10/100 Mbit hubs

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazel6
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Topicstarter
Als je 10 en 100 mbit kaarten hebt in een netwerk, en stel je hebt een 10/100mbit hub, kunnen de compu's met een 100mbit hub dan ook met 100mbit, of kunnen ze dan toch maar 10 omdat er 10mbit netwerkkaartjes bij zitten ??

Hazel6

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m(illi)bit != M(ega)bit!!!! :(

Dan wordt je netwerk idd 10MBit.

Wil je die kaarten toch perse door elkaar gaan gebruiken dan *zou* je een 10 en een 100 Mbit netwerkje kunnen aanleggen en die met een switch aan elkaar koppelen > kost meer + meer gedoe.
Da's vast geen optie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Absolute onzin. Als je een 10/100 hub hebt zullen je pc's met 100 mbit kaarten nog steeds 100 mbit praten. Ik heb zo'n netwerk....

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
mits je een 'switching' 10/100 hub hebt, dan communiceert alles op zijn eigen snelheid.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:17 schreef hham het volgende:
Absolute onzin. Als je een 10/100 hub hebt zullen je pc's met 100 mbit kaarten nog steeds 100 mbit praten. Ik heb zo'n netwerk....[/quote]Hij heeft 10Mbit kaartjes en 100Mbit kaartjes door elkaar.
Die hub doetut wel, jah..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:17 schreef hham het volgende:
Absolute onzin. Als je een 10/100 hub hebt zullen je pc's met 100 mbit kaarten nog steeds 100 mbit praten. Ik heb zo'n netwerk....[/quote]euhm, dat kan alleen als je een autoswitching hub hebt, anders is het gewoon 10 mbit...

Verwijderd

Wolvie heeft gelijk. Ik neem aan dat het hier om een autoswitching hub gaat. Als hij die heeft kan hij 10 en 100mbit kaarten mixen. Dan doet een 10 met een 100mbit gewoon 10mbit, maar een 100 met een 100 dus 100mbit.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Jongens, kan iemand mij nou eens merk en type van een NON-switching dual-speed hub noemen, dus eentje die naar verluidt 100 Mbps doet als op ALLE poorten 100 Mbps kaarten aangesloten zijn, en alle poorten op 10 Mbps terugschakelt zodra er ook maar op EEN poort een 10 Mbps-kaart is aangesloten.
Het lijkt me namelijk een onwaarschijnlijk beestje, met een klantenkring in de zwaar negatieve aantallen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:17 schreef mvdejong het volgende:
Jongens, kan iemand mij nou eens merk en type van een NON-switching dual-speed hub noemen, dus eentje die naar verluidt 100 Mbps doet als op ALLE poorten 100 Mbps kaarten aangesloten zijn, en alle poorten op 10 Mbps terugschakelt zodra er ook maar op EEN poort een 10 Mbps-kaart is aangesloten.
Het lijkt me namelijk een onwaarschijnlijk beestje, met een klantenkring in de zwaar negatieve aantallen.[/quote]Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, want wie wil in vredesnaam zo een (beperkt) apparaat hebben, terwijl voor dezelfde prijs een switchable no-nonsense hub op de planken van de winkel ligt.
Ik denk dat de hamvraag is:'Wat is het voordeel van een dualspeedhub tegenover een switchable hub?'

Wie o wie gaat voor de koelkast?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

[nerdmode]
Een D-Link DFE-908 is een non-switching 10/100 hub. Je kan hem wel aansluiting aan een DFE-908x die wel switching is waardoor de DFE-908 dat dan ook wordt.
[/nerdmode]

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had eerst een 10/100mbit hub in me klauwe gedrukt gekregen zonder de 'switch' (het is geen echte switch maar eigenlijk een bridge tussen de 10mbit zooi en 100mbit zooi)
dus ik leuk aansluiten... Kan ik met 2 comps (ieder 100mbit kaartje) communiceren, kan ik de 10mbit comps niet zien, maar die zien elkaar weer wel.
Lekker handig :)
Oftewel ik trug en een switching hub gehaald.
Ze waren allebei (dus de non-switching en de switching) van het merk "Get Connected".

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Allemaal gelul.. alleen het portje waar een 10 mbit netwerk aan hangt wordt 10mbit.
Als je met je 10mbit tegen een 100mbit 'praat' wordt het 10mbit ( duh )

Het is niet zo als je 1 10 mbit op je hub zet dat de rest dan ook 10mbit is als je een 100mbit hub hebt kunnen 2 100mbit kaarten gewoon nog 100mbit 'praten'

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

uhhhh waar haal jij die wijsheid nou weer vandaan.. er bestaan zeker wel hubs met een aparte 10 en een apart 100Mbit gedeelte en de poorten zijn dan autoswitching.... een 10Mbit apparaat kan dan niet met een 100Mbit apparaat lullen...
Als je een hub hebt die dat wel kan zit daar een interne switch in zodat die 2 netwerken in de hub met elkaar kunnen communiceren...

Overloads verhaal klopt prima

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hmm...ik d8 dat ik de verschillen al wist, maar niet dus.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

LOD, hartelijk dan, ik geloofde niet dat zoiets zou bestaan, maar voor iedereen die het na wil lezen staat het expliciet in
http://www.dlink.co.uk/products/hubs/dfe908.html
Fascinerend, als je 10 Mbps- en 100 Mbps-kaarten aansluit heb je een 10 Mbps- en een 100 Mbps-segment die niet met elkaar communiceren, terwijl ze wel in hetzelfde stukje hardware zitten.
Well, live and learn ...

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Verder is het ook nog zo dat een hubje met ingebouwde 10/100 Bridge (ze noemen het een switching hub, beetje te grote naam voor zo'n dingetje) bij verkeer van een 10Mb naar een 100Mb station niet met 10Mb naar het 10Mb station gaat praten.

De brigde zet het 10Mb pakketje uit het 10Mb segment simpelweg om naar de 100Mb snelheid en plaatst dat op het 100Mb segment naar alle 100Mb stations dus..

De pakketjes van 10 en 100 mb zijn identiek alleen de timingssnelheden verschillen, dat is het enige wat die bridge doet, verder niets aan slimme switchingtechnieken ofzo.

De bridge zet pakketjes om van 10<>100Mb en doet dat alleen voor pakketjes die van het ene naar het andere segment moeten. Immers als hij dat niet deed zou je je 100Mb segment effectief een 10Mb segment maken daar alle 100 Mb rommel ook op het 10Mb verstuurd moet worden.

Verder blijft het dus gewoon een HUB met alle nadelen t.o.v. een echte switch.
De 10 en 100Mb segmenten zijn gewoon shared ethernet met collisions, gedeelde bandbreedte enz, en alles draait half duplex.

Bij een switch heb je (zolang je 1 poort per machine gebruikt, microsegmentatie genaamd) deze nadelen niet, geen collisions en altijd full duplex connectie.

IP Rocks

Verwijderd

Een goede switching hub kent een vorm van backpressure.
Dit is een techniek die wordt gebruikt wanneer het 100mb segment veel verkeer richting het 10mb segment pompt en de buffer vol laad, op dat moment zal de hub op het 100mb segment collisions simuleren om dit segment te vertragen zodat de buffer op adem kan komen.
Ik heb laatst een SVEC FD821 switch gekocht voor 208 gulden, dit is 10/100mb en heeft 8 poorten.
Geloof het of niet maar het is een switch en geen hub. Hij segmenteerd het verkeer maar werkt wel met 10/100 door elkaar heen, hij staat bij pricewatch en ik kan hem IEDEREEN aanraden.
Pagina: 1