[Win2k] Sygate doet vreemd na langere tijd

Pagina: 1
Acties:

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 15:40
Ik heb laatst een pc gebouwd die ik voor fileserver/router e.d. wil gaan gebruiken (P3-650/640MB). Hier draait Win2kPro op (eveneens alle cliënts in huis). Als internet-sharing draai ik Sygate 4.2 Office Network.

Omdat ik het (nu iig) zonde vind om hem 24/7 te laten draaien ben ik eens gaan experimenteren met WakeOnLan en dat werkt uitstekend. Ik heb op de clients een simpele batch-file gemaakt die er voor zorgt dat de server start als een client aangaat. Hierdoor gaat de server alleen niet verder dan het inlogscherm van Win2k. Omdat Sygate als service draait is dat niet erg, de ICS van Sygate draait dan al heb ik gemerkt.

Echter nu heb ik dus gemerkt dat als hij langer op dat inlogscherm staat (vanmorgen eens aan laten staan, en nu vanavond weer een client gaan gebruiken) dat de internet-connectie zo goed als verloren is, ik kan eigenlijk niet meer internetten, ook niet als ik alsnog bij de server aanlog. Pas na een echte reset van de server gaat alles wel prima.

Hoe kan dit? Wat zou een reden kunnen zijn...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)