Ik fik de laatste tijd eigenlijk helemaal niet veel meer, en vandaag was het dus voor het eerst dat ik de "nieuwe" 40 speed lifetec cdtjes (van de Aldi) in m'n brander stopte (liteon LTR12101b, firmware LS23).
Toen kwam ik erachter dat m'n brander de lege cdtjes helemaal niet herkende. Hij probeert ze wel te lezen, maar kan de cdtjes niet initializeren. Na een half uurtje kloten lukte het opeens wel een keer om zo'n nieuw cdtje te initializen, en kon ik hem foutloos volbranden. Het duurde daarna wel weer een half uur tray open en dicht doen voordat ik hem weer kon lezen, en met horten en stoten de film die erop staat kon bekijken. (eerst kopieren naar hd is een bittere noodzaak geworden).
Uit nieuwsgiereigheid heb ik met behulp van CD-r ID gekeken wat voor cdtjes het nou precies zijn. Dit kwam eruit:
"oude" (24X) Lifetec cd (silver/silver):
De vraag is dan ook of er iemand anders op GoT ook problemen heeft met de "nieuwe" aldi cdtjes, en of er mensen zijn die misschien een oplossing hebben, anders dan andere media gebruiken.
Toen kwam ik erachter dat m'n brander de lege cdtjes helemaal niet herkende. Hij probeert ze wel te lezen, maar kan de cdtjes niet initializeren. Na een half uurtje kloten lukte het opeens wel een keer om zo'n nieuw cdtje te initializen, en kon ik hem foutloos volbranden. Het duurde daarna wel weer een half uur tray open en dicht doen voordat ik hem weer kon lezen, en met horten en stoten de film die erop staat kon bekijken. (eerst kopieren naar hd is een bittere noodzaak geworden).
Uit nieuwsgiereigheid heb ik met behulp van CD-r ID gekeken wat voor cdtjes het nou precies zijn. Dit kwam eruit:
"oude" (24X) Lifetec cd (silver/silver):
nieuwe (40X) Lifetec cd (premium silver2 Definition):atip: 97m15s17f
Disc manufacturer: Ritek Co.
Recording layer: (Dye (short strategy; e.g. Phthalocyanine)
media type: CD-Recordable
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 73f / LBA: 359848)
Recording Speeds: min. unknown - max. unknown
De aldi (lifetec) heeft dus de nieuwe cdtjes van een andere cdbakker. (Acer media). En mijn brander vind de nieuwe dus niet zo goed. Het vreemde is dat een huisgenoot van me _precies_ dezelfde brander heeft ltr12101B heeft en nergens last van heeft.ATIP: 97m22s67f
Disc manufacturer: Acer Media Technology, Inc
Recording layer: Dye (short strategy; e.g. Phthalocyanine)
Media type: CD-recordable
nominal Capacity: 702.83MB (79m 59s 74f / LBA: 359849
Recording Speeds: min. unknown - max unknown
De vraag is dan ook of er iemand anders op GoT ook problemen heeft met de "nieuwe" aldi cdtjes, en of er mensen zijn die misschien een oplossing hebben, anders dan andere media gebruiken.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs