Toon posts:

Probleeem met e-tech modem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL aansluiting van zonnet genomen. Ik kreeg hierbij het E-tech USB ADSL modem V2.
Het probleem is dat het 'line' lamje blijft knipperen; dit houdt in dat de modem geen adsl signaal ontvangt. Ik krijg ook geen ip-adres toegewezen.

De klantenservice van zon zij dat het lag aan het volgende: ik heb een amd processor met een VIA chipset, en dit kan conflicteren met de modem.
Dus raadde zij me aan om te achterhalen welk moederbord ik heb, zodat ik de juiste drivers kan downloaden om mijn VIA chipset te updaten.

Ik heb nu twee vragen:"

- Kan het hier aan liggen?

- Welke driver moet ik hebben? Ik heb me namelijk al de hele dag rotgezocht naar de juiste drivers.

Mocht het kloppen, dan zijn er denk ik behoorlijk veel mensen die met hetzelfde probleem kampen....

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

Sa1

nee, daar kan het niet aan liggen.. dat is echt dikke nonsens.. 't lijkt me iig super sterk...

je moet gewoon die helpdeks blijven buggen.. zij moeten iets doen met je lijn, waarschijnljik moet kpn nog aangestuurd worden.. om adsl actief te maken...

edit

k hoor net dat het wel daar aan kan liggen.. i stand corrected..

wat verschrikelijk waas .. koop dan oko geen usb..

maarjah, dan heb je nix aan m'n antwoord :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sa1 op 16-01-2003 21:50 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zoals ik op msn al zei.

Dat is geen nonesene. De Speedtouch USB heeft ook probs gehad met via drivers. is een bekend probleem. Ik weet niet of het zo is bij deze modem (ken hem verder niet) maar ik kan het me wel voorstellen. Ik heb toen op helpdesk van planet heelv eel mensen terug moeten sturen naar kpnvoor nieuwe modem. Omdat het gewoon nit werken .. je kan ff doen wat ze zeggen maar het is geen nonsense

PS je kan beste nieuwste via chipset drivers downloaden die staanals goed is op tweakers drivers page..

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 16-01-2003 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik gewoon de via 4 in 1 driver hebben?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Het lijkt me dat het niet aan de chipset ligt. Het probleem met de VIA chipset is namelijk dat hij niet genoeg stroom kan leveren. Dan is het dus aan of uit. Niet halverwege geen verbinding kunnen maken.

Ik denk dat de bekabeling nog niet oke is. Of je lijn is nog niet opgeleverd...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan ook ff zoeken op via usb filter :)
dit werkte met via chipsetjes die problemen hadden met de usb .

http://www.viaarena.com/?PageID=71

[ Voor 16% gewijzigd door chucky666 op 16-01-2003 22:32 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Cutebritney. Het ligt wel aan de chipset. Ik heb toen ik nog op planet helpdesk zat genoeg mensen met een usb modem en een amd pc (dus via chipset meestal) naar kpn moeten sturen zodat ze nieuwe modem kregen. Ik hoop voor hem dat het niet zo is maar de kans is heel groot aanwezig.. Meer ga ik er niet over zeggen dus.
Pagina: 1