze en vooral foto's laten zien, dan worden ze enthousiast en willen ze zo meer voor je doen.......

(Wel eens aan een versnellingsmeter van een zwemmer gedacht? Men neme een werphengel, men monteren een sensor wieltje erop, knopen het draadje om de nek van de zwemmer, en gaan..... Marcel Wouda heeft het gedaan.... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
hmm, maar als je dus naar het AMC gaat moet je het daar ter plekke laten lijmen :(
en als je daar aankomt met 4 reservoirs zullen ze wat minder vrolijk zijn :(

ik ben nu bezig met wat expirimentjes met het oplossen van plexi in aceton, zodat je een stroperig goedje krijgt, dit is idd al een STUK stekere verbinding op grote oppervlakte, maar nog niet sterk genoeg.
deze week weer ff nieuwe "plexilijm" "maken", en dan ff met een paar lijm klemmen erop gaan lijmen, misschien dat je onder druk een beter verbinding krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik denk dat het slim is om gewoon in de hoekjes anders kleine kubusjes te lijmen wat ik zei of evt. een dubbele eindes.. dus 2 deksels.. dat eentje er dus in zet en de andere er tegen..

btw ik zit te denken om een glazen potje oid mee te nemen moet ffies zoeken en dan kan het daarin kortom hoef ik geen plexi mee te slepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58966

Ik ben zelf ook van plan (ooit) een plexi reservoir te gaan maken. Ik ga eerst chloroform proberen te halen en anders lijkt epoxyhars mij ook een mooie oplossing. Ik heb hier nog van Bison doorzichtige epoxy hars liggen. Volgens het pakje kan het 180 kilo/cm aan. En ik heb hier een gelezen dat de oplosmiddelen ervoor zo sterk zijn dat je glas er meteen bij oplost (het zat toen op iemands glazen window). Dat lijkt mij wel geschikt :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dat is idd wel een plan, maar ik zou nog wel een paar rest stukjes plexi meenemen zodat je het kan testen :) en natuurlijk wel het resultaat meenemen >:) (en lijm/chloroform natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wabs schreef op 19 January 2003 @ 18:00:
dat is idd wel een plan, maar ik zou nog wel een paar rest stukjes plexi meenemen zodat je het kan testen :) en natuurlijk wel het resultaat meenemen >:) (en lijm/chloroform natuurlijk!)
Ik zou idd wel een stukje meenemen, anders zien ze je meteen al aan voor een crimineel, dat je dan wat meevraagt zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden, maar het beste is echt om je kubus mee te nemen, want ik weet niet welke regels ze precies hebben met het meegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 62261 schreef op 19 januari 2003 @ 18:11:
[...]
Ik zou idd wel een stukje meenemen, anders zien ze je meteen al aan voor een crimineel, dat je dan wat meevraagt zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden, maar het beste is echt om je kubus mee te nemen, want ik weet niet welke regels ze precies hebben met het meegeven...
k, dat betekend dus dat ik mijn plexi resevoir al klaar moet hebben :)
hebbie icq / msn? mail me maar ffies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 19 januari 2003 @ 18:19:
[...]

k, dat betekend dus dat ik mijn plexi resevoir al klaar moet hebben :)
hebbie icq / msn? mail me maar ffies..
You've got mail.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Ik was bij RU58 in den haag en die had gewoon plexiglas lijm en zei dat het heel gemakkelijk te lijmen was. 2 Soorten waarvan 1 vullende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40255

aceton???? nee man.. chloroform.. dan heb je het gevoel dat je niet aant lijmen bent maar zelf aan het extruderen...

met chloroform word het pas echt mooi.. Je moet idd alleen connecties hebben met iemand die op een lab werkt. Gelukkig doe ik dat dus het was vrij makkelijk.
Als iemand wat wil kan hij het binnenkort komen HALEN. Ik ga die zooi niet via de post versturen.. Maar voordattik weer wat heb zal nog wel een week of 3 duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Woonplaats jammer joh
Is da ver fietsen ?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40255

Bij jou vandaan? moh kilometertje of 80...

ontopic: Dat stukjes plexi oplossen in aceton om als stroop-lijm te gebruiken verhaal klinkt wel logisch, normaal met het tussenvloeien van de aceton tussen de oppervlakken is de aceton al verdampt voor hij enigszins kan oplossen...... hoe lost plexi erin op dan? goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
offtopic:
ik ben weer online (wabs had ff m'n voeding gesloopt :(, k heb nu ff een andere geleend .....)

