Matrox g550 heeft geen rood meer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik heb hier dus een matrox G550 dual head waar ik op de eerste uitgang geen rood meer krijg andere uigang is gewoon nog goed.
Is dit een hardwareprobleem of een softwareprobleem ?
En is het nog te maken ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk eens of er niet toevallig iets in een van je poorten zit (een pinnetje, of stof ofzo). omdat het als RGB wordt doorgegeven kan het zijn dat 1 kleur wegvalt.
het lijkt me hardware in elk geval

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 18:01
Probeer ook eens een andere monitorkabel waarschijnlijk is je monitor kabel stuk of zit hij gewoon niet goed vast.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42
Hmmmmm, soortgelijk probleem had in vande week ineens met m'n G450. Alleen bij mij was het beeld voornamelijk rood.

Op de matrox website is een technisch forum, daar moet je je probleem even posten (alleen is dat 's avonds en in het weekend wel gesloten)
Als de technical support mensen daar denken dat het een hardwarematig probleem is laten ze je dat meteen weten en vertellen ze je een RMA request in te sturen.
(Je moet dan een mailtje naar rmaeurope@matrox.com sturen en een RMA request doen, via de website kan alleen als je in N-Amerika woont. )

Mocht het een softwarematig probleem zijn (lijkt me trouwens niet als het probleem zich maar bij een uitgang voordoet) komen ze daar ook wel met een paar suggesties.

• maartenst
  • Laatst online: 03-04-2023
Terw_Dan schreef op 16 January 2003 @ 23:03:
kijk eens of er niet toevallig iets in een van je poorten zit (een pinnetje, of stof ofzo). omdat het als RGB wordt doorgegeven kan het zijn dat 1 kleur wegvalt.
het lijkt me hardware in elk geval
Heb ik gecontroleerd ziet er goed uit.
KeiFront schreef op 17 januari 2003 @ 13:14:
Probeer ook eens een andere monitorkabel waarschijnlijk is je monitor kabel stuk of zit hij gewoon niet goed vast.
Heb ik ook all geprobeerd werkt ook niet en op de andere uitgang is het beeld wel goed.
En ik kan hem ook niet op stuuren voor RMA hij is tweede hands en ik heb dus geen bon.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:37
Als jij in je BIOS zit heb je vast ook wel een rood vakje, worden die dingen ook zwart?

Hmm, Asus bord... phoenix BIOS: max hopen dat daar rood in zit, anders lul ik hier voor nix :X

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39

MaDLiVe

.-Observer-.

_JGC_ schreef op 17 January 2003 @ 22:09:
Als jij in je BIOS zit heb je vast ook wel een rood vakje, worden die dingen ook zwart?

Hmm, Asus bord... phoenix BIOS: max hopen dat daar rood in zit, anders lul ik hier voor nix :X
Uit mijn hoofd blauw, groen en wit in de bios, volgens mij bij sommige mobo's een rood logo bij de post. Is iig een goed id om drivers uit te sluiten. Je kan ook nog een basic dos util runnen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• jadjong
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 17 January 2003 @ 23:20:
[...]

Uit mijn hoofd blauw, groen en wit in de bios, volgens mij bij sommige mobo's een rood logo bij de post. Is iig een goed id om drivers uit te sluiten. Je kan ook nog een basic dos util runnen.
Tekst selecteren is rood.

• Blizard
  • Niet online
miles schreef op 17 januari 2003 @ 19:32:
Op de matrox website is een technisch forum, daar moet je je probleem even posten (alleen is dat 's avonds en in het weekend wel gesloten)
Als de technical support mensen daar denken dat het een hardwarematig probleem is laten ze je dat meteen weten en vertellen ze je een RMA request in te sturen.
(Je moet dan een mailtje naar rmaeurope@matrox.com sturen en een RMA request doen, via de website kan alleen als je in N-Amerika woont. )
Sorry dat ik zo'n hoog topic kick, maar ik heb hetzelfde probleem, ook geen rood meer op m'n tweede uitgang, maar ben nu al een maand mails etc aan het sturen naar Matrox (ook al forms ingevult, maar nog geen antwoord gekregen) :( .. Zijn er mensen die er ervaring met hebben ? (en eventueel een tijdsaanduiding hoe lang het duurt vooraleer ze terug mailen ?)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Mail heb ik nog nooit antwoord op gekregen, maar o de supportfora zijn ze vrij snel (vaak binnen een werk-dag)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Als ik het zo lees komt het nog wel eens voor, heb hetzelfde probleem op mijn G450, 2e uitgang geeft geen rood, maar heb hem 2e hands met iemand geruild en denk dat RMA niet kan. Heb op het forum van Matrox meer over dit probleem gelezen, geen goede zaak!

• Blizard
  • Niet online
TD-er schreef op 25 januari 2004 @ 10:28:
Mail heb ik nog nooit antwoord op gekregen, maar o de supportfora zijn ze vrij snel (vaak binnen een werk-dag)
Dan sturen ze je van het kastje naar de muur :( .. Op forum zeggen ze dat je contact moet opnemen met de rma van je land ofzo, daar moet je een formulier invullen, dit gaat enkel voor North-america .. etc etc ..
Kan je de kaart nou gewoon terugsturen en hopen dat ze een nieuwe opsturen ? Nee toch ? :/

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan je de kaart nou gewoon terugsturen en hopen dat ze een nieuwe opsturen ?
Nee, meestal werkt dit niet goed. In de meeste RMA voorwaarden staat een clausule dat je éérst moet beschikken over een RMA nummer (ofwel; de fabrikant moet je aanvraag hebben geaccepteerd) en dán pas mag je het onderdeel opsturen (uiteraard vergezeld van het RMA nummer). Als je dit niet doet loop je een gerede kans dat je je kaartje überhaupt nooit meer terug ziet.
Pagina: 1