Surfen wordt na 10 minuten onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo mensen,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn internet verbinding; het zit zo:

Als ik de computer opstart kan ik ongeveer 10 minuten surfen, daarna lukt het me niet meer om een site te openen. Ik heb dit geprobeerd met Internet Explorer 6 en Mozilla 1.2.1. Dit gebeurd dus pas na ongeveer 10 minuten. Het rare is, dat ik nog wel gewoon kan MSN'en, ik kan downloaden van Kazaa of andere p2p clients; en mailen gaat ook nog. Maar browsen dus niet. Als ik mijn pc reboot en opnieuw inlog is het hetzelfde verhaal: 5 tot 10 minuten surfen, daarna is het afgelopen.

* da_rippah Systeemspecs:
PIII 450
458 mb SDRAM
ISP: Chello (ik heb een Terrayon modem)
Win 98 (geen SE naar mijn weten)

* da_rippah Wat ik algeprobeerd heb:
* Virusscanner gedraaid (mcAfee)
* Viruscanner en Firewall uitgezet
* Andere browser geprobeerd (IE ipv. Mozilla 1.2.1)
* Ad-Aware gedraaid (wel spyware gevonden, maar heeft het probleem niet opgelost)
* Cache/Cookies van IE geleegd.

Voor ik Win 98 er opnieuw op ga zetten wil ik hier even vragen of iemand hier weet wat ik hier aan kan doen :)
Alvast bedankt :)

Verwijderd

Toevallig een 10/100 netwerkkaartje ? Ik had het dat de gegevensoverdracht op auto stond, toen ik hem op 10 Mbit full duplex zette was het probleem verholpen

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Idem, zelfde methode gebruikt om het euvel te verhelpen...

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

je zou bijna denken dat het aan de DNS instellingen ligt...

maar aangezien de mail wel werkt (die ook DNS iets van mail en pop.chello.nl zal gebruiken?)

en je hebt ook geen echt netwerk thuis dus....

vreemd, kazaa kan de boel soms ook wel eens flink dichtplakken let daar ook op

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• da_rippah
Toevallig een 10/100 netwerkkaartje ? Ik had het dat de gegevensoverdracht op auto stond, toen ik hem op 10 Mbit full deplex zette was het probleem verholpen
Ik weet niet of ik een 10/100 netwerkkaart heb; waar kan ik dat zien? En als ik er zo een heb, hoe kan ik de gegevensoverdracht dan veranderen?

En KnEuTeR: Als de DNS instellingen fout zijn, zou het dan niet zo zijn dat het internet vanaf het eerste moment platligt? In mijn geval is dat dus niet zo!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 21:31

switchboy

-ruimte te huur-

maar het kan idd kazaa zijn heb ik soms (heb ook chello) last van vooral als er veel mensen bij je downen oplossing : zet maar 1 of 2 upload slots aan en geef ze een maximum banthwich ipv unlimeted ;)

[ Voor 1% gewijzigd door switchboy op 17-01-2003 16:05 . Reden: smily klopte niet ;) ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• JJapie
  • Laatst online: 20:59
da_rippah schreef op 17 January 2003 @ 09:27:
[...]

Ik weet niet of ik een 10/100 netwerkkaart heb; waar kan ik dat zien? En als ik er zo een heb, hoe kan ik de gegevensoverdracht dan veranderen?

En KnEuTeR: Als de DNS instellingen fout zijn, zou het dan niet zo zijn dat het internet vanaf het eerste moment platligt? In mijn geval is dat dus niet zo!
In windows 98: rechtermuisknop op netwerkomgeving, en dan eigenschappen.
Als het goed is zie je dan je netwerkkaart (met vaak in de typenaam aangeduid oftie 10 of 10/100 is). Als je nu op die netwerkkaart klikt, en dan op de knop eigenschappen klikt, dan krijg je een scherm met de configuratie van de kaart. Neem het tabblad geavanceerd, en kijk in het rijtje bij de lijnsnelheid (of media type) en zit deze op 10mbit full duplex...

Dit zou moeten werken..

edit:

BTW, zit jij ook op het SGA??

[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 17-01-2003 16:22 ]

• da_rippah
Ik weet al wat het probleem is, ik dacht eerst dat het truukje van SoftIce het was (Internet Explorer herstellen) maar het heeft volgens mij te maken met mijn firewall. Als ik hem aanzet doet het internet het wel; zet ik hem uit, dan kan ik niet meer surfen :?

offtopic:
Yep :) Zit op het SGA

[ Voor 9% gewijzigd door da_rippah op 17-01-2003 16:23 ]

Pagina: 1