mm, ik ben nu aan het expirimenteren met plexi tegen elkaar aan houden, en dan aceton op de naad leggen, het vloeit er perfect tussen, is superwaterdicht, en na een nachtje drogen krijg ik 2 plaatjes die haaks op elkaar staan, amper van elkaar af (met héél véél kracht breekt het af)

werkt echt super :), ik moet alleen nog ff een injectienaald fixen om de aceton netjes op de naad te krijgen, en niet ernaast :P

ik denk dat ik op deze manier m'n reservoir in elkaar ga zetten, is echt héél sterk :)

chroloform vind ik toch niet zo'n tof idee, beetje link..... maar misschien dat als het Tim goed bevalt dat ik het alsnog met chroloform ga doen......., k zie wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door -JB- op 21-01-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55479

chloroform doet wonderen :D
daar had ik op me oude school plexi mee aan elkaar gelijmt en dat werkte dus echt perfect, het eindresultaat was dat het plastic echt aan elkaar versmolten was en dus als je het kapot sloeg eruit zag of het 1 stuk plexi was :D:D

alleen ius het zo lastig aan te komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ben vandaag naar het AMC geweest. had eerst presentaties tot 16.20 uur :| kon dus pas laat naar het MTO toe. toen ik eindelijk na wat lopen en 5 etages lager aan gekomen te zijn. was de afdelingshoofd nog aanwezig :) . aardige man ik heb toen verteld wat ik wou en hij heeft laten zien wat problemen is met lijmen..

het blijkt dus wat ik ook zag is dat er spanning in het plexi zit. dit gaat hij eruit halen door het plexi te verhitten had ie het over en daarna weer te laten afkoelen. hierdoor zou de spanning weggaan en gaat het plexi niet kapot enzow. helaas betekend dat het werk van gisteren. 2 plankjes met de 2 slangtules en aan de andere kant de bijvul mogelijkheid / ontluchtings kraantje voor nix te zijn geweest. omdat er dus teveel spanning op staat en dit zou het plexi breken.

vervolgens zat die man met een prob met een database systeem dat zwaar verouderd was. hij zag dat ik dus wel een beetje aan het klussen ben en dus stelde hij voor om te kijken of ik dus een dbase voor hem maak en dat hij dan voor mij evt het 1 en ander kan doen.
kortom dit ga ik doen :P

helaas hebben ze pas over 2 weken tijd ofzow dus dan pas kan ik fotoz posten van me nieuwe resevoir. dat wordt iig door professionals gemaakt :)
ook nog een leuke is wat ik snel zag is dat ze een CNC frees hebben. helaas had ik ffies geen tijd voor een rondleiding. dit doe ik de volgende keer wel en dan ga ik denk ik meteen kijken wat ik wil en kan :) :P

* ReseTTim snapt nu waarom het AMC bestaat :)

owja in de onderstaande is de mail die ik had gehad van de afdelingschef van hoe het misschien gedaan gaat worden.
uit mailtje
Het lijmen van PMMA met chloroform berust op het plaatselijk oplossen
van het PMMA waarna je na uitharding een goede en mooie verbinding
krijgt. Wij gebruiken hier een iets vriendelijker middel; "Ruderer-108"
(=dichloormethaan) wat nagenoeg hetzelfde realiseerd.
Het probleem met het verlijmen van PMMA is dat er vaak cracking/crazing
kan optreden wanneer er in het PMMA nog spanningen aanwezig zijn.
(Vaak is het verstandiger om PC (Polycarbonaat) te gebruiken.)
We kunnen dit controleren op ons polarisatiefilter en evt. voor je
uitgloeien.
volgende keer als ik er ben zal ik wel een digicam meenemen zodat ik het cracking waarover hij het heeft kan laten zien. ik heb het gezien en dat zag er niet fijn uit kan ik je zeggen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73898

Kan je niet wat met een scheikunde leraar regelen, er zijn volgens mij best wel wat minder gevaarlijke stoffen die plexiglas smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Anoniem: 73898 schreef op 22 januari 2003 @ 18:58:
Kan je niet wat met een scheikunde leraar regelen, er zijn volgens mij best wel wat minder gevaarlijke stoffen die plexiglas smelten.
nuh niet nodig :) iig voor mij dan... want ik laat het doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReseTTim schreef op 22 January 2003 @ 18:40:Verhaal* ReseTTim snapt nu waarom het AMC bestaat :)
Ik weet dat ook, ik heb daar een half jaar stage gelopen als instrumentmaker, ze hebben idd ook een CNC freesbank (Twee maal) en een CNC draaibank, helaas draaien de CNC banken op een zeer verouderde aansturing, misschien is dit in de afgelopen twee jaar veranderd, ze wilden het toen al....

En het is idd gewoon leuk om eens gezien te hebben....

ik zal meneer de Vries ook nog ff een mailtje sturen, wel leuk dat ze ook meteen een beetje dankbaar gebruik maken van jouw talent.....

Succes verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dit is dus wat ik al dacht.
[rml]Resistor in "[ CM] plexi lijmen met aceton niet geheel"[/rml]
Tenminste, zo zie ik het.

Valt mee dat ik met zo'n beperkte kennis van scheikunde toch een aardig eind kom.

