Na het bekijken van mijn mijn FSB settings bleek dat mijn mobo nog steeds op 100mhz draaide. Dit wil ik graag op 133mhz hebben draaien. Aangezien mijn mobo, geheugen en cpu dit ondersteunen. Het leek mij eerst verstandig de multiplier van 10 (ik heb een AMD thunderbird 1000) naar 7.5 te zetten. (7.5X133) maar na het instellen van de multiplier in de bios en quit en save te hebben gedaan wil de pc rebooten, maar gebeurt er verder niks. Alleen het uit en aan zetten van de pc werkt dan nog. Na het checken in de bios of de multiplier goed stond heb ik de jumper van de mobo gehaald zodat deze op 133MHZ draaide. Echter na het opstarten van de pc bleek dat mijn pc nu op 1330MHZ draaide. Na het checken in Sandra 2003 bleek dan ook dat de multiplier nog steeds gewoon op 10 stond. (terwijl de bios anders zegt) Ik heb toen mijn bios geflashed naar de nieuwste versie omdat ik hoopte dat dit het probleem zou oplossen. Maar helaas houdt ik dezelfde symptonen. Ik dacht eerst dat het de vcore settings misschien zouden zijn, maar aangezien de multiplier ook al niet veranderd als ie nog op 100mhz FSB draait kan het niets met de voeding hebben te maken. Hopelijk heeft iemand toch een oplossing, want ik heb mijn FSB toch liever op 133 draaien.
Alvast bedankt
Alvast bedankt