Toon posts:

[win98se] Corrupte bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een probleem, een groot probleem:

Ik opende drie dagen geleden een aantal bestanden en toen ik die opende kreeg ik de melding dat ze corrupt waren. Daarna startte ik nero op en kreeg ik de foutmelding: "The Nero executable file was modified! Maybe your PC is infected by a virus!" Ik vond het wel tijd ome en keer te formatteren en toen heb ik de boel geformatteerd. Zelfs het BIOS heb ik gereset!

Daarna heb ik Win 98 weer geinstalleerd en de foutmelding kwam na een uur weer (als ik Nero geinstalleerd had). Het probleem zit niet in Nero, want CloneCD heeft het ook, die zegt ongeveer hetzelfde als Nero. Als ik een antivirus programma installeer blijken alle exe bestandjes een virus te bevatten volgens dat programma! Ik snap het echt niet |:( , hoe kunnen nou alle exe bestandjes een virus bevatten terwijl ik nog maar zo weinig heb geinstallerd.

Ik heb eigenlijk het idee dat het helemaal geen virus is, maar iets anders (waar zou dat virus anders nog moeten staan als ik alles heb geformatteerd) . Weet iemand wel wat het is? BVD NIEK

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En welk virus hebben we het dan over :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

misschien een mbr virus?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

[mierenneukmode]
even een quote uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
[/mierenneukmode]

Welk programma zegt eigenlijk dat er misschien een virus is?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Het programma heet Norton Anti Virus en McAfee Antivirus.. maakt niet uit welke ik gebruik, bij beide flipt het systeem helemaal als ik het gebruik... hij zegt dan dat alle exe bestanden een virus bevatten......... ik heb trouwens wel is gezien dat het virus (als het een virus is) iets met Win32@winfi of Win32@fini of Win32@infi heet......

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

www.sophos.com , daar kun je uitzoeken wat het prcies voor virus is.
Als je virusscanners het aangeven zal het echt een virus zijn, alleen moet je eens uitzoeken in welk prog het zit. Schijnbaar zit het in 1 v/d programma's die jij zelf installeerd...

-Pwn the day-

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus, ben ik achter gekomen, w32.pinfi maar, nu moet ik het nog zien te verwijderen... heeft iemand hier een idee voor?

Verwijderd

Zoek maar eens op http://www.google.nl/sear...&q=w32.pinfi+removal+&lr=

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 14:41 ]

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Hangt je PC in een netwerk? Ja dus want internet, en staat bestands en printerdeling aan? Dit is nl een virus dat via het netwerk en gesharede bestanden je pc kan infecteren.
The virus drops a UPX packed executable in the WINDOWS TEMP directory and executes it. This file is 176,128 bytes in length, contains a random filename and a .TMP extension. The virus enumerates all network shares and infects all PE .EXE and .SCR files that it has write access to.
Dus if so, netwerkkabel eruit trekken, pjoetertje herstellen, shares uithouden in eerste instantie, virusscanner updaten en eventueel je shares weer open.

zoek maar eens op W32/Pate.b.worm

:)
Pagina: 1