Ik wil zelf ook eens aan de gang met plexiglas om een reservoir te maken.
Nu ik dit allemaal heb gelezen zie ik dat het een heel gedoe is om het goed waterdicht en sterk te krijgen.

Mijn idee was gewoon 2 u's te buigen mbv een mal en een verfbrander op de laagste stand en die dan in elkaar laten grijpen, zodat het er van boven
code:
1
2
3
4
5
6
7
| |
| |
| |
\ |
 ||
 ||
  U

uitziet.

Naast het smalle stuk komen de drives te zitten, dat is maar een cm of smaller breed, de punt is te zien aan de voorkant van de case om het niveau af te lezen, aan de achterkant komt een ccfl te zitten die het verlicht.
Het moederbord zit links van het brede stuk, ik denk dat hij op ongeveer 1/4 van rechts van de cd-rom komt te zitten (het brede stuk is in gedachten 5 cm breed).

Het 2e stuk plexiglas is dus de achterwand, de bodem en het deksel met gaten voor vullen, toevoer van gekoeld water uit de radiator en afvoer naar de pomp die het naar de warmtebronnen pompt.

Ik zat dus ook met het probleem van goed aan elkaar lijmen, omdat de rechterkant zo strak mogelijk tegen de zijwand aan komt, en ik wil het reservoir niet zichtbaar hebben, maar ik wil niet de vertikale uit laten steken, omdat daar de meeste kracht op komt te staan, door de waterdruk en de druk van de slangaansluitingen, en de vuldop (ik wil een dop van een kunststof 1,5 literfles van de fles af dremelen, en bovenop het reservoir lijmen (natuurlijk over een gat), maar ik wil niet de bovenkant in mijn handen hebben als ik hem te strak vastdraai)

Ik ga denk ik kleine hoekjes gebruiken, met een spijkertje ofzo om het te verstevigen. Aceton of chloroform lijkt mij na dit te hebben gelezen toch iets te moeilijk.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Stukje ontwerp, dit komt dus rechtsonder, 
het driehoekige stukje komt aan de buitenkant.

| |
 | |
 | |\
 | | \
 | |  \
 | |   \
 | |    \
 | |     \
 | |      \
 | |  ||   \
 | |  ||    \
 | |  ||     \
======||========

| |  = vertikaal plexiglas (zijwanden)

||   = spijkertje o.i.d. in een te boren gaatje, vullen met lijm

==   = horizontaal plexiglas (onderkant/achterkant/bovenkant)

|\   = een klein stukje plexiglas, met een gaatje voor het 
| \    spijkertje, 
|  \   aan een kopse kant geboord

Het spijkertje voorkomt dus verschuiven naar buiten, maar er is geen trekkracht, dat moet de lijm doen.

Ik moet het reservoir dus een cm naar links verplaatsen, om wat ruimte voor versteviging te krijgen.

Sorry voor dit offtopic gedoe, maar dit blijft door mijn hoofd spoken, en ik moest het ergens kwijt, en ik heb geen zin om hier een topic over te openen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734203

Voor mensen die nog op zoek zijn naar informatie rondom het lijmen van plexiglas, ik kwam afgelopen weekend zelf dit artikel tegen waar het helder wordt uitgelegd. Misschien dat andere er nog iets aan hebben!

Spam

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 14-02-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Kerel, kijk eerst naar de datum van het bericht 22 januari 2003 ??
Was het nou echt zinvol om daar een topic van 13 jaar oud te kicken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Misschien dat het aan mij ligt maar ON-duidelijker kan volgens mij niet. Er wordt geschreven over een flacon, en een naald etc maar de plaatjes laten een dikke tube zien waar een berg lijm uitkomt. Of dat stukje waar vertelt wordt dat je de flacon moet inknijpen...... Dit dus:

Knijp de lucht uit het flacon en houd deze ingeknepen als u het flacon omdraait. Zo voorkomt u dat de dunne lijm uit de naald druppelt (duidelijk), door het flacon ietsje los te laten blijft de lijm in het flacon (huh?). Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, veeg de druppels niet weg, maar laat ze verdampen (en hier was ik de weg kwijt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Utreg72 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 19:20:
Kerel, kijk eerst naar de datum van het bericht 22 januari 2003 ??
Was het nou echt zinvol om daar een topic van 13 jaar oud te kicken ?
offtopic:
Had z'n naam gegoogleet hij reageert op ouwe topics om zijn eigen webshop/site te promoten

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitsThatByte.nl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 18:42

BitsThatByte.nl

Bedrijfsaccount bitsthatbyte.nl
-

[ Voor 100% gewijzigd door BitsThatByte.nl op 09-02-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nogal een kick van een oud topic. Aangezien er nu niet echt discussie waarde is doen we er een slotje op. Iemand met een vraag over het lijmen kan nog altijd een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.