Toon posts:

Data recovery lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand na het plaatsen van een nieuwe 60G IBM HD problemen gekregen : alle data onleesbaar, en na verloop van tijd volledige crash zo gauw ik de E-schijf ook maar enigzins probeer te benaderen:
Benaderen in verkenner (win 98) -> volledige crash
benaderen via dos met opstartdisk -> dir/p zegt "station is bezet..etc"
Fdisk geeft volledige crash
data recovery tools R-Studio, GetDataBack-> volledige crash

iemand een suggestie?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Als je de schijf al helemaal niet kunt benaderen kunnen progjes zoals GetDataBack enzo d'r inderdaad helemaal niks meer mee, dus zal er ontzettend weinig mee te doen zijn ben ik bang :/

Verwijderd

Topicstarter
het is me via de dos-box in win 98 gelukt om even op de schijf te neuzen, bestandsstructuur is nog aanwezig, maar na 2 min bladeren wecerom crash

gloednieuwe disk (1maand)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:35 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

In de faq staan een aantal linkjes naar sites van fabrikanten, daar staan tools waarmee je de status van je HD kan checken dus of hij kapot is of dat er wat anders is.
Je zegt niet welk HD je hebt dus je zult zelf even moeten kijken, Had je eigenlijk al moeten doen ;)

Als die programma je HD gechecked heft en zegt dat hij kapot is, kun je bij winkel gewoon garantie claimen.
En dan ben jij blij dat je backups gemaakt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
helaas maar ongeveer 50% gebackuped, wel de blangrijkste dingen gelukkig.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Schijf in een ander systeem hangen als slave en dan eens kijken wat er gebeurt.
Of een ghost image van de schijf maken in dos en die in windows met ghost explorer openen (heb je wel veel schijfruimte voor nodig ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Als je de beschikking hebt over een linux systeem zou je ook kunnen proberen de HD daarin te mounten. Linux gaat wat anders met bestandssystemen en automatische correctie om dat DOS en Windows.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Pagina: 1