Ik draai thuis op mijn servertje Debian 3.0, en heb gisteravond een nieuwe kernel gebakken (2.4.20)...
Alles goed en wel, lilo gedraait, geen foutmeldingen, maar bij het booten krijg ik bovenstaande melding, dat 80 gaat eindeloos door en verschijnt om de zoveel seconden.
Ik heb in de LILO doc's gekeken en daar staat dat die '01' een fysieke error betekent, en dat 80 een time-out betekent. Het vreemde is echter, als ik het systeem opstart van de rescue-disk dan werkt mijn systeem volledig en doet de schijf waarmee ik boot (/dev/sda, /boot = /dev/sda1) het gewoon perfect, zelfs nadat ik'm flink gepest heb met hdparm -tT... Ik ben radeloos
Mijn schijfindeling: (don't ask)
Mijn /etc/lilo.conf:
Ik gebruikt al een aardige tijd Linux (en LILO), maar ik ben dit werkelijk nog nooit tegengekomen en ik heb ook geen idee wat ik hieraan kan doen... wie kan mij helpen? (ga me aub niet richting google en de search pushen, die heb ik al leeg gemolken zonder enig resultaat anders dan wat informatie over die foutmelding)
Alles goed en wel, lilo gedraait, geen foutmeldingen, maar bij het booten krijg ik bovenstaande melding, dat 80 gaat eindeloos door en verschijnt om de zoveel seconden.
Ik heb in de LILO doc's gekeken en daar staat dat die '01' een fysieke error betekent, en dat 80 een time-out betekent. Het vreemde is echter, als ik het systeem opstart van de rescue-disk dan werkt mijn systeem volledig en doet de schijf waarmee ik boot (/dev/sda, /boot = /dev/sda1) het gewoon perfect, zelfs nadat ik'm flink gepest heb met hdparm -tT... Ik ben radeloos
Mijn schijfindeling: (don't ask)
code:
1
2
3
4
5
6
| /dev/sda1 -> /boot /dev/sda2 -> nog ongebruikt /dev/sdb1 -> /home /dev/sdc1 -> / /dev/sdc2 -> swap /dev/sdd1 -> nog ongebruikt |
Mijn /etc/lilo.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| # /etc/lilo.conf - See: `lilo(8)' and `lilo.conf(5)',
# --------------- `install-mbr(8)', `/usr/share/doc/lilo/',
# and `/usr/share/doc/mbr/'.
# +---------------------------------------------------------------+
# | !! Reminder !! |
# | |
# | Don't forget to run `lilo' after you make changes to this |
# | conffile, `/boot/bootmess.txt', or install a new kernel. The |
# | computer will most likely fail to boot if a kernel-image |
# | post-install script or you don't remember to run `lilo'. |
# | |
# +---------------------------------------------------------------+
lba32
boot=/dev/sda
root=/dev/sdc1
install=/boot/boot-menu.b
map=/boot/map
delay=20
vga=normal
default=Linux-2.4.20
image=/boot/vmlinuz-2.4.20
label=Linux-2.4.20
read-only
image=/boot/vmlinuz-2.4.18-bf2.4
label=Linux-2.4.18
read-only
optional |
Ik gebruikt al een aardige tijd Linux (en LILO), maar ik ben dit werkelijk nog nooit tegengekomen en ik heb ook geen idee wat ik hieraan kan doen... wie kan mij helpen? (ga me aub niet richting google en de search pushen, die heb ik al leeg gemolken zonder enig resultaat anders dan wat informatie over die foutmelding)
Rookworst zonder R is ook worst.