Kan pc (af en toe) wel zien maar niet pingen (winnt<>winxp)

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
hallo

ik heb een probleem met mijn netwerk.
ik heb op mijn laptop windows xp home staan en wil hiermee inloggen op een winnt netwerk.

ik kan (af en toe, als ie er zin in heeft) de computers op het netwerk wel zien in netwerkomgeving. ik kan ze alleen niet pingen (ook niet op ip adress)

Tevens wil ik internetten via de proxy van het netwerk.
heb daar voor volgens mij wel het juiste ip-adress en poort geinstaleerd. (staat op de andere computers net zo namelijk) maar toch werkt dit niet (kan ook niet naar de proxy pingen). dit kan vanaf alle andere pc's wel maar kan geen verschillen vinden in de netwerkinstellingen.

iemand een idee waar dit alles (ik weet dat het veel is maar ik ben nu eenmaal niet zo handig met netwerken) aan (kan) liggen?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien een brakke kabel ofzo, die soms wel en soms geen contact maakt.

• dexter07051982
dat is het niet. ik trek dat ding namelijk uit mijn desktop pc (wel winnt) en stop deze dan in mijn laptop (winxp).

in de gewoone desktop pc werkt ie namelijk wel goed.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Mischien voor het goede domein gekoezen?
Als die daar aanwezig is?
Misschien........

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• dexter07051982
domain is ook gewoon overgenomen van de pc. (gewoon werkgroep) maar kan ook soms een ander domain vinden.

• marquis
staat je netwerkkaart wel op de goede snelheid

• dexter07051982
pakt ie die niet automatisch dan?
(het is namelijk gewoon een 10/100 Mbit kaart die thuis wel automatisch pakt (winme winxp netwerk thuis)

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
WinXp kan veel problemen hebben met het aanmelden op een NT server.....
Dus check ff micosoft.com, ik weet niet zeker of daar al een oplossing voor is...
XP heeft moeite met de afwezigheid van de active directory namenlijk.

(Mijn iRacing Profiel)

• marquis
Soms werkt dat wel, maar als je netwerk op 10Mbit staat dan kun je het beter hard erin zetten dan erzelf voor laten kiezen.
Hij wil nog wel eens gaan switchen, zoiets van , zal ik het wel of niet...
Vaak wordt ook eerst de snelheid getest en om dat te voorkomen kan je beter gewoon hard kiezen.
Kijk gelijk ff of `ie op full duplex staat...
Kan ook een oorzaak zijn.

• dexter07051982
hard instellen helpt niet.

ik kan de pc trouwens wel het commando ping sturen maar krijg dan iedere keer time-out bij opdracht.

kan mijn eigen pc wel gewoon pingen.

moet ie trouwens op full duplex of op half duplex staat? (werkt trouwens geen van beide maar gewoon voor de info)

[ Voor 26% gewijzigd door dexter07051982 op 17-01-2003 09:02 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
heb je een (norton) firewall erop staan?

• dexter07051982
nope (tenminste niet dat ik weet en staat ook niet bij de geinstalleerde programmas (wel de virusscanner van norton)

en moet ik toruwens half of full duplex hebben? (even algemeen want het werkt bijde niet)

maakt het trouwens ook uit wat het netwerkadres van de netwerkkaart zelf is (en wat is dit eigenlijk precies) (is dus niet het ip adress van de pc)

[ Voor 27% gewijzigd door dexter07051982 op 17-01-2003 09:07 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik weet dat het drastisch is maar ik zou toch op beide computers de hele netwerk configuratie verwijderen. Koude start en dan weer het netwerk installeren op beide computers. Dan weer koude start en dan pas proberen of het werkt.

Als het dan nog niet werkt, wat bij mij het geval was moet je toch de kabel vervangen / testen en met de software van de netwerkkaarten testen of je netwerkkaarten wel 100 procent in orde zijn.

Verwijderd

Als het een probleem van Norton was, dan deed de ICMP ping het namelijk helemaal niet.

• dexter07051982
het opnieuw maken instellen van het netwerk is niet echt mogelijk. ik ben namelijk niet de systeembeheerder van de nt-pc. Dus zal dit niet echt een optie zijn.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 09:15:
Als het een probleem van Norton was, dan deed de ICMP ping het namelijk helemaal niet.
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad: ping time-out en toen kwam dat door Norton...

Verwijderd

het opnieuw maken instellen van het netwerk is niet echt mogelijk. ik ben namelijk niet de systeembeheerder van de nt-pc. Dus zal dit niet echt een optie zijn.
Kun je die netwerkkaarten dan niet testen? Als je een beetje bekend merk hebt dan is er heus wel diagnostische software aanwezig

Verwijderd

Als ik m'n laptop op een netwerk wil aansluiten dan moet ik de kabel ingestoken hebben voordat ik de laptop aanzet anders werkt m'n netwerk niet misschien dat dit bij jou ook het geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 09:27 ]

• dexter07051982
kan als ik de kabel terug steek in de gewone pc wel pingen enzo. werkt dan allemaal perfect. en ook nog snel
dus die kaart is vast wel goed

• dexter07051982
opnieuw opstarten help niet. iemand anders nog een idee?
kan de pc's dus soms wel in netwerkomgeving zien.
kan ze wel het commando ping sturen (vind ie ze ook wel) maar krijg ik iedere keer een time-out.

de netwerkkaarten werken goed. kan ze vanaf een andere pc allemaal wel pingen en ook de pc zelf kan ik pingen (127.0.0.1)

• marquis
Sorry , ben er ff uit geweest.
Full duplex wil zeggen dat ie heen en weer op een lijn tegelijk een pakketje kan versturen.
Op half duplex wacht hij tot `ie echt de ruimte krijgt omte mogen verzenden.
De hub moet wel full duplex ondersteunen wil het werken.
Wordt misschien jou computernaam steeds gekikt door de netwerkbeheerder?
Wij bekijken steeds het netwerk en als er een vreemde naam in voorkomt dan kicken we deze computer.
Is da misschien bij jou ook mogenlijk?

• marquis
En je heb het ook over een netwerkadres, bedoel je een mac adres?

Verwijderd

Welk ip adres gebruikt je vaste werkstation? Is dat dynamisch of statisch?
Je hebt het over het ip adres 127.0.0.1 bij je laptop, dit is een loopback adres en kan niet gebruikt worden in een netwerkomgeving! Heb je dit zelf ingesteld of is dat automatisch verkregen?
Ik zou eerst eens kijken in welke range de ip adressen liggen van de andere werkstations.
Er is ook nog een hele kleine kans dat de er op de switch waar je vaste werkstation achter hangt een trage flush ingesteld is. Dan zou je gewoon even geduld moeten hebben.

Post eerst even de uitkomst van ipconfig /all hier.
Pagina: 1