[Internet delen] Het lukt INEENS niet meer :|

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste tweakers.

De opstelling is op het moment als volgt -->

Dial Up 56K verbinding --> mijn computer (Win XP Pro SP1) --> switch --> zusjes computer (Win XP Pro).

Als ik verbinding hebt komt er naast het standaard 100Mbit lan verbinding icoon bij mijn zusje ook een icoon te staan genaamd "Zon verbinding op Marcel" ...

Maar als ik dan MSN of de IE aanklik kan hij de pagina niet weergeven :( !!! De IP adressen staan op automatisch en lannen werkt perfect. Instellingen staan ook allemaal op automatisch. Ik heb de guide op tweakers.net gelezen van internet delen en samen met de search boden zij SERIEUS geen oplossing, ik snap er niets van :| ...

Wie kan me helpen met dit rare probleem?

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Moet dit niet naar netwerken :?

Misschien ff alles op standaard settings.... eventueel een formatje op allebei de pc's :/

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
en als je dan gebruik maakt van internet connection sharing (ICS) dat ingebouwd zit in windows XP kun je dan wel de verbinding delen??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
> NT :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zou eens vragen of je op de kabel overmag gaan.
Dan sluit je je kabel op een router en vanuit de router lieg je kabels naar de andere pc's
Niemand heeft een trage verbinding en jij hebt er geen omkijken meer naar.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Cassius
  • Niet online
gangsterjoey --> heb ik zeker al geprobeerd, het stomme is dat mijn zusje haar computer mijn verbinding perfect ziet :( ... alleen pakt hij hem niet. Ik heb hem staan op "nooit een verbinding kiezen" en dat ging eerst altijd perfect, nu geen krimp meer :'( ...

Format is ECHT geen oplossing, klaar uit. ICS ken ik echter niet, maar kun je me daar ietsie meer over vertellen ?

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op 16 januari 2003 @ 22:32:
Zou eens vragen of je op de kabel overmag gaan.
Dan sluit je je kabel op een router en vanuit de router lieg je kabels naar de andere pc's
Niemand heeft een trage verbinding en jij hebt er geen omkijken meer naar.
ADSL is er in Januari, maar tot dan willen me zusje en ik nog steeds samen op het modem, maar ineens werkt niet (switch ligt het niet aan, die werkt subliem) ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

marzzman schreef op 16 January 2003 @ 22:33:
gangsterjoey --> heb ik zeker al geprobeerd, het stomme is dat mijn zusje haar computer mijn verbinding perfect ziet :( ... alleen pakt hij hem niet. Ik heb hem staan op "nooit een verbinding kiezen" en dat ging eerst altijd perfect, nu geen krimp meer :'( ...

Format is ECHT geen oplossing, klaar uit. ICS ken ik echter niet, maar kun je me daar ietsie meer over vertellen ?
ICS: zoek maar www.google.nl ... vind je er een heleboel.

Kheb hier ook 2 xp-dozen, waarvan de 2e het niet wil snappen.... puzzelen maar.

T gekke is dat ik wel ping www.zoek.nl bijvoorbeeld kan doen, en nog reply krijg ook, maar pagina openen ho maar.

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:36:
[...]

T gekke is dat ik wel ping www.zoek.nl bijvoorbeeld kan doen, en nog reply krijg ook, maar pagina openen ho maar.
Thnx, met ICS is het gelukt. Ik moest haar computer even idd wat anders instellen (kon zeker weten niet zonder ICS !!! ) Bedankt man :) ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

marzzman schreef op 16 januari 2003 @ 22:40:
[...]

Thnx, met ICS is het gelukt. Ik moest haar computer even idd wat anders instellen (kon zeker weten niet zonder ICS !!! ) Bedankt man :) ...
Ja, mooi is dat, bij mij werkt t nog steeds niet :( Najah, morgen weer :)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:45:
[...]

Ja, mooi is dat, bij mij werkt t nog steeds niet :( Najah, morgen weer :)
Moet je die netwerk-wizard doen, zo'n diskette maken, en die op alletwee de computers uitvoeren :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

gangsterjoey schreef op 17 januari 2003 @ 00:40:
[...]

Moet je die netwerk-wizard doen, zo'n diskette maken, en die op alletwee de computers uitvoeren :)
diskette maken.... nou wordt t eng :P Bedankt voor de tip (silly me dat ik dat nog niet geprobeerd heb)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:36:
Firewalls uitgezet ?
Proxy-instellingen nakijken misschien ?
Pagina: 1