MSI k7t turbo2 multiplier probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• watchout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 08:08
Na het bekijken van mijn mijn FSB settings bleek dat mijn mobo nog steeds op 100mhz draaide. Dit wil ik graag op 133mhz hebben draaien. Aangezien mijn mobo, geheugen en cpu dit ondersteunen. Het leek mij eerst verstandig de multiplier van 10 (ik heb een AMD thunderbird 1000) naar 7.5 te zetten. (7.5X133) maar na het instellen van de multiplier in de bios en quit en save te hebben gedaan wil de pc rebooten, maar gebeurt er verder niks. Alleen het uit en aan zetten van de pc werkt dan nog. Na het checken in de bios of de multiplier goed stond heb ik de jumper van de mobo gehaald zodat deze op 133MHZ draaide. Echter na het opstarten van de pc bleek dat mijn pc nu op 1330MHZ draaide. Na het checken in Sandra 2003 bleek dan ook dat de multiplier nog steeds gewoon op 10 stond. (terwijl de bios anders zegt) Ik heb toen mijn bios geflashed naar de nieuwste versie omdat ik hoopte dat dit het probleem zou oplossen. Maar helaas houdt ik dezelfde symptonen. Ik dacht eerst dat het de vcore settings misschien zouden zijn, maar aangezien de multiplier ook al niet veranderd als ie nog op 100mhz FSB draait kan het niets met de voeding hebben te maken. Hopelijk heeft iemand toch een oplossing, want ik heb mijn FSB toch liever op 133 draaien.

Alvast bedankt

Verwijderd

welkome op GOT ten eerste :) .

Jou athlon he is dat een 266 fsb of 200 fsb waarom deze vraag omdat 266 draait op 133fsb en 200 draait op 100mhz fsb

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

jou CPU zal van het type 10x100 zijn (200Mhz FSB dus). Je kan de multiplier simpelweg niet veranderen omdat deze gelocked is?

Kan je het geheugen niet apart op 133Mhz FSB zetten? Heb zelf lang een K7T TUrbo2 gehad met een Duron waarvan (als ik mij niet vergis) het geheugen wel degelijk op 133Mhz draaide)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

je hebt wel degelijk volgens mijn een athlon met 133 fsb . anders kon je de mp niet instellen met jumper.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb je je t'bird wel unlocked :? als je de L1 bruggen niet verbonden hebt kun je geen multipliers veranderen.
Zie hier voor wat info: Technische PMG FAQ : Processoren

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
^^^ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.