[lifetec cds] Nieuwe (40X) zijn slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 11:06

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ik fik de laatste tijd eigenlijk helemaal niet veel meer, en vandaag was het dus voor het eerst dat ik de "nieuwe" 40 speed lifetec cdtjes (van de Aldi) in m'n brander stopte (liteon LTR12101b, firmware LS23).
Toen kwam ik erachter dat m'n brander de lege cdtjes helemaal niet herkende. Hij probeert ze wel te lezen, maar kan de cdtjes niet initializeren. Na een half uurtje kloten lukte het opeens wel een keer om zo'n nieuw cdtje te initializen, en kon ik hem foutloos volbranden. Het duurde daarna wel weer een half uur tray open en dicht doen voordat ik hem weer kon lezen, en met horten en stoten de film die erop staat kon bekijken. (eerst kopieren naar hd is een bittere noodzaak geworden).

Uit nieuwsgiereigheid heb ik met behulp van CD-r ID gekeken wat voor cdtjes het nou precies zijn. Dit kwam eruit:
"oude" (24X) Lifetec cd (silver/silver):
atip: 97m15s17f
Disc manufacturer: Ritek Co.
Recording layer: (Dye (short strategy; e.g. Phthalocyanine)
media type: CD-Recordable
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 73f / LBA: 359848)
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
nieuwe (40X) Lifetec cd (premium silver2 Definition):
ATIP: 97m22s67f
Disc manufacturer: Acer Media Technology, Inc
Recording layer: Dye (short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type: CD-recordable
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849
Recording Speeds: min. unknown - max unknown
De aldi (lifetec) heeft dus de nieuwe cdtjes van een andere cdbakker. (Acer media). En mijn brander vind de nieuwe dus niet zo goed. Het vreemde is dat een huisgenoot van me _precies_ dezelfde brander heeft ltr12101B heeft en nergens last van heeft.

De vraag is dan ook of er iemand anders op GoT ook problemen heeft met de "nieuwe" aldi cdtjes, en of er mensen zijn die misschien een oplossing hebben, anders dan andere media gebruiken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jouw brander is een Lite-On. Lite-Ons slikken het beste Taiyo Yudens. Maar hebben jij en je huisgenoot ook dezelfde firmware ? Dat wil nog wel eens wat uitmaken.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb en Lite-On 48x12x48 burner, maar ik moet die lifetec 40x cd's meestal op 32 of 24 speed branden omdat et anders fout gaat.

verder leest mijne ze wel goed, dus dan maar wat langzamer branden.
misschien voortaan toch maar Dixons 800Mb cd's of Imation 48x cd's, die doen het tenminste wel goed @ 48speed

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

k had vanaf het begin al problemen met Lifetec cdr's, sinds dien bak ik op Octron.
nog geen 1 verneukt van dat merk in me Aopen 3248A @ 4048A.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

EMP

Krulloos!

Ik fik ze allemaal op de normale snelheid, die lifetecs (had nog was 32x, is inmiddels op en heb nu 40x), nog geen enkele verprutst (@Plextor 48x24x48 IDE)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 11:06

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 13:50:
k had vanaf het begin al problemen met Lifetec cdr's, sinds dien bak ik op Octron.
nog geen 1 verneukt van dat merk in me Aopen 3248A @ 4048A.
Empie schreef op 17 January 2003 @ 14:29:
Ik fik ze allemaal op de normale snelheid, die lifetecs (had nog was 32x, is inmiddels op en heb nu 40x), nog geen enkele verprutst (@Plextor 48x24x48 IDE)
Allemaal leuk en aardig, maar daar ging dit topic niet helemaal om. ALS m'n fikker de lege cdtjes leest gaat het branden verder prima. Het probleem is dat ie soms de hele cd niet kan initialiseren. Niet over coasters door m'n brander en media.
Snappie?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

ach de oude zijn ook rommel,
behalve taiyo yuden zijn er geen goede cd-r's (mitsui kan er nog goed mee door)

www.cdrwinkel.com kun je ze beter halen als de aldi, nooit onderzetters en al helemaal geen roest of aanslag wat je bij ritek bijvoorbeeld al na een jaartje of 2 ziet komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 21:32 ]

Pagina: